اقتصادی 13:21 - 07 خرداد 1395
نوبخت به ایسنا اعلام کرد
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اعلام وجود 70 هزار پروژه نیمه تمام در کشور، به اولویت بندی طرح ها در تخصیص بودجه و همچنین واگذاری آنها به بخش غیر دولتی به عنوان سیاست مشخص دولت به منظور تکمیل طرح های موجود اشاره کرد.

برنامه دولت برای ساماندهی 70 هزار پروژه ناتمام عمرانی

محمد باقر نوبخت در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در رابطه با برنامه دولت برای تامین مالی و ساماندهی پروژه های عمرانی اظهار کرد: گرچه حدود 2000 طرح عمرانی ناتمام در کشور وجود دارد، اما برآوردها حاکی از آن است که در مجموع این طرح ها با احتساب چند پروژه زیرمجوعه خود و استانی ، حدود 70 هزار پروژه را در برمی گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای پروژه های ناتمام در کشور برآرودهای کارشناسان ما این است که بیش از 400 هزار میلیارد تومان منابع برای تکمیل و رسیدن به بهره برداری این مجموعه لازم است.

نوبخت، با اشاره به پیشنهاد بودجه 60 هزار میلیارد تومانی دولات در لایحه بودجه 1395 که البته مجلس در جریان بررسی تا حدودی از آن کاسته است، گفت: ولی معمولا سالانه در حدود 30 تا 35 میلیارد تومان اعتبار پرداختی به این طرح‌های عمرانی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، همچنین به اولویت بندی پروژه های عمرانی در تخصیص اعتبار از دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: با توجه به ناکافی بودن رقم پرداختی در بودجه های عمرانی ، در دوسال اخیر ناچار به اولویت‌بندی طرح‌ها شدیم. به طوری که ابتدا براساس 80پیشرفت فیزیکی درصد در اولویت‌ قرار گرفت اما که در سال گذشته طرح‌هایی که در توازن منطقه‌ای اثر بیشتری داشته است نیز به آن اضافه شد.

وی با بیان اینکه سیاست دولت این است که هیچ طرحی به پروژه‌های عمرانی اضافه نشود ادامه داد: اما اگر در طرح‌هایی که در حال اجرا است ، طرح میانی برای ارتباط آنها لازم باشد، اضافه خواهد شد. ولی هر طرح جدید باید مجوز لازم را از کمیسیون (215) که شرایط سختی بر آن حاکم است ،دریافت کند.

نوبخت همچنین از واگذاری طرح های عمرانی به بخش غیر دولتی در راستای پیشبرد آنها سخن گفت و یادآور شد: در شرایط فعلی تامین مالی پروژه های عمرانی لازم دیدیم که از مشارکت مردم استفاده کنیم. بر این اساس بخشنامه‌ای از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی با مجوز هیات دولت به تمامی استان ها و دستگاههای اجرایی ابلاغ شد تا طرح های نیمام تمام را به بخش غیردولتی واگذار کرده و از مشارکت مردم مردم استفادع کنند. این در حالی است که قصد ما فروش این طرح‌ها نیست، بلکه مشارکت است تا بتوان طرح‌ها را به اتمام رساند.

انتهای پیام


7929091
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: با هدف عبور موفق از اوج بار تابستان امسال، ۲۶ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت ماه وارد مدار می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان توسعه تجارت از رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی وزارت جهاد گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و ثابت ماندن ارزش افزوده کالا‌های اساسی، هرگونه افزایش قیمت شکر، حبوبات و دیگر کالا‌ها گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن پیاز در میدان مرکزی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور مصرف می شود که تولید داخل بیش از نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: در حال حاضر شاهد ترافیک سنگین در محور چالوس و تهران - کرج هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صمت بر افزایش تعداد مراکز تجاری از ۱۰ مرکز به حداقل ۱۵ مرکز و افزایش تعداد رایزنان به ۱۲ رایزن تاکید کرد و از توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا خبر داد
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل راه‌وشهرسازی گفت: با راه‌اندازی سامانه خودنویس تمامی حق‌الزحمه‌های نجومی که توسط مشاوران املاک گرفته می‌شد برچیده شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها گفت: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل و استحصال آب ۵۰۰ تا هزار مترمکعب در هکتار را به همراه دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تامین زمین، زمینه ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن ویلایی را فراهم می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است