به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد ابراهیم مداحی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج، افزود: در حوزه دانش خوب پیش رفته ایم اما در حوزه های بینش و توانش این گونه نبوده است.
وی اظهار کرد: نظام آموزشی ما در بعد مهارت آموزش، کاری نمی کند و عمدتا آموزش تئوریک و غیر مهارتی است و اگر نظام آموزشی رابطه خود را با بازار کار مشخص نکند محکوم به شکست است.
مداحی با اشاره به اینکه نظام آموزشی ما مصرف گرا است، اظهار کرد: آموزش در حوزه مصرف و پژوهش در حوزه تولید قرار می گیرد و زمانی می توانیم بگوییم یک نظام آموزشی مولد داریم که این نظام آموزشی پژوهش محور باشد.
رییس کمیسون چشم انداز و امور نخبگان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در اقتصاد مقاومتی تولید، اشاعه و تجاری سازی علم و دانش باید مد نظر قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه تمایزی بین دانشگاه های کشور دیده نمی شود، اظهار کرد: ماموریت های دانشگاه و اهداف آنها مشخص نیست.
مداحی در بخش دیگری از سخنان خود، عدالت را یک رکن مهم اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: زیر ساخت ها و سرمایه باید به صورتی عادلانه توزیع شود تا توسعه پایدار و متوازن داشته باشیم.
وی با بیان اینکه 60 درصد اقتصاد کشور در شش استان تجمیع شده است، افزود: سیاست های اصل 44 نباید توجیهی باشد تا نسبت به مناطق کم تر توسعه یافته بی توجهی شود.
وی تولید حداکثری، توزیع عادلانه و مصرف توام با صرفه جویی را روح اقتصاد مقاومتی بیان کرد.
رییس سلسله کارگاه های اقتصاد مقاومتی در کشور اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی در مقابل سه تکانه بحران اقتصادی، تحریم و بلایای طبیعی ایستاده است و ویژگی بارز اقتصاد مقاومتی انعطاف پذیری، مردمی بودن، عدالت محور بودن و درون زا و برون زا بودن آن است.
وی حضور در کردستان را در راستای سلسله سفرهای استانی دانست که مجمع تشخیص مصلحت نظام برای کسب اطلاعات، بررسی مشکلات و دریافت خوراک برای برنامه ششم توسعه و همچنین رساندن این اطلاعات به بخش ها و قوه های مختلف نظام انجام می دهد.
کارگاه اموزشی علمی اقتصاد مقاومتی امروز با حضور محمد ابراهیم مداحی در سنندج برگزار شد.
ک/2 /570/533 **1917
4997198