بین‌الملل 11:04 - 07 آبان 1399
پژوهشگر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در دیده بان حقوق بشر تاکید کرد، صحبت از اصلاحات در عربستان صرفا یک حرف است مگر زمانی که فعالان زن حقوق بشر این کشور آزاد شوند.

دیده بان حقوق بشر: میزبانی ریاض از نشست "زنان گروه 20" سرپوشی بر نقض هایش است

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی۲۱، هبه زیادین، پژوهشگر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در دیده بان حقوق بشر در یادداشتی می گوید: در کنفرانس نشست زنان ۲۰۲۰ که روز پنجشنبه پایان می یابد، کارشناسان حقوق زن، نمایندگان سازمان های غیر دولتی، شرکت های خصوصی و موسسه های آکادمیک "تحقق فرصت ها در قرن ۲۱ برای همه" را بررسی می کنند. حال آنکه این شعاری است که پشتش واقعیتِ امروز خیلی از فعالان زن حقوق بشری سعودی نهفته است.

هدف دولت عربستان در استفاده از حقوق زنان سرپوش نهادن بر نقض های مستند است و شرکت کنندگان در کنفرانس w20 از جمله شرکت کننده استرالیا بهتر است هرگونه تلاش های عربستان برای پاک کردن کارنامه خود را رد کنند. این شرکت کنندگان بهتر است خوب بدانند که دولت محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی سیاست سرکوب زنان مدافع حقوق بشر را در پیش گرفته است و ابتدای ماه مه ۲۰۱۸ مقامات عربستان لجین الهذلول، فعال زن بارز سعودی و تعدادی دیگر از زنان را تنها چند هفته قبل از لغو ممنوعیت رانندگی زنان بازداشت کردند.

خانواده لجین الهذلول گفتند، مقامات در جریان بازداشتش او را به روش های مختلف شوک الکتریکی، شلاق و تجاوز شکنجه کردند. دیگر زنان بازداشتی هم شکنجه های مشابهی داشتند و تا الان هیچ یک از این شکنجه ها در حق این زنان محکوم نشده است. بسیاری از این زنان همچنان زندانی هستند. هرچند عده ای آزاد شدند اما اگر از حدود تعیین شده پا فراتر بگذارند با خطر بازگشت به زندان مواجه می شوند.

ریاست گروه ۲۰ و بعد هم میزبانی از کنفرانس w20 (20-WOMAN)جایگاه بین المللی ویژه ای به دولت محمد بن سلمان می بخشد که شایسته آن نیست. در حالی که زنان مخالف سعودی صرفا به خاطر اقدام به فعالیت های مسالمت آمیز شکنجه می شوند، دولت عربستان می خواهد خودش را در عرصه بین المللی به عنوان یک "قدرت اصلاح گر" صدرنشین کند.

شرکت کنندگان در کنفرانس w20 بهتر است از این تریبون خود برای دفاع از قهرمانان حقوق زن در عربستان دفاع کنند و بخواهند تبعیض ها علیه زن پایان یابد. اگر دولت عربستان به تحقق فرصت ها برای همه متعهد است باید این فرصت ها برای همه فعالان زن حقوق بشری که پشت میله های زندان هستند و دیگر قربانیان تبعیض هم فراهم باشد.

انتهای پیام


10783427
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن پنجشنبه شب در بیانیه‌ای از حمله پهپادی و موشکی به اهداف اسرائیلی در خلیج عدن و فلسطین اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان چند دانشگاه در شهر واشنگتن ضمن حضور در تظاهرات از سرکوب معترضان به شیوه‌های گوناگون پرده برداشتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برنی سندرز در پاسخ به نتانیاهو که دانشجویان آمریکایی را یهودستیز خوانده بود، به او هشدار داد که باید مسئولیت جنایات خود در غزه را بپذیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر «آتلانتا» ایالت جورجیا آمریکا بازداشت شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار فلسطینی دیگر در حملات رژیم اشغالگر به رفح به شهادت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است