فرهنگی‌هنری 11:21 - 30 فروردین 1393
بوشهر- ایرنا - مدیرکل امورکتابخانه های عمومی استان بوشهرگفت: بی توجهی به مقوله مهم فرهنگ به عنوان بنیان و اساس جامعه برفرهنگ مردم نیز تاثیر منفی گذاشته و ذائقه مردم را از حوزه معنوی بشدت مادی گرا کرده است.

به گزارش ایرنا صدرالله محتشم روز شنبه در نشست بررسی امور کتابخانه های جزیره خارک افزود: درنظامی که براساس فرهنگ غنی اسلامی بنا شده است و هویت ما از فرهنگ است پروژه های عمرانی و مادی بر مولفه های فرهنگی سبقت گرفته است.



وی اضافه کرد: نام گذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی می تواند چراغ راه روشنی پیش روی مردم و مسوولان در دو مقوله مهم فرهنگ و اقتصاد باشد.



مدیرکل امور کتابخانه های عمومی استان بوشهر اضافه کرد: همه مسایل از جمله اقتصاد، سیاست، اجتماع و ورزش همگی ریشه درفرهنگ دارند که اگر این بخش تقویت شود در سایر شاخص ها نیز موفقیت کسب خواهد شد.



محتشم گفت: بودجه فرهنگی بین 455 دستگاه فرهنگی تقسیم می شود که درصد ناچیزی از آن به کتابخانه ها که به تعبیر رهبر معظم انقلاب یک نهاد 100درصد فرهنگی است، می رسد.



مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر افزود: درحالی که حدود 95 درصد از نفت کشور از پایانه جزیره خارک صادر می شود، خیلی چیز ها در شان و منزلت مردم مقاوم جزیره خارک نیست که کتابخانه نیز یکی از این مراکز است.



وی یادآورشد: در صورت حمایت مسوولان در آینده ای نه چندان دور با عزم ملی و مدیریت جهادی نخستین کتابخانه دیجیتال استان بوشهر در جزیره خارک راه اندازی خواهد شد.



مدیر روابط عمومی شرکت عملیات عمومی جزیره خارک نیز گفت: ساخت یک باب کتابخانه در این جزیره از مصوبات سفرهای استانی دولت قبل است که اجرایی شدن آن در شرایط کنونی مستلزم موافقت مسوولان استان بوشهر است.



مجید ستایشی افزود: برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان دو هزار جلد کتاب از سوی شرکت عملیات عمومی خریداری شده که قرار است در بین مدارس جزیره خارک توزیع شود.



بخشدار جزیره خارک نیز گفت: توسعه زیرساخت های فرهنگی در این جزیره در گرو تعامل و همراهی مسوولان بخش های مختلف است.



علی قاسمی افزود: با توجه به این که امسال از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است می طلبد که مسوولان فرهنگی منطقه عزم خود را برای اعتلای فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی به کار گیرند. ک/2



628/539

انتهای پیام /*


3517013
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه «کافه مستند» با پخش مستند «آقای خاص» به کارگردانی سجاد ترابی سراغ ناگفته‌هایی از زندگی محمد بنا، سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام هادی (ع) در روایتی تأکید کرده‌اند که زائر قبر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچون کسی است که حرم امام حسین (ع) را زیارت کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نغمه مستشار نظامی مخمسی را در استقبال از سروده رهبر انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق بیتی از آن را خواندند، سروده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» منتظری نمایشگاه کتاب تهران را پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران دانست و گفت: شعار سی و پنجمین دوره این رویداد در عین کوتاهی پیام‌ مهمی دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای با حضور کارگردان و بازیگران سریال «رستگاری»، از عوامل این مجموعه تلویزیونی تقدیر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شعبه‌‏ای از حرم سیدالشهدا (ع) است و این فضیلتی بزرگ است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد گفت: می‌توان «نون‌خ ۵» را از نظر فرهنگی و قومی، بازتاب‌دهنده اتحاد اقوام ایرانی با تمرکز بر دو قوم کرد و بلوچ دانست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است