بین‌الملل 02:19 - 30 مرداد 1393
معاون سابق وزارت خزانه داری امریکا
دکتر"پل کریگ رابرتز" معاون وزارت خزانه داری امریکا در دوران ریگان در مقاله ای نوشت رسانه‌های غربی با انتشار اخبار دروغ باعث وقوع جنگ می‌شوند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، دکتر رابرتز در یادداشتی رسانه های غربی را دروغگو خوانده و انها را همراه و همداستان کاخ سفید و سیا می داند که داستان ها و اطلاعات ادعایی واشنگتن را بدون تحقیق و یا ارائه مدرک و سندی منتشر می‌کنند.


در این مقاله می خوانیم:
رسانه های غربی به همه ثابت کرده اند که رسانه های غربی  یا مجموعه ای از احمق  های نادان و بی کفایت  هستند و یا  فاحشه خانه ای که برای پول جنگ می‌فروشند.


رسانه های غربی با واشنگتن همراهی کردند  و روسیه  را مقصر سقوط هواپیمای خطوط مالزی دانستند. هیچ مدرکی ارائه نشد. به جای آن رسانه ها از تکرار دائم استفاده می کردند. واشنگتن از دادن شواهدی که ثابت می کرد که کی یف مسئول  سقوط هواپیما است، خودداری کرد. هدف رسانه ها گفتن حقیقت نبود ، بلکه هدف آنها دشمن جلوه دادن روسیه بود. 


اکنون ما داستان رسانه ها  در مورد  ستون زرهی روسیه را می شنویم که گفته شده وارد  اوکراین شده و توسط نیروهای اوکراینی - که داعش می تواند ظرف مدت چند دقیقه آنها را از بین ببرد- منهدم شده است. خبرنگاران بریتانیا این داستان  را ساخته اند و یا این داستان توسط  عمال "سیا" در اختیار آنها گذاشته شده است. بی بی سی هم بدون هیچگونه تحقیقی این داستان را با مبالغه بازگو کرد.


رسانه های آلمان از جمله دی ولت، بدون نگرانی از عدم وجود هر گونه مدرکی این داستان را در سراسر آلمان منتشر کردند. خبرگزاری رویترز نیز بدون هیچ تحقیقی، این داستان را منتشر کرد. خوانندگان به من گفته اند که سی ان ان  هم این داستان ساختگی را پخش  کرده است. ، من حدث می زنم که فاکس نیوز هم  سخت سوار این اسب لنگ است. خوانندگان به من گفته اند که روزنامه سابق من، وال استریت ژورنال که به حدی افت کرده که قابل خواندن نیست، هم این داستان جعلی را منتشر کرده است. 


داستان رسانه ها بنا به چندین دلیل که برای یک فرد عادی روشن است، مضحک است. 
دلیل اول این است که دولت روسیه به طور کاملا روشن گفته  است که هدفش تنش زدایی از این وضعیت است. وقتی که دیگر سرزمین های سابق روسیه که بخشی از اوکراین امروز هستند از شبه جزیره کریمه پیروی کردند، به استقلال خود  رای دادند و درخواست الحاق مجدد به روسیه را کردند، پوتین، آن را نپذیرفت. 


رئیس جمهور پوتین برای تاکید خود بر تنش زدایی، از مجلس دومای روسیه خواست اختیارات او را برای مداخله نظامی در اوکراین به نمایندگی از استان های سابق روسیه، لغو کند. همانطور که دولت روسیه، بر خلاف دولت های واشنگتن و یا اتحادیه اروپا، بر قانونی بودن و حاکمیت قانون،تاکیید دارد، قبل از بررسی اختیارات پوتین از سوی مجلس دوما ،نیروهای نظامی روسیه به اوکراین اعزام نمی‌شوند.


دلیل دومی که این داستان کاملا غلط است  این است که اگر دولت روسیه تصمیم داشت  به اوکراین حمله کند، هیچگاه یک گروه زرهی کوچک  را که  توسط پوشش هوایی و یا نیروهای دیگر محافظت نمی شد را به اوکراین اعزام نمی کرد. اگر روسیه به اوکراین حمله می کرد،این کار را به وسیله نیروهایی انجام می داد که بتوانند نیروهای اوکراینی را، که اکثرا شبه نظامیان نیمه خصوصی  سازمان یافته توسط نازی هستند، خرد کنند. 


این "جنگ" تنها چند ساعت طول می کشید و پس از آن اوکراین به دست روسیه می افتاد ، همان جایی که قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی- و تلاش های موفقیت آمیز  واشنگتن در استفاده از ضعف روسیه برای تجزیه استان های تشکیل دهنده روسیه در سال1991- صدها سال جزیی از آن بود.


سومین دلیلی که داستان کاملا ساختگی است این است که حتی یک سازمان خبری غربی  که این داستان را با آب و تاب منتشر کرده یک ورق مدرک ارائه نکرده است. 
 آنچه که ما در این داستان ساختگی شاهد هستیم عدم صداقت رسانه های غربی است. 
داستانی که فاقد هر گونه شواهدی برای تایید آن است در سراسر جهان پخش شده است. کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که  نمی تواند این داستان را تایید کند، اما با این وجود کاخ سفید همچنان به صدور اتهامات علیه روسیه ادامه می دهد  درحالی که کاخ سفید نمی تواند برای این اتهامات مدرکی فراهم کند. در نتیجه، تکرار دروغ های کاملا روشن توسط غرب برای تعداد زیادی از مردم تبدیل به حقیقت شده است. همانطور که من در نوشته هایم تاکید کرد ه ام، این دروغ های غربی خطرناک است، زیرا  آنهابه جنگ دامن می‌زنند. 


همان گروه در واشنگتن و همان "رسانه های" غربی همان دروغ هایی را می گویند که برای توجیه جنگ های واشنگتن در عراق (سلاح های کشتار جمعی)، افغانستان (طالبان = القاعده)، سوریه (استفاده از سلاح های شیمیایی)، لیبی (مجموعه ای از اتهامات مضحک)، و قتل های نظامی ایالات متحده در پاکستان، یمن و سومالی، از آنها استفاده شده است. 


این مقام سابق دولت ایالات متحده در پایان واشنگتن را خانه دروغ های شیطانی  توصیف کرده است که در آن حقیقت ممنوع است و جنگ پایان بازی است.




انتهای پیام/

4525567
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن پنجشنبه شب در بیانیه‌ای از حمله پهپادی و موشکی به اهداف اسرائیلی در خلیج عدن و فلسطین اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان چند دانشگاه در شهر واشنگتن ضمن حضور در تظاهرات از سرکوب معترضان به شیوه‌های گوناگون پرده برداشتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برنی سندرز در پاسخ به نتانیاهو که دانشجویان آمریکایی را یهودستیز خوانده بود، به او هشدار داد که باید مسئولیت جنایات خود در غزه را بپذیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر «آتلانتا» ایالت جورجیا آمریکا بازداشت شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار فلسطینی دیگر در حملات رژیم اشغالگر به رفح به شهادت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است