به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از لس آنجلس تایمز، خودروهایی که از قابلیت پارک کردن خودکار و ارسال پیام برای یکدیگر برخوردارند این روزها می توانند با فشردن یک دکمه برای سرنشینان خود پیتزا هم سفارش بدهند.
ارائه این خدمات حاصل همکاری سه شرکت ویزا، پیزا هات و شرکت ایرلندی فناوری Accenture است. این شرکت ها خرید آنلاین از درون خودروها را به سادگی ممکن کردهاند و در اولین گام این کار با خرید تحت وب پیتزا از درون خودرو انجام گرفته است.
در این روش بعد از انتخاب اقلام خوراکی عرضه شده از سوی پیزاهات ، پرداخت آنلاین پول را نیز از طریق خدمات اعتباری ویزا موسوم به Visa-Checkout انجام خواهید داد و از این طریق سفارش شما نهایی میشود.
این سیستم از فناوری دیگری موسوم به Beacon هم استفاده می کند که مشخص میکند رانندگان چه زمانی به شعبه پیزا هات رسیده و سفارش خود را دریافت می کنند. بنابراین به محض رسیدن خودرو سفارش توسط کارکنان آمده شده و تحویل داده می شود.
پیش بینی ها نشان می دهد تا سال 2020 بیش از 250 میلیون خودرو در سراسر جهان قابلیت اتصال به اینترنت و دیگر شبکه های اطلاع رسانی را خواهند داشت و همین امر شرکت های بزرگ فناوری را به فکر استفاده از قابلیت های ممکن از این طریق انداخته است.
این خدمات در شمال کالیفرنیا در حال گذراندن یک مرحله آزمایشی سه ماهه است و قرار است در آینده از آن برای اقدامات دیگری مانند پرداخت هزینه پارک خودرو، عوارض، سوخت گیری و ... استفاده شود.
5972762