سیدحمید کلانتری در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در راستای تقویت تعاونیها و توسعه و ترویج فرهنگ تعاون، وزارت کار برنامههای متعددی را در دستور کار خود قرار داده که بهبود مدیریت تعاونیها و پیشبینی مشوقهای حمایتی و مالی از جمله این برنامهها است.
وی با تاکید بر ضرورت شناسایی و آسیب شناسی مشکلات بخش تعاون تصریح کرد: در صورت اجرایی شدن برنامههای مذکور، زمینه کارآمدی و اثربخشی تعاونیها به وجود میآید و بسیاری از چالشهای پیش روی تعاونیها برطرف میشود.
به گفته کلانتری در گذشته حمایت و نظارت لازم به جهت تقویت و توانمندسازی بخش تعاون صورت نگرفته است.
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عین حال با اشاره به عقب ماندن بخش تعاون از فضای تبلیغاتی در عرضه محصولات خود، گفت: بخش تعاون از رقابت در بازارهای بین المللی و عرصه تبلیغات دور مانده است در حالی که تعاونیها از ظرفیتهای بالقوه بسیاری در اقتصاد برخوردارند.
کلانتری افزود: اگر تعاونیها دارای یک ویترین مناسب برای عرضه محصولات خود باشند و آن را معرفی کنند در بازارهای صادراتی دنیا حرفی برای گفتن خواهند داشت.
وی بر لزوم حرکت بخش تعاون به سمت بازاریابی و برندسازی تاکید کرد و گفت: تولیدات تعاونیها باید از استانداردهای روز برخوردار بوده و در بستهبندی مناسب به بازارهای جهانی صادر شود.
انتهای پیام
5029294