به گزارش همشهری، نسل Y به کسانی گفته میشود که از اوایل دهه1980 تا اواخر دهه1990 به دنیا آمدهاند و امروز بین 25 تا 45ساله هستند اما همین گروه متولد پیش از سال2000 در سینمارفتن عادتهایی بهشدت متفاوت و گاه متضاد دارند. جدا از علاقه بیشتر جوانترها به فیلم دیدن در سینما، میتوان به تفاوت ذائقه آنها درباره گونههای مختلف سینمایی اشاره کرد که در مواردی بسیار شگفتانگیز و جالب توجه است.
سینماروهای کمتر از 25سال دوبرابر بیش از سینماروهای بالای 30سال به فیلمهای گونه وحشت علاقه نشان میدهند و این علاقه در مورد کمدیهای جوانپسند حدود 25درصد بیشتر است. از سوی دیگر، افراد زیر 25سال 13درصد کمتر از گروه بالای 30سال به دیدن فیلمهای انیمیشن میروند و علاقه آنها به دیدن فیلمهای مستقل و آثار درام حدود نصف علاقه بزرگترهاست. ویل پالمر مدیر و بنیانگذار شرکت Movio که این پژوهش را انجام داده، میگوید: «همه اینها افراد یک جامعهاند اما ذائقه سینماییشان بسیار متفاوت است.»
از دیگر عادتهای بامزه گروه سنی زیر 25سال در سینما رفتن میتوان به علاقه آنها به خریدن بلیت فقط برای خودشان اشاره کرد. این در حالی است که افراد بیش از 30سال معمولا برای دیگر افراد خانواده یا دوستان هم بلیت میخرند. ضمن اینکه جوانترها به خریدن بلیتهای ارزانتر علاقه دارند و جز دیدن فیلم، کمتر متحمل هزینههای دیگر ازجمله غذاخوردن و نظایر آن میشوند.
درباره تفاوتهای عادت سینما رفتن زنان و مردان هم ذکر این نکته ضروری است که چون زنان بیش از 30سال معمولا با بچهها به سینما میروند، بیشتر هم هزینه میکنند و وفاداری آنها به فیلم دیدن در سینما حدود 4درصد بیشتر از مردان است. تقریبا حدود 30درصد سینماها در آمریکا مدیون نسل Y است که هنوز چندان معتاد شبکههایی چون نتفلیکس یا بازیهای رایانهای نشدهاند.
7988122