اجتماعی 10:34 - 07 اردیبهشت 1396
بسته مشاوره سلامت
مشاوران سلامت امروز در پاسخ به پرسش‌ شهروندان درباره علل بروز رودل، داروی مناسب در جهت درمان آفت دهان و معرفی دمنوشی مناسب برای رهایی از افسردگی سخن گفتند.

دمنوشی برای رهایی از افسردگی/ داروی مناسب برای درمان آفت دهان/ چرا رودل می‌کنیم؟

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، صدای مشاور سلامت خبرگزاری فارس برای ارتقای سطح دانش سلامت مردم جهت حفظ و مراقبت از سلامت جسمی و روانی خود، مطالب آموزشی را منتشر می‌کند،‌ همچنین به پرسش‌های مطرح شده از سوی شهروندان در این زمینه پاسخ می‌دهد.

هموطنان می‌توانند هر گونه پرسش و ابهامی درباره مسائل و مشکلات جسمی و روانی خود را در تماس با شماره تلفن 02188911667 یا ایمیل fars_health@ مطرح کرده و پاسخ‌های خود را از طریق صفحه «مشاور سلامت خبرگزاری فارس» دریافت کنند.

داروی مناسب برای درمان آفت دهان

دبیر انجمن داروسازان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس گفت: آفت در واقع  اختلالی است که در مخاط دهان افراد ایجاد می‌شود و به صورت لکه‌های سفید رنگ خود را نشان می‌دهد. این عارضه بیشتر به سیستم ایمنی بیماران مرتبط است، بنابراین برای درمان آفت در ابتدا باید سیستم ایمنی بدن تقویت شود که مصرف ویتامین‌هایی مثل ویتامین C می‌تواند موثر واقع شود.

سید مهدی سجادی توضیح داد: معمولا آفت بعد از چند روز درمان می‌شود و نیازی به درمان ندارد. برای آفت دهان اگر درمانی صورت بگیرد معمولاً به دو منظور کاستن از درد و التهاب و استرس و جلوگیری از اضافه شدن عفونت ثانویه خواهد بود.

سجادی در پایان افزود: کنترل استرس نیز می‌تواند تاثیر بسزایی در پیشگیری از بروز این عارضه داشته باشد. در خصوص داروها باید گفت در حال حاضر ژل‌هایی به صورت موضعی موجود است که می‌تواند با ایجاد یک سطح پوشش بر روی آفت تا حد زیادی روند درمان آن را تسریع کنند. دوره آفت حدود یک هفته است و اغلب پس از آن بدون درمان هم بهبود می‌یابد.

دمنوشی برای رهایی از افسردگی

نعمت الله مسعودی، متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس گفت: گیاهانی همچون زعفران و اسطوخودوس می‌توانند مغز و قلب را تقویت کرده و حالات روحی فرد را تسکین بخشند اما تا زمانی که عامل این بیماری در فرد درمان نشود این درمان‌ها به تنهایی جوابگو نخواهد بود.

این متخصص طب سنتی گفت: یکسری میوه‌ها و گیاهان وجود دارند که در کنار درمان بیماری، می‌توانند کمک کننده باشد. ساده‌ترین آن‌ها «سیب» است، بو کردن سیب شادی‌آفرین است،همچنین میوه «به» به تقویت قلب، مغز و حالات روحی کمک می‌کند. 

مسعودی در پایان توصیه کرد: «سیب و به» را رنده و خشک کرده و به عنوان چای دم کنید؛ این کار به تقویت اعصاب و کاهش افسردگی کمک کند.

چرا رودل می‌کنیم؟

ایرج خسرونیا، متخصص داخلی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس گفت: در گذشته کسانی که با پرخوری یا خوردن غذاهای سنگین دچار نفخ معده یا یبوست می شدند، در اصطلاح عامیانه به این بیماری رودل گفته می‌شد. باید گفت هر دل دردی را به عنوان رودل تلقی کرد، دل درد علل مختلفی دارد که باید توسط پزشک بررسی شود، درحال حاضر این اصلاح برای کودکان نیز به کار می‌رود که اگر مشکل رودل کودک ناشی از پرخوری باشد، معمولا این حالت بعد از چند ساعت برطرف می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: از طرفی برای پیشگیری از این بیماری توصیه می‌شود مصرف کاکائو، قهوه، چای پررنگ، نوشابه، غذاهای کنسروی، غذاهای تند، ترش و چرب بخصوصفست فود‌ها را کاهش داده یا به مرور از برنامه غذایی حذف کنند.

شرایط نگه‌داری دارو در منزل

حمید خیری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس گفت:  تقریباً تمام واکنش‌های شیمیایی در دماهای بالاتر سریع‌تر اتفاق می‌افتد. بنابراین، نگهداری دارو در آشپزخانه یا وسیله نقلیه، در شرایطی که مجاور گرما باشد، می تواند موجب تغییر آثار دارو شود.

خیری افزود: در خصوص نگهداری داروها باید به این نکته توجه کنیم که یک فراورده ممکن است یک ماه در دمای 30 درجه سانتی‌گراد معادل نگهداری 3 ماه در دمای 20 درجه سانتی‌گراد از خود  واکنش‌های تخریب شیمیایی نشان دهد.و به این جهت مردم باید نسبت به توضیحات روی جعبه یا بروشور دارو، دقت نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: نور نیز از دیگر شرایط مهم نگهداری دارو‌ها است، نور زیاد تجزیه شیمیایی و تخریب داروها را تسریع می‌کند، بنابراین برخی داروها در بسته‌بندی‌های مقاوم به نور و شیشه‌های تیره رنگ بسته بندی می‌شوند و برای مقاومت در برابر رطوبت نیز بسته بندی‌های خاصی طراحی و به کار گرفته شده‌اند. پس به طور کلی باید توجه کنیم که داروها را در شرایط خشک و خنک و تاریک نگهداری شوند.

 


9045871
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است