بین‌الملل 15:41 - 31 تیر 1393
تصمیم رئیس جمهور فرانسه برای تحویل ناو جنگی به روسیه در حالیکه کشورهای غربی در حال آماده کردن مقدمات اعمال فشارهای بیشتر بر مسکو هستند موجب شکل گیری انتقادهای تندی از پاریس شده است.

سود اقتصادی فرانسه را از همراهی با ائتلاف غرب عیله روسیه بازداشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در حالیکه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست امروز سه شنبه خود در مورد اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه تصمیم گیری می کنند اقدام فرانسه برای تحویل ناو به مسکو موجب شده تا نوعی شکاف در میان کشورهای بزرگ اروپایی در این خصوص بوجود بیاید.

ناوی که قرار است فرانسه به روسیه تحویل دهد قابلیت حمل بالگرد را دارد و علاوه بر کشورهای اروپایی آمریکا نیز معتقد است که در چنین شرایطی تحویل این ناو به روس ها موجب افزایش توان نظامی آنها در قبال غرب می شود.

علاوه بر این، کشورهای غربی در صدد هستند تا با توجه به سقوط هواپیمای مسافری مالزی در اوکراین و مقصر نشان دادن روسیه و جدایی طلبان اوکراین در این حادثه، اقدامات تنبیهی خود را علیه مسکو افزایش دهند اما اقدام فرانسه موجب شده تا نوعی تردید در مورد اتحاد کشورهای اروپایی علیه روسیه شکل بگیرد.

البته علاوه بر فرانسه، آلمان نیز متهم شده که در مورد روسیه مواضع نرمی را اتخاذ کرده است. انگلیس که از چند روز قبل خواهان افزایش فشارها بر روسیه بوده به شدت از مواضع آلمان و فرانسه ناراحت است.

اختلافات بوجود آمده میان کشورها به حدی است که ممکن است تکلیف مسئول آتی سیاست خارجی اتحادیه اروپا یعنی جانشین "کاترین اشتون" نیز در جلسه امروز مشخص نشود.

گویا فرانسه و آلمان از نامزدی "فدریکا موگرینی" وزیر امور خارجه ایتالیا، برای تصدی این پست حمایت می کنند اما کشورهایی که مواضع آنها در قبال روسیه تندتر است با این گرینه موافق نیستند. دلیل آنها برای مخالفت با موگرینی آن است که ایتالیا در مورد بحران اوکراین موضع سختی را در قبال روسیه اتخاذ نکرده بود و بویژه آنکه در هفته های گذشته موگرینی، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه را به رم دعوت کرده بود. این موضوع موجب شده تا این کشورها در مخالفت خود جدی تر شوند. 

مسئولیت کاترین اشتون که از اول دسامبر سال 2009 آغاز شده تا چندی دیگر به پایان می رسد و از آنجا که وی اشتیاقی برای حضور مجدد در این پست ندارد فرد جدیدی باید برای این سمت انتخاب شود.


4299192
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن پنجشنبه شب در بیانیه‌ای از حمله پهپادی و موشکی به اهداف اسرائیلی در خلیج عدن و فلسطین اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان چند دانشگاه در شهر واشنگتن ضمن حضور در تظاهرات از سرکوب معترضان به شیوه‌های گوناگون پرده برداشتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برنی سندرز در پاسخ به نتانیاهو که دانشجویان آمریکایی را یهودستیز خوانده بود، به او هشدار داد که باید مسئولیت جنایات خود در غزه را بپذیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر «آتلانتا» ایالت جورجیا آمریکا بازداشت شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار فلسطینی دیگر در حملات رژیم اشغالگر به رفح به شهادت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است