علمی فناوری 19:26 - 24 مهر 1397
رییس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به افتتاح کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری شرکت ملی‌حفاری ایران گفت: هدف این کانون آموزش خلاقیت و ایده‌پردازی به جامعه مخاطب خود و نیز پرداختن به بحث مالکیت فکری، ثبت اختراع و بحث‌هایی است که اقتصاد جدید دنیا عملا روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است.

کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری شرکت ملی‌حفاری ایران افتتاح شد

به گزارش ایسنا، بابک مختاری در حاشیه افتتاح این کانون که امروز (24 مهر) برگزار شد، اظهار کرد: پتانسیل‌های خوبی در شرکت ملی‌حفاری ایران وجود دارد و این کانون در صورتی که بتواند ظرفیت‌های موجود را مورد استفاده قرار دهد، می‌تواند در درازمدت به عنوان یک منبع درآمد برای ملی‌حفاری به حساب آید.



وی در ادامه درخصوص پارک‌های علم و فناوری گفت: پارک‌های علم و فناوری اصلی‌ترین ورودی که دارند، ایده‌های فناورانه و نوآورانه قابل تجاری‌سازی است؛ از آنجایی که درصد خیلی کمی از جمعیت هر جامعه ایده‌پرداز هستند، وجود ساختارهایی که بتواند این افراد را شناسایی کرده و با ارایه مشاوره‌های آموزشی موجب بارور شدن ایده‌ها و توانمند شدن افراد بشود، لازم است.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان ادامه داد: وظیفه کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری، ارایه این خدمات آموزشی و مشاوره‌ای به افراد ایده‌پرداز و همچنین حمایت مالی از ایده‌هایی است که قابلیت تجاری‌سازی دارند.



وی به تعامل سازنده بین پارک علم و فناوری و شرکت ملی‌حفاری اشاره کرد و گفت: شرکت ملی‌حفاری به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ کشور که سهم زیادی در نوآوری‌های حوزه صنعت نفت و تجهیزات داخل داشته است، از بدو تاسیس پارک علم و فناوری خوزستان، همکاری بسیار نزدیکی با ما داشته و قراردادهای پژوهشی و ساخت متعددی با شرکت‌های زیر مجموعه پارک علم و فناوری امضا کرده است که جای تقدیر دارد.



مختاری در پایان افزود: این قراردادها در قالب دو تفاهم‌نامه پنج‌ساله بوده که قرارداد پنج‌ساله اول آن سال 95 به پایان رسید و حدود ۳۶ میلیارد تومان قرارداد پژوهشی یا قراردادهای خرید تجهیزات با شرکت‌های علم و فناوری اجرا شد. در دوره پنج‌ساله دوم هم که از سال 95 شروع شد، تاکنون همکاری‌های خوبی صورت گرفته است.

انتهای پیام


9944801
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در ایام تعطیلات ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس و ۵۷۰۰ آمبولانس آماده ارائه خدمات به مراجعه کنندگان هستند. 
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزارت آموزش و پرورش از پرداخت بخشی از مطالبات معلمان از جمله ۳ ماه حق‌التدریس معلمان خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: برگزاری امتحان شبه نهایی غیرقانونی نیست و برای تقویت دانش آموزان برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» خبر طراحی و ساخت ربات‌های هوشمند پستی توسط محققان دانشگاه شریف در نشریه معتبر جهانی پست منتشر شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» احمدی لاشکی با اشاره به اینکه معلمان هر سه سال یکبار ارزیابی می‌شوند، گفت: اعتراض‌های حدود ۲۷۲ هزار معلم در موضوع رتبه‌بندی بررسی و پذیرش شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» احمدی لاشکی با اشاره به اینکه معلمان هر سه سال یکبار ارزیابی می‌شوند، گفت: اعتراض‌های حدود ۲۷۲ هزار معلم در موضوع رتبه‌بندی بررسی و پذیرش شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اورژانس کشور از آماده‌باش کامل مراکز اورژانس درپی احتمال وقوع سیل در چندین استان خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ارتقای سواد سلامت سبب تقویت خودمراقبتی افراد می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: داده‌های فضایی می‌تواند راهگشا باشد، امروز شاهدیم که کشور‌های صاحب فناوری داده‌های خاص را در اختیار ما قرار نمی‌دهند به همین دلیل هم هست که ما باید خودمان به دنبال آن برویم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی دانشگاه پیام نور از رشد ۱۸ درصدی پذیرفته شدگان کارشناسی تکمیل ظرفیت ۱۴۰۲ این دانشگاه خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است