فرهنگی‌هنری 11:42 - 15 مهر 1394
همشهری دو - مریم حدادی:اگر قبل از مسافرت مواد غذایی فاسد شدنی توی یخچال باقی مانده باشد با آنها چه می‌کنید؟!

شاید نخستین راه‌حلی که به ذهن‌تان می‌رسد فریز کردن آنها باشد اما این کار بهترین راه‌حل نیست. مثلا فرض کنید مقدار زیادی قارچ از آخرین خریدتان باقی مانده. حالا اگر قرار باشد این حجم قارچ را فریز کرد، اولا شاید در فریزر اینقدر فضای خالی نداشته باشید، ثانیا بافت، رنگ و مزه قارچ‌ها هم تغییر می‌کند. درباره قارچ‌ها بهترین پیشنهاد، کنسرو کردن آنهاست. در کمتر از نیم ساعت شما می‌توانید قارچ‌ها را برای 6‌ماه کنار بگذارید و از آنها برای انواع غذا‌ها استفاده کنید.

کافی است (مطابق تصاویر روبه رو) یک قابلمه را تا نیمه آب بریزید و روی شعله گاز قرار دهید، قارچ‌ها را بشویید، بعد آنها را به‌صورت ورقه ورقه برش بزنید. آب که جوش آمد به اندازه 4 قاشق غذا خوری آبلیمو و نمک به آن اضافه کنید. قارچ‌های ورقه شده را داخل آب جوش بریزید و اجازه بدهید به‌مدت 20دقیقه در آب بجوشد. بعد از 20دقیقه قارچ‌ها را به ظرف در داری که قرار است با آن در یخچال بماند منتقل کنید و مقداری از آب باقی مانده داخل قابلمه را روی قارچ‌ها بریزید و اجازه بدهید تا سرد شوند بعد در شیشه‌ها و ظرف‌ها را ببندید. به همین سرعت کنسرو قارچ شما آماده است.

همانطور که در تصویر آخر می‌بینید قارچ‌ها تیره نشده‌اند و تقریبا رنگ روشن خودشان را حفظ کرده‌اند. با این کار به غیر از اینکه از خراب شدن این ماده غذایی جلوگیری می‌کنید، با آماده بودن قارچ و اینکه لازم نیست هر بار قبل از استفاده آنها را بشویید، خشک کنید و سپس ورقه ورقه و استفاده کنید، سرعت‌تان را در پخت غذاهای خانگی بالاتر می‌برید.

  • خواص قارچ

بیشترین ارزش غذایی قارچ در رابطه با مقدار کیفیت پروتئین آن است. قارچ‌ها به لحاظ پروتئین در مقایسه با برخی مواد غذایی از قبیل گوشت، ماهی، تخم‌مرغ، پنیر و نان در سطح بسیار پایین‌تری قرار دارند. به‌طور کلی قارچ به لحاظ ارزش غذایی، پروتئینی حد واسط بین پروتئین‌های گوشت و سبزیجات دارد. قابلیت هضم پروتئین قارچ عامل مهمی در تنظیم رژیم غذایی برای افرادی که اضافه وزن خطرناک دارند به شمار می‌رود.


7172429
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کانون خدمت رضوی تهران در جلسه‌ای که ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برگزار شد، با معرفی دبیر آغاز به کار کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزارشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است