اجتماعی 14:30 - 10 شهریور 1393
خبرگزاری ایرنا خبرهای کوتاه یزد
یزد- چند خبر از شهرستان های استان یزد

برنامه رادیویی ˈگلهای بهشتˈ تولید صدای مرکز یزد به بخش داوری بیست و ششمین جشنواره بین المللی جایزه بزرگ رادیویی URTI فرانسه(اتحادیه بین المللی رادیویی و تلویزیونی) با موضوع جنگ راه یافت.



تهیه کننده و کارگردانی این برنامه فاطمه زارع است که با هنر نمایی مهدی سرخی زاده ،مژگان سازنده ،مریم تقی زاده و نقش آفرینی کودکان خردسال سید محمد آرمان جعفری،ساجده خدامرادی و مریم امراللهی تولید شد.



این جشنواره مهر امسال در فرانسه برگزار می شود.



***



آزمون گواهینامه های حرفه ای بورس و اوراق بهادار همزمان با شش مرکز استان کشور با شرکت 350نفر در محل دانشگاه علم و هنر یزد آغاز شد.



بنا براعلام روابط عمومی بورس منطقه ای یزد، در حال حاضر برای تصدی برخی سمت ها در کارگزاری های فعال در بورس اوراق بهادار و کالا و صندوق های سرمایه گذاری، داشتن یکی از گواهی نامه های حرفه ای شرط لازم است.



***



مدیر اداره برق ابرکوه گفت: در یکسال گذشته افزون بر 60میلیارد ریال اعتبار صرف نوسازی، بهسازی و توسعه شبکه برق این شهرستان شده است .



ˈابوالفضل اکرمی ˈ افزود: برای برق رسانی در یکسال گذشته 30کیلومترشبکه فشار متوسط احداث و 49دستگاه ترانسفورماتور هوایی با قدرت بیش از کیلوولت نصب شده و با اجرای این طرح طول شبکه های فشار متوسط شهرستان به بیش از 990کیلومتر و طول شبکه های فشار ضعیف به 400 کیلومتر رسید.



***



رییس هیات فوتبال استان یزد از برگزاری جشنواره مدارس فوتبال در این استان خبر داد .



ˈ محمد حسین رسولزادگان ˈ افزود: این جنشواره به مدت دو روز با حضور 800 نفر از نونهالان در قالب 30 تیم در مجموعه ورزشی شهید پاکنژاد یزد برگزار شد و شرکت کنندگان در کارگاه های



مختلف آموزشی و توجیهی فوتبال زیر نظر مربیان مجرب آموزش لازم را فرا گرفتند .



وی اضافه کرد: گروه های استعدادیاب طبق برنامه فدراسیون فوتبال نسبت به انتخاب افراد برتر و معرفی آنان به آکادمی ملی اقدام کردند .



***



به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و دهه کرامت، سومین همایش ادبی گلواژه های نور در محل کانون آیت الله خاتمی هرات شهرستان خاتم برگزار شد .



در این همایش که تعدادی از شاعران شهرستان های شهربابک کرمان، بوانات فارس و تمنای خاتم یزد و جمعی از مسئولان محلی و علاقه مندان شعر و ادب فارسی شرکت داشتند،شاعران شرکت کننده به قرائت اشعار و سروده های خود پرداختند.



در این مراسم عنوان شد چنین نشست هایی در تبادل آثار شاعران خاتم با شهرستان های همجوار موجب غنی شدن ادبیات این شهرستان ها و مناطق می شود.



خاتم در 240 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع است و40 هزار نفر جمعییت دارد .



***



فرمانده انتظامی استان یزد از دستگیری دو سارق منازل نیمه ساز و اعتراف به 61 فقره سرقت و کشف سه میلیارد ریال اموال مسروقه خبر داد.



سرهنگ ˈایرج کاکاوندˈ گفت: عوامل تجسس کلانتری 11 یزد با انجام گشت دو سارق را شناسایی و دستگیر کنند.



وی افزود: سارقان پس از سرقت، اموال را در حاشیه شهر مخفی و سپس به تهران حمل می کردند.



***



جانشین فرمانده انتظامی یزد از کشف 32 هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش 750میلیون ریال از یک دستگاه تریلی در استان خبر داد . سرهنگ ˈعطاءالله احمدیˈ گفت: راننده خودرو بار تریلی را روغن صنعتی اعلام کرده بود که از اصفهان عازم بندرعباس بود.



به گفته وی سوخت با هماهنگی مقام هایی قضایی تحویل شرکت نفت شد و یک نفر هم در این رابطه بازداشت شد.



***



مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت : هفت پروژه برق رسانی به واحدهای مسکونی استان با اعتباری افزون بر 6 میلیارد ریال در هفته دولت به بهره برداری رسیده است.



محمدرضا صحتی گفت : در این ارتباط یکهزار و 65 متر شبکه فشار متوسط ، پنج هزار مترشبکه فشار ضعیف و 110 دستگاه چراغ پربازده برای برق رسانی نصب شد. ک 2



7536/2047

انتهای پیام /*


4619533
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتا گفت: ۹۵۰۰ صفحه، کانال و گروه که توسط اراذل و اوباش تولید محتوا می‌شد، مسدود و ۱۶۰۰ نفر هم دستگیر شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از امدادرسانی به ۶۲۲۳ نفر در سه استان سیل زده خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران گفت: راهبری پنج مرکز معاینه فنی شهید آبشناسان، شقایق، سراج، دماوند و شهید چمران به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای شهر تهران گفت: تا پایان سال‌جاری، بخشی از پروژه بزرگراه یادگار امام به پایان می‌رسد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۱ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت:طرح گذرگاه عابر پیاده در معابر شهر تهران در حال اجراست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» زن جوانی که متهم است همسرش را با ضربه‌های میله آهنی به سرش به قتل رسانده، مدعی است شوهرش قصد آزار دخترشان را داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس سازمان حفاظت محیط زیست از عوامل سریال «نون خ» به دلیل توجه به مسائل محیط زیستی قدردانی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سال گذشته ۷۲ هزار خودرو اسقاطی داشته ایم، شاید این تعداد امسال به ۳ برابر هم افزایش پیدا کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از رفع اختلال و اعزام قطار‌های تندرو از ایستگاه گلشهر طبق برنامه زمانبندی خبرداد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است