علمی فناوری 16:17 - 09 اسفند 1393
رئیس مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور:
خوش‌منش گفت: توسعه قرآنی در حوزه آموزش عالی یکی از برنامه‌های پنجم توسعه است چنانچه اولین همایش ملی آموزش عالی قرآنی و تأمین نیازهای شغلی جامعه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ ابوالفضل خوش‌منش رئیس مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت اولین همایش ملی آموزش عالی قرآنی و تأمین نیازهای شغلی جامعه در سالن‌ همایش‌های وزارت علوم برگزار شد طی سخنرانی گفت: در کشور ما شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد که چند شورای دیگر زیر مجموعه این شورا قرار می‌گیرند و البته در مورد این شورا نقدهایی وارد است که یکی از این نقدها این است کنترل مستقیمی بر روی بودجه علمی و فرهنگی وجود ندارد.  


وی افزود: بعد از 15 سال کار کارشناسی یک نهاد قرآنی با عنوان شورای توسعه فرهنگ قرآنی در کشور در حالی برگزار شد که منابع انسانی، مالی و محتوایی قرآن کشور را مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌دهند. 


خوش‌منش تصریح کرد: پنج وزیر علوم، آموزش و پرورش، ارشاد، ورزش و بهداشت زیر نظر این شورا فعالیت دارند که البته صحبت اضافه شدن یکی دیگر از وزارتخانه‌ها نیز مطرح است. 


وی در ادامه گفت: شورای توسعه فرهنگ قرآنی دارای چهار کمیسیون آموزشی قرآن تحت نظر وزارت آموزش،‌ کمیسیون آموزشی تبلیغی ترویجی قرآن در وزارت ارشاد، کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش مالی در وزارت بهداشت و کمیسیون پژوهش و آموزش عالی کشور به ریاست وزیر علوم فعالیت دارند. 


وی در ادامه اظهار داشت: یکی از بخش‌های برنامه پنجم مربوط به راهبردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه قرآنی در حوزه آموزش است چنانچه هم اکنون 9 طرح کلان جزء برنامه‌های ملی ما محسوب می‌شود و البته 200 ریزبرنامه نیز نوشته شده است. 


خوش‌منش تصریح کرد: اولین همایش ملی آموزش عالی قرآنی و تأمین نیازهای شغلی جامعه در تاریخ 12 اسفند در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در حالی برگزار می‌شود که 50 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است. 


وی خاطرنشان کرد: برای مقالات برگزیده حق تألیف در نظر گرفته شده است و مقالات در مجموعه‌ای منتشر می‌شود. 


انتهای پیام/

5942936
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تنها دو ماموریت رباتیک به عطارد راه پیدا کردند، اما همین ماموریت‌ها نیز برای رد بسیاری از فرضیه‌های نادرست درباره این دنیای داغ بسیار مهم بودند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بایت‌دنس شایعه‌ی فروش تیک‌تاک را تکذیب کرد و گفت برنامه‌ای برای واگذارکردن این شبکه‌ی اجتماعی ندارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل پس از واکنش‌های منفی کاربران یوتیوب، طراحی جدید این پلتفرم را از دسترس خارج کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد را افتتاح و از نصب یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تصویربرداری در این مرکز ابراز خرسندی کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری با اشاره به شناسایی افرادی که ابزار ممنوعه به همراه داشتند، از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها تشکر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل متا اعلام کرد: که غول فناوری هنوز سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» لوگوی ویژه آیین‌های بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران همزمان با نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران «نماد آموزش عالی ایران» منتشر شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مالاریا جزو مهم‌ترین و جدی‌ترین بیماری‌های عفونی در تمام قاره‌های دنیا است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: گفت: در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه باید این وظیفه روایتگری پیشرفت ایران و دختر ایرانی را انجام دهیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت تراشه‌ساز «TSMC» تایوان، اعلام کرد که فناوری جدید تولید تراشه این شرکت به نام «A 16» در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ وارد چرخه تولید خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است