فرهنگی‌هنری 04:04 - 07 مرداد 1394
معاون هنری وزارت ارشاد در نشست سه شنبه های نیاوران؛
نشست «سه شنبه‌های شعر نیاوران» که سه شنبه‌های هر هفته در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود میزبان علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران علی مرادخانی در سخنانی با تمجید از عملکرد مدیریت فرهنگسرای نیاوران که موجب وقوع اتفاقات هنری مبارکی در این مجموعه شده است، خاطر نشان کرد: خیلی خوشحالم که اتفاقات خوبی در نیاوران در حال وقوع است و شاهد گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این مجموعه هستیم.کتابی که تحت عنوان «سه‌شنبه‌های نیاوران»‌ و زیر نظر کانون ادبی نیاوران منتشر گردید یکی از این اتفاقات است. بدون شک آثار مطلوب برنامه‌هایی که در این فرهنگسرا در حال برگزاری است، را در آینده خواهیم دید. در معاونت امور هنری حساسیت‌ها بر روی بخش‌های مختلف تئاتر، موسیقی و هنر های تجسمی، به نسبت گذشته زیاد‌تر شده است. با این همه نیاوران توانسته با فعالیت‌های گسترده و ایجاد زیر ساخت‌های لازم مجموعه آبرومندی به حساب آید و به همین جهت هنرمندان در شاخه‌های هنری مختلف به این مجموعه اعتماد می‌کنند و در حوزه هنری فعالیت‌های خود را در این فرهنگسرا به سرانجام می‌رسانند. در واقع هنرمندان از این مکان  به عنوان مجموعه‌ای یاد می‌کنند که توانسته به نیاز‌های آنها پاسخ دهد. بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران توانسته  تاکنون عملکرد موفقی در حوزه فرهنگ و هنر ایران و انواع برنامه‌های مختلف در حوزه‌های موسیقی، تجسمی و تئاتر از خود برجای بگذارد.


وی در ارتباط با ادبیات و لزوم پرداختن به فعالیت‌های این حوزه نیز اظهار داشت: کار‌های بسیاری در حوزه ادبیات در طول سالهای گذشته انجام شده است و به نظر من باید بررسی و تحقیق بیشتری بر روی ادبیات غنی سرزمینمان انجام شود. در چنین مکان‌هایی  باید بتوانیم آثار ماندگاری را از خودمان به یادگار بگذاریم چه در حوزه  فرهنگ و هنر اسلامی که مباحث هویتی ماست  و چه در حوزه آثار آئینی. آثار بسیارخوبی در گنجینه گالری نیاوران درزمینه نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای وجود دارد که با تلاش مدیریت مجموعه کاتالوگ‌ها و کتاب‌های تحلیلی آن به زوی منتشر می‌شود. در حوزه ایران فرهنگی، کار‌های زیادی باید انجام شود و از این رو وقتی می‌بینم اتفاقات خوبی در رابطه با این مبحث در جریان است بسیار خوشحال می‌شویم.


مراد خانی در ادامه صحبت‌هایش در خصوص تاثیر ادبیات فارسی بر دیگر کشور‌های همجوار نیز گفت: زمانی که مرحوم نصرت فتحعلی خان  خواننده و استاد سبک قَوالی به ایران آمده بود تمام عشقشش این بود که به مشهد و به زیارت برود. فارسی خوان بود و همه افتخارش این بود که به زبان فارسی بخواند. زبان فارسی زبانی است که سال‌ها منشا اثر در ادبیات مشرق زمین بوده و در کشورهایی مثل ترکیه و عراق و جغرافیای ایران فرهنگی باید آثار این زبان را به درستی بررسی کنیم. ایران یک کشور نیست و یک تمدن است و باید از این منظر به ایران نگاه کنیم اگر از این منظر به کشورمان نگاه کنیم مسئولیت‌های ما دوچندان می‌شود و باید در این زمینه کار‌های بسیار زیادی را انجام دهیم.


گفتنی است؛ نشست کانون ادبی نیاوران با مدیریت محمد سلمانی سه شنبه‌های هر هفته ساعت 17 در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود و حضور عموم علاقه‌مندان به حوزه شعر و ادبیات در این برنامه آزاد است.




انتهای پیام/

6826993
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام هادی (ع) در روایتی تأکید کرده‌اند که زائر قبر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچون کسی است که حرم امام حسین (ع) را زیارت کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نغمه مستشار نظامی مخمسی را در استقبال از سروده رهبر انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق بیتی از آن را خواندند، سروده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» منتظری نمایشگاه کتاب تهران را پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران دانست و گفت: شعار سی و پنجمین دوره این رویداد در عین کوتاهی پیام‌ مهمی دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای با حضور کارگردان و بازیگران سریال «رستگاری»، از عوامل این مجموعه تلویزیونی تقدیر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شعبه‌‏ای از حرم سیدالشهدا (ع) است و این فضیلتی بزرگ است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد گفت: می‌توان «نون‌خ ۵» را از نظر فرهنگی و قومی، بازتاب‌دهنده اتحاد اقوام ایرانی با تمرکز بر دو قوم کرد و بلوچ دانست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است