بین‌الملل 12:38 - 01 آبان 1393
عضو پارلمان افغانستان در گفت‌وگو با فارس:
عضو پارلمان افغانستان با اشاره وضعیت رسانه‌های این کشور اظهار داشت: برخی رسانه‌های افغانستان هم‌اکنون در معرض سوءاستفاده شخصی-گروهی قرار گرفته‌اند.

برخی رسانه‌های افغانستان در معرض سوءاستفاده‌های شخصی-گروهی قرار گرفته‌اند

«محمد عبده» عضو پارلمان افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در کابل، اظهار داشت: برخی رسانه‌های افغانستان هم‌اکنون در معرض سوءاستفاده برخی افراد و گروه‌های بی‌اعتقاد به اعتقادات دینی و اسلامی قرار گرفته‌اند.

عبده افزود: برخی افراد و گروه‌ها می‌خواهند آزادی رسانه‌ها در این کشور را محدود و یا به سمت منافع شخصی خود سوق دهند که این امر خلاف قانون رسانه‌ای افغانستان است.

وی تأکید کرد: این افراد و گروه‌ها با انتشار مطالب ضد دینی و اخلاق افغانی می‌خواهند از نام رسانه‌های افغانستان استفاده کرده و علیه ارزش‌های دینی و اخلاقی فعالیت کنند.

عبده با تأکید بر اینکه کارمندان و مسئولان رسانه‌ها باید بر اساس قوانین این کشور فعالیت کنند، تصریح کرد: رسانه‌ها نباید اجازه محدود شدن آزادی‌های خود را به دست سوءاستفاده‌گران بدهند.

این عضو پارلمان افغانستان در ادامه، انتشار مطلب ضد دینی در روزنامه «افغانستان اکسپرس» که در آن به ارزش‌های اسلامی توهین شده را نشان‌دهنده بی‌اعتقادی نویسنده آن دانست.

محمد عبده انتشار این مطلب که در شماره 451 روزنامه افغانستان اکسپرس منتشر شده را اسفبار خواند و تأکید کرد: نباید علیه دین اسلام در یک کشور اسلامی همچون افغانستان توهین صورت گیرد.

وی انگیزه انتشار این مطلب را سودجویی گروهی برخی افراد و اشخاص دانست و گفت: علاوه بر این که در این مطلب خلاف ارزش‌های اسلامی در کشور تبلیغات شده، نویسنده آن نیز در پی گرفتن پناهندگی از سفارتخانه‌های کشورهای غربی است.

عبده افزود: مسئولان این روزنامه پس از انتشار این قبیل مطالب به سفارتخانه‌های کشورهای غربی رفته و می‌گویند: جان و مال آنان در افغانستان مورد تهدید قرار گرفته و امکان قتلشان وجود دارد.

وی تأکید کرد: سفارت کشورهای خارجی نیز به این قبیل افراد که به ارزش‌های اسلامی توهین می‌کنند پناهندگی ‌می‌دهد.

این عضو پارلمان افغانستان با اشاره به انتشار برخی از برنامه‌های سرگرمی در برخی رسانه‌های افغانستان گفت: تمام برنامه‌ها باید تحت بررسی قرار گیرد تا در آن به ارزش‌های اسلامی، اخلاقی و افغانی توهین نشود.

وی گفت: دولت افغانستان باید نهادی را برای تشخیص عملکرد رسانه‌ها تأسیس کند که تمام فعالیت‌های نوشتاری و تلویزیونی این کشور را زیر ذره‌بین قرار دهد.

وی در بخش پایانی سخنان خود از مخالفت افغان‌ها، گروه‌های سیاسی و اجتماعی این کشور با انتشار این مطلب ضددینی استقبال کرد و گفت: آن‌ها نشان دادند که نمی‌گذارند تا ارزش‌های خلاف اعتقاداتشان در افغانستان رایج و شایع شود.


5021212
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن پنجشنبه شب در بیانیه‌ای از حمله پهپادی و موشکی به اهداف اسرائیلی در خلیج عدن و فلسطین اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان چند دانشگاه در شهر واشنگتن ضمن حضور در تظاهرات از سرکوب معترضان به شیوه‌های گوناگون پرده برداشتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برنی سندرز در پاسخ به نتانیاهو که دانشجویان آمریکایی را یهودستیز خوانده بود، به او هشدار داد که باید مسئولیت جنایات خود در غزه را بپذیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر «آتلانتا» ایالت جورجیا آمریکا بازداشت شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار فلسطینی دیگر در حملات رژیم اشغالگر به رفح به شهادت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است