بین‌الملل 05:44 - 02 مهر 1393
کوالالامپور- ایرنا - پلیس استرالیا با کشتن یک جوان 18 ساله مسلمان تلاش دارد کشتن این جوان را با عملیات ضد تروریسم توجیه کند.

به گزارش ایرنا، پلیس استرالیا یک جوان را روز سه شنبه به مقر خود در حاشیه شهر ملبورن منتقل کرد و مدعی شد پس از این که وی چاقوی خود را درآورده مورد هدف گلوله قرار گرفته است.



دولت استرالیا که با اعزام 600 نیروی نظامی در ائتلاف به اصطلاح ضد داعش آمریکا را همراهی می کند برای همراه کردن افکار عمومی با خود طی چند روز گذشته به دشمن سازی پرداخت و خطر انجام اقدامات تروریستی علیه مردم و سایر نهادهای این کشور از جمله پارلمان را بزرگ نمایی کرد.



روزنامه 'هرالد' استرالیا روز چهارشنبه در این راستا به نقل از یکی از مقامات نوشت که دو پلیس یک جوان را پس از تهدیدات گروه داعش به کشتن استرالیایی ها با چاقو، به عنوان عامل 'ترور مشکوک' شناسایی کردند.



مقامات استرالیا مدعی شدند این جوان 18 ساله عصر روز سه شنبه پس از درخواست از وی در یک ایستگاه پلیس در حومه ملبورن برای مصاحبه 'معمول' چاقویی بیرون آورد و پلیس را تهدید کرد و این جوان با یک گلوله اعضای تیم مشترک ضد تروریسم کشته شد.



'مایکل کینان' وزیر دادگستری استرالیا روز چهارشنبه برای توجیه این قتل، گفت: من گمان می کنم فرد مورد نظر یک مظنون تروریست بوده است.



وزیر دادگستری استرالیا این موضوع که گذرنامه این جوان به اتهام همکاری با داعش باطل شده بود را رد کرد، اما رسانه های استرالیا مدعی شدند این فرد قبلا 'تونی ابوت' نخست وزیر استرالیا را تهدید کرده بود.



وی گفته است جزییات در حال بررسی است.



استرالیا بیانیه روز دوشنبه گروه داعش در حمله حامیان این گروه تروریستی برای کشتن شهروندان تمام کشورهای شرکت کننده در ائتلاف آمریکایی ضد تروریسم از جمله آمریکا، کانادا، استرالیا و فرانسه را بهانه قتل این جوان کرده است.



دولت استرالیا طی روزهای گذشته با تمرکز ویژه بر روی موضوع تهدید تروریست در این کشور سعی دارد با ایجاد هراس در بین مردم دلایل توجیهی برای عواقب ناگواری که ممکن است از حضور نیروهای نظامی استرالیایی در کنار ائتلاف آمریکایی ضد داعش ناشی شود، فراهم سازد.



استرالیا در مرحله نخست این طرح 19 شهریور با حمله به چند مرکز ایالت کوئینزلند از جمله یک مرکز اسلامی دو مرد را در ارتباط با بحران سوریه بازداشت کرد و دولت فدرال خطر حمله تروریستی در استرالیا را به 'بالاتر از حد متوسط' افزایش داد.



دولت استرالیا برای فریب افکار عمومی و سیاست دشمن سازی تا بدانجا پیش رفت که اعلام کرد افرادی قصد دارند با استفاده از دیدگاه داعش شهروندان این کشور را کشته و در کنار علائم داعش قرار دهند.



نیت ناپاک ائتلاف ضد داعش که به بهانه مبارزه با این گروه تروریستی خواستار تامین منافع خود در خاورمیانه هستند، با توجه به اینکه برخی از کشورهای حاضر در این ائتلاف نیز یا خود به طور مستقیم در پرورش بذر تروریسم مداخله داشته اند یا منابع مالی این گروه ها را فراهم کردند، اکنون می تواند خطر بزرگی باشد که افکار عمومی را علیه خود این کشورها بشوراند.



آساق**1611

انتهای پیام /*


4784571
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن پنجشنبه شب در بیانیه‌ای از حمله پهپادی و موشکی به اهداف اسرائیلی در خلیج عدن و فلسطین اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان چند دانشگاه در شهر واشنگتن ضمن حضور در تظاهرات از سرکوب معترضان به شیوه‌های گوناگون پرده برداشتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برنی سندرز در پاسخ به نتانیاهو که دانشجویان آمریکایی را یهودستیز خوانده بود، به او هشدار داد که باید مسئولیت جنایات خود در غزه را بپذیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر «آتلانتا» ایالت جورجیا آمریکا بازداشت شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار فلسطینی دیگر در حملات رژیم اشغالگر به رفح به شهادت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است