وبگردی 00:55 - 22 بهمن 1394
ساواکی ها به دلیل نا آشنایی با چهره مهدی از وی آدرس منزلش را می پرسند تا او را دستگیر کنند اما مهدی با دادن نشانی منزل از فرصت برای فرار استفاده می کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،عادل خاطری از رزمندگان و جانبازان 70 درصد دفاع مقدس در نقل خاطره ای از دوران قبل از انقلاب به خبرنگار فرهنگی ایرنا می گوید:

پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در منزل حاج سلیمانی فر از کسبه معتمد خرمشهر جلسات مذهبی برگزار می شد، مسئولیت این جلسه را حاج آقا موسوی پیش نماز مسجد جامع به عهده داشت.

در آن جلسه بسیاری از کسبه معتمد و اقشار مختلف شهر حضور داشتند، از جمله حاضرین شهید مهدی آلبوغبیش و کریم ملاعلی زاده بودند هر چند فردی ساواکی به نام طاهری نیز با لباس شخصی در این جلسات شرکت می کرد.

یک روز وقتی جلسه به پایان رسید، اولین کسی که محل را ترک کرد، طاهری بود.

وقتی همه حضار محل را ترک کردند، مهدی و کریم از در پشتی خارج شدند و بجای اینکه به سمت مسجد جامع بروند به سوی منطقه طالقانی حرکت کردند بدون آنکه بدانند ساواکی ها در نزدیکی های مسجد منتظر ایستاده اند تا آنها را دستگیر کنند.

آن روز ساواک علی جامه دار پور را دستگیر کرد و پس از اینکه مهدی این خبر را شنید به منزل علی رفت.

از آنجا که مهدی محل اعلامیه های پنهان شده در منزل علی را می دانست، پس از مراجعه به آنجا، آنها را در یک حلب روغن 17 کیلویی جاسازی و از منزل علی خارج کرد.

مهدی روی اعلامیه ها ماسه ریخت و سپس پیت حلب را در یک فرقون گذاشت و از مرکز شهر تا منزل خود در کوتشیخ که راهی طولانی بود، رفت.

صبح روز بعد ساواکی ها به سراغ مهدی در کوتشیخ رفتند و محله را محاصره کردند، مهدی آن زمان در منزل حضور داشت در حالیکه لباس ساده کارگری بر تن کرده بود.

مهدی از ساواکی ها که سراغ او را گرفته بودند، سؤال کرد این فردی که دنبالش هستید چه کاره است، آنها جواب دادند معلم است.

مهدی در حالیکه آدرس دقیق منزل خود را به ساواکی ها داد از منطقه دور شد و برای پنهان شدن به منزل یکی از بستگان که در آن نزدیکی بود، رفت.

ساواکی ها منزل مهدی را محاصره کرده و پس از ورود به منزل، او را پیدا نمی کنند، وقتی نا امید از منزل خارج می شوند، از پسر بچه ای که در محل حضور داشته سراغ مهدی را می گیرند.

پسر بچه می گوید، مهدی همان شخصی است که تازه با او صحبت کردند.

نیروهای ساواک تازه متوجه می شوند، چه کلاه گشادی سرشان رفته است.

مهدی هم بدون اینکه خود را ببازد از منطقه دور شد.

شهید مهدی آلبوغبیش به اتفاق همسرش در مقاومت 45 روزه خرمشهر فعالیت مستمر داشت و تا آخرین لحظه به هیچ وجه این شهر را ترک نکرد.

او در 24مهر ماه سال 59 در منطقه کوی طالقانی توسط تک تیرانداز عراقی و با اصابت تیری بر پیشانی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مهدی دو روز قبل از شهادت، در منطقه یک گلوله خمپاره81 عمل نکرده را بدون ترس از روی زمین بر داشته و می گوید: اگر این گلوله خمپاره عمل کند چه بلایی بر سر ما می آورد؟

شهادت مهدی برای بچه ها و مردم خرمشهر سخت و ناگوار بود، وی از جوانان متعهدی بود که فعالیت اسلامی و انقلابی اش را سالها قبل از انقلاب شروع کرد.

مهدی از پیشتازان انقلاب و جبهه و دانشجویی بود که به امام و انقلاب عشق می ورزید.

منبع:ایرنا


7673101
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» درحالی که موضوع جلوگیری از سرعت گرفتن روند پیری جمعیت یکی از مهمترین سیاست‌های دولتمردان است یکی از مهمترین سوال‌ها سن مناسب فرزندآوری است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» امام خمینی (ره) ۳۵ سال پیش در پیامی که ۲۹ تیر ۱۳۶۷ صادر شد و به پیام قطعنامه شهرت یافت، خیزش ملت‌های جهان علیه آمریکا و سایر مستکبران را نوید داده بودند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» بین یک دختر معمولی و کسی که می‌خواهید در آینده به عنوان همسر و شریک زندگی خود روی او حساب کنید، تفاوت قابل توجهی وجود دارد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» اگر فکر می‌کنید رشته «آبیاری گیاهان دریایی» شوخی بامزه‌ای است، بد نیست بدانید واقعاً رشته‌های دانشگاهی مثل «زامبی شناسی»، «دلقک شناسی» و «آداب تماشای تلویزیون» در دنیا هستند که در ظاهر شبیه یک لطیفه محسوب می‌شوند
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در این مطلب راهکار‌هایی برای انس بیش‌تر کودکان با امام زمان (عج) مطرح شده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» پیام‌هایی که از رویاهای خود دریافت می‌کنیم. نمادها یا کهن الگوهای اولیه که از اجدادمان به ما منتقل شده‌اند، ما را از آنچه برای هر یک از ما منحصر به فرد، معتبر و مقدس است، آگاه می‌سازند. وقتی به این پیام ها توجه می کنیم، مسیر تکامل روح خود ر...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل آمریکا با تاکید بر این‌که این تحولات و اصل داستان اعتراضات دانشجویی، واقعیت آمریکا بدون روتوش را نشان می‌دهد،‌ گفت البته اعتراضات بر سیاست حمایت آمریکا از صهیونیست‌ها تاثیری ندارد، اگرچه بایدن گاهی اوقات حرف‌های دو پهلو می‌زند...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» ابعاد گسترده ناشی از استفاده عراق از سلاح‌های شیمیایی، به تدریج توجه افکار عمومی را به خود معطوف کرد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کبد مسئول جریان روان احساسات، انرژی و خون است هنگامی که کبد به درستی کار می‌کند، احساسات متعادل می‌شوند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» تعیین مرزهای سالم در روابط چیزی است که اکثر ما هنگام بزرگ شدن آن را یاد نگرفته ایم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است