استانی 01:02 - 08 مرداد 1400
رئیس شبکه بهداشت و درمان بجستان مطرح کرد
ایسنا/خراسان رضوی رئیس شبکه بهداشت و درمان بجستان گفت: با توجه به قرار گرفتن شهرستان بجستان در وضعیت زرد، در حال حاضر، باوجود شرایط پرخطر، میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی چه در ادارات و چه در سطح شهر و توسط عموم مردم بسیار پایین آمده‌ است.

کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بجستان

علی قویدل در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: شهرستان بجستان به لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت زرد قرار دارد اما مردم فریب این رنگ‌ بندی‌ها را نخورند؛ چراکه به محض سهل‌انگاری و نادیده‌ گرفتن پروتکل‌های بهداشتی، اوضاع وخیم خواهد شد.

قویدل اظهار کرد: در طی روزهای اخیر مراجعات برای تست سرپایی در شهرستان بجستان خیلی بیشتر شده همچنین تعداد تست‌های مثبت و تعداد افراد بستری نیز افزایش چشمگیری داشته‌ است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بجستان افزود: واقعیت این است که در حال حاضر شرایط، شرایط خوبی نیست و اگر کوتاهی کنیم ممکن است اوضاع وخیم‌تر شود.

قویدل با اشاره به اینکه قبلا میزان رعایت پروتکل‌ها در شهرستان حتی بالای ۸۰ درصد بود، گفت: متاسفانه باوجود شرایط پرخطر، میزان استفاده از ماسک چه در ادارات و چه در سطح شهر و توسط عموم مردم بسیار پایین آمده‌ است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر سیاست بر این است که درمان سرپایی با سرعت بیشتری انجام شود تا نیاز به بستری کردن بیمار نباشد و درخواست و تقاضایی که از مردم داریم این است که اگر علائمی داشتند بدون ترس و استرس و اضطراب به مراکز بهداشتی و یا بیمارستان مراجعه کنند تا چنانچه نیاز به درمان داشتند درمان را هر چه سریعتر شروع کنند؛ چراکه مراجعه به‌ موقع نیاز به بستری شدن و نیاز به مراقبت‌های ویژه را تا حد قابل‌ ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.

وی در ادامه از تجهیز بیمارستان آیت‌الله مدنی بجستان به دستگاه اکسیژن‌ساز خبر داد و گفت: یکی از نیازهای اصلی بیماران کرونایی اکسیژن است که بعد از کش‌ و قوس‌های فراوان ناشی از فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم در بیمارستان، از جمله مشکل برق و کابل‌کشی بیمارستان، با مساعدتی که شد این مشکلات برطرف شدند که زمان‌بر بود اما بالاخره به سرانجام رسید و اخیرا دستگاه اکسیژن‌ ساز به سیستم بیمارستان وصل شده و در خصوص اکسیژن مشکلی نداریم.

با ساخت بخش داخلی جدید، امکان تفکیک بیماران کرونایی از بیماران دیگر فراهم خواهد شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان بجستان خاطرنشان کرد: در بیمارستان بجستان شرایط تفکیک بیماران کرونایی از غیر کرونایی را نداریم به همین دلیل تا زمانی که بیمارستان علامه بهلول گناباد ظرفیت دارد و به دلیل حفظ سلامت سایر بیماران، فعلا بیماران کرونایی بجستان به گناباد منتقل شده و در آن جا بستری می‌شوند.

وی ادامه داد: با ساخت بخش داخلی جدید امکان تفکیک بیماران کرونایی از بیماران دیگر فراهم خواهد شد و چنانچه این بخش ساخته‌ شود برای تجهیز آن مشکلی نخواهیم‌ داشت اما با اعتباراتی که الان داریم پیشرفت کار بسیار کند است و امیدواریم که اعتبارات آن هر چه سریعتر فراهم شود.

قویدل مشکل فاضلاب را یکی از مهمترین مشکلات بیمارستان آیت‌الله مدنی بجستان دانست و تصریح کرد: حل مشکل فاضلاب بیمارستان بسیار هزینه‌بر است و برای حل این مشکل پیگیری‌های زیادی شده است و وزارتخانه هم قبول دارد که یک مطالبه به‌حق است اما باز در بحث مالی آن موانعی وجود دارد که باید حل شوند.

ارتقاء بیمارستان به ۶۴ تخت از مطالبات مردم بجستان است

وی ارتقاء بیمارستان به ۶۴ تخت را از مطالبات دیگر مردم بجستان دانست و گفت: ارتقاء بیمارستان از ۳۲ تخت‌خواب به ۶۴ تخت‌خواب روند اداری خاص خود را دارد و در سامانه‌های وزارتی اطلاعات را وارد کرده‌ایم و بستگی به آن دارد که در کمیته‌های مربوط به ارتقاء بیمارستان‌ها چه تصمیماتی گرفته شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بجستان در رابطه با وضعیت انجام واکسیناسیون در این شهرستان گفت: خوشبختانه روند واکسیناسیون به خوبی پیش می‌رود و در تمامی مراکز بهداشتی و درمانی واکسیناسیون انجام می‌شود.

وی مطرح کرد: اخیرا یک مرکز واکسیناسیون در شهرستان راه‌اندازی شده‌ است که ساختمان مجزایی دارد و شهروندان مجبور نیستند برای واکسن به مراکز درمانی مراجعه کنند بنابراین با خیال راحت و البته بر اساس دعوت و نام‌ نویسی که انجام شده، برای واکسیناسیون به این مرکز مراجعه کنند.

قویدل ابراز امیدواری کرد با تخصیص واکسن‌های بیشتر به دانشگاه و به شهرستان هر چه زودتر واکسیناسیون جمعیت گروه هدف را کامل کنیم.

گفتنی است بر اساس آخرین به روزرسانی نرم‌افزار ماسک، شهرستان بجستان به لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت زرد قرار دارد و شهرستان گناباد که از اواسط تیر ماه تا ۶ مرداد ماه در وضعیت قرمز قرار داشت و در حال حاضر در وضعیت نارنجی قرار دارد.

انتهای پیام


11167211
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است