فرهنگی‌هنری 15:05 - 02 آبان 1393
اختتامیه جشنواره تئاتر معلولین
مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر معلولین بهزیستی استان تهران در حالی روز پنجشنبه 1 آبان‌ماه در سالن سوره مهر حوزه هنری برگزار شد که نبود برنامه ریزی، این مراسم را به یک دورهمی همکاران بهزیستی استان تهران تبدیل کرد.

مراسمی که حق هنرمندان جشنواره را ادا نکرد/ جدی نگرفتن معلولین تئاتری

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر معلولین بهزیستی استان تهران با حضور شرکت کنندگان این جشنواره که معلولین علاقه‌مند به تئاتر بودند، برگزار شد. ابتدای این مراسم که خالی از چهره‌های بازیگری، کارگردانی و شناخته شده تئاتر بود، محمدحسین همتی دبیر جشنواره و سرپرست بهزیستی شهرستان ری به سخنرانی پرداخت و تئاتر را نوعی درمان دانست.



وی با تأکید بر اینکه مایل است از واژه قهرمان به جای معلول استفاده کند، یادآور شد: معلولین قهرمان و افتخار نظام هستند. معلولین در نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه‌ای دارند و معلولیت محرومیت و محدودیت نیست.



سرپرست بهزیستی شهرستان ری با اشاره به مغفول ماندن معلولین به عنوان بخشی از جامعه، هدف جشنواره تئاتر معلولین را توجه و توانبخشی به این بخش از جامعه دانست.



در ادامه این مراسم که اجرای آن بر عهده نیما کرمی بود، اصغر کرمی معاون بهزیستی استان تهران این جشنواره تئاتری را راهی برای آموزش شکل دیگر دیدن، خندیدن و توانستن دانست و در ادامه پیام سرپرست بهزیستی استان تهران را قرائت کرد.



حضور بیژن ذوالفقارنسب مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران و محمد پنجعلی مدیر باشگاه پرسپولیس و کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران در مراسم، حال و هوای فوتبالی به مراسم داد و گه‌گاه با شور و هیجان حاضران در اختتامیه جشنواره تئاتر معلولین بهزیستی استان تهران بخصوص جملات طنز علی نفری که به عنوان نوازنده کیبورد و خواننده روی سن حضور داشت، کری‌خوانی طرفداران 2 تیم پرسپولیس و استقلال شکل گرفت.



اما در کنار حضور نداشتن چهره‌های شناخته شده و پرطرفدار سینما و تئاتر که می‌توانست باعث دلگرمی و انرژی گرفتن هر چه بیشتر معلولین علاقه‌مند به تئاتر و حاضر در این جشنواره تئاتری باشد، نبود برنامه ریزی مشخص از طرف دبیرخانه نخستین جشنواره تئاتر معلولین بهزیستی استان تهران، باعث ناهماهنگی در مراسم اختتامیه و بر هم خوردن تمرکز نیما کرمی مجری مراسم شد.



در بخشی که قرار بود از فعالیت‌های ابراهیم‌ گله‌دارزاده مدیر تالار محراب، معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران و کارشناسان بهزیستی قدردانی شود، دبیر اجرایی جشنواره تئاتر معلولین بهزیستی استان تهران با حضور روی صحنه و گفتن نکاتی به مجری مراسم، باعث ناهماهنگی در این قدردانی شد. در این بخش به جای اینکه افراد یک به یک روی صحنه حضور پیدا کرده و لوح قدردانی را دریافت کنند، همه افراد روی صحنه ایستادند و سپس دبیر اجرایی در میان لوح‌هایی که به دست گرفته بود لوح هر کدام از افراد مدنظر را پیدا می‌کرد.



این روند باعث شد تا لوح اصغر کرمی معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران به او داده نشود و محمدحسین همتی دبیر جشنواره شعری را به جای لوح برای او قرائت کند.



اما نبود برنامه ریزی و ناهماهنگی عوامل اجرایی مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر معلولین بهزیستی استان تهران همچنان تا پایان مراسم ادامه 



 


5027302
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم سینمایی «آه سرد» در دومین حضور جهانی در چهل و ششمین جشنواره فیلم مسکو موفق به دریافت ۲ جایزه شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه «کافه مستند» با پخش مستند «آقای خاص» به کارگردانی سجاد ترابی سراغ ناگفته‌هایی از زندگی محمد بنا، سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام هادی (ع) در روایتی تأکید کرده‌اند که زائر قبر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچون کسی است که حرم امام حسین (ع) را زیارت کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نغمه مستشار نظامی مخمسی را در استقبال از سروده رهبر انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق بیتی از آن را خواندند، سروده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» منتظری نمایشگاه کتاب تهران را پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران دانست و گفت: شعار سی و پنجمین دوره این رویداد در عین کوتاهی پیام‌ مهمی دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای با حضور کارگردان و بازیگران سریال «رستگاری»، از عوامل این مجموعه تلویزیونی تقدیر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شعبه‌‏ای از حرم سیدالشهدا (ع) است و این فضیلتی بزرگ است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است