سیاسی 01:01 - 04 خرداد 1394
پورمختار در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران:
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس معتقد است شناسایی منشاء بروز رانت‌های اطلاعاتی در بورس امری امکانپذیر است که می‌توان با زیر نظرقرار دادن شرکت و یا موردی مشخص آن را ردیابی کرد.

شناسایی منشأ رانت‌های اطلاعاتی در بورس شدنی است
«محمدعلی پورمختار» نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به جلسه خود با رئیس سازمان بورس در مورد موضوعات مربوط به بورس و ایرادات به برخی رانت‌های اطلاعاتی گفت: در این جلسه رئیس سازمان بورس مفصلاً درباره علت نوسانات اخیر بورس و موضوع رانت‌های اطلاعاتی توضیحاتی ارائه کرد.

وی با بیان این که ایرادات، در موضوع رانت‌های اطلاعاتی در بورس به رئیس سازمان بورس منتقل شد،‌ افزود: ایرادات در موضوع رانت‌های اطلاعاتی و کارکرد برخی کارگزاری‌ها در بورس، مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس متذکر شد: همچنین در این جلسه به موضوع نظارت‌ها و دخالت‌های بورس در روند معاملات مطالبی عنوان شد.

پورمختار در ادامه تأکید کرد: رئیس سازمان بورس در جلسه مذکور به مباحثی مبنی بر ناهماهنگی برخی وزارتخانه‌های مرتبط با بورس که متولی تنظیم سهام خود هستند، اشاره کرد.

این نماینده مجلس با بیان این که رئیس سازمان بورس در جلسه مذکور در رابطه با سهام خرید و فروش شده بازار و اطمینان از رسیدن درآمدها به امر تولید مطالبی را عنوان کرد، گفت: موضوع مذکور یکی از سوالات مهم کمیسیون است که در حال حاضر نظارت‌ها در این رابطه کافی نبوده و معمولاً سودهای کسب شده بین سهام‌داران توزیع می‌شود؛ که این امر در نهایت نمی‌تواند موضوع تولید را دچار تحول کند و این چرخه معیوب دست آخر باعث ورشکستگی سهام‌داران می‌شود.

پورمختار در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا می‌توان منشاء رانت‌های اطلاعاتی در بورس را ردیابی کرد، گفت: متأسفانه رانت‌های اطلاعاتی در همه جا موجود است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان این که منافع اشخاص و بهره‌گیری رانت‌های اطلاعاتی در بازار دوم و ثانویه رخ می‌دهد و در خرید و فروش صورت می‌گیرد، تأکید کرد: هیچ نظارتی بر این موضوع وجود ندارد.

پورمختار با اشاره به این که یافتن ردپای منابع رانت‌های اطلاعاتی امری شدنی است، در پایان خاطرنشان کرد: با وجود این که در روز میلیون‌ها سهام جابه‌جا می‌شود ولی می‌توان با در نظر گرفتن مورد و یا شرکتی مشخص، این موضوع را ردیابی کرد.


انتهای پیام/


6436929
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای وحدت درباره اهمیت وحدت در مجلس دوازدهم نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره سفر رئیس‌جمهور به پاکستان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ محمودی گفت: در ارتش همه آماده هستند هر تهدید‌ی علیه کشور را در نطفه خفه کنند و با قاطعیت پاسخی محکم و سخت بدهند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سیاسی دفتر رییس جمهور گفت: در سفر آیت الله رئیسی پاکستان پذیرفت که تعهدات خود در رابطه با خط لوله صلح را به صورت کامل اجرایی کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنان در حال اندیشیدن تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند و باید بسیار هوشیارانه عمل کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش به اهمیت حضور مردم پای صندوق‌های رای در دور دوم انتخابات مجلس خواهیم پرداخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس خانه احزاب گفت: شورای ائتلاف و وحدت نقش پررنگی در ترکیب هیات رئیسه خواهند داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود و به زیر ساخت‌ها عمق بخشی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: به همه مسئولان اعلام کرده‌ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد و در این زمینه اقداماتی را هم انجام داده‌ایم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح به منطقه این است که شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف جنگ در غزه کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است