اقتصادی 03:50 - 01 مرداد 1393
سازمان خصوصی سازی با انتشار گزارشی در خصوص بلاتکلیفی سهام عدالت ۷۰۰ هزار بازنشسته و چرایی عدم پردخت سود سهام عدالت توضیحاتی را ارائه داد.

جامانده‌ها از سهام عدالت امیدوار نباشند
به گزارش افکارنیوز، در گزارش سازمان خصوصی سازی آمده است: به استناد بند (۱) مصوبه مورخ ۲۰/۱۰/۱۳۸۶ ستاد مرکزی توزیع سهام عدالت، کلیه بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی و افراد تحت تکفل آنان با هر میزان حقوق و مزایا، مشمول برخورداری از طرح سهام عدالت می باشند. تاریخ پایان اسفند ماه ۱۳۸۵ مقطع زمانی تشخیص مشمولین بازنشستگی بوده و کسانی که تا قبل از این تاریخ بازنشسته شده اند، تا تاریخ ۳۰/۱۰/۸۶ مهلت داشتند که نسبت به تکمیل فرم شناسائی و تحویل آن به مراجع ذیربط اقدام نمایند.



در این گزارش تأکید شده است، طی چندین نوبت تمدید مهلت ثبت نام مشمولین، در ایام مذکور، هیچگونه محدودیتی جهت بهره مندی بازنشستگان از سهام عدالت وجود نداشته و بالطبع کلیه افرادی که نسبت به تکمیل و تحویل فرم شناسائی خانوار اقدام نموده اند، از سهام عدالت و مزایای آن برخوردار شده اند.



این گزارش می افزاید: احتمالاً افرادی که در حال حاضر فاقد سهام عدالت می باشند بعد از تاریخ پایان اسفند ۱۳۸۵ بازنشسته شده اند و بدیهی است که با توجه به تصریح قانون در تعیین مقطع زمانی مذکور، این افراد در حال حاضر حائز شرایط دریافت سهام عدالت نمی باشند.



بعلاوه این که با توجه به اینکه توزیع سهام عدالت بین مشمولان مراحل مختلف طبق دستور العمل ها و مصوبات ستاد مرکزی توزیع سهام عدالت و شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل «۴۴» قانون اساسی و در مهلت زمانی معین صورت گرفته است و در حال حاضر با توجه به تکمیل سقف قانونی تعداد مشمولان سهام عدالت و عدم وجود ظرفیت قانونی، توزیع سهام عدالت به افراد جدید میسر نمی باشد.



بدیهی است در صورت اخذ تصمیم جدید برای ثبت نام از افراد جامانده و باقی مانده، تقاضای این گروه از متقاضیان نیز قابل بررسی می باشد.



در این گزارش در خصوص پرداخت سود سهام عدالت به مشمولین نیز آمده است: قبل از ابلاغ قانون سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، با تصویب ستاد مرکزی توزیع سهام عدالت، قسمتی از سود سالهای ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ بین مشمولان مراحل اول تا سوم طرح توزیع سهام عدالت پرداخت شد و قسمتی هم به حساب خزانه واریز گردید.



همچنین پس از تصویب و ابلاغ قانون سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در تاریخ ۳۱/۴/۱۳۸۷ و تصویب آیین نامه اجرایی توزیع سهام عدالت در تاریخ ۱۹/۱/۱۳۸۸، با توجه به مفاد ماده (۶) آیین نامه یاد شده مبنی بر اینکه «بهای اقساط سهام توزیع شده می بایست از محل سود سالانه شرکت های واگذار شده تسویه گردد» و نیز با توجه به تبصره (۱) ماده (۱۰۰) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که مقرر داشته «پرداخت هرگونه سود سهام عدالت تا سقف اقساط سررسید شده، ممنوع است» بنابراین پرداخت هر گونه سود به سهامداران نهایی سال های ۱۳۸۷ و پس از آن متوقف گردیده و مبالغ مذکور برابر تکلیف قانون، بابت اقساط سهام واگذار شده به حساب خزانه واریز می شود.



بدیهی است پس از استهلاک مطالبات دولت سود دریافتی از شرکت های سرمایه پذیر، بین مشمولین قابل توزیع خواهد بود.

4302650
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» طبق مصوبه شورای عالی مسکن، ثبت آگهی ملکی در سکو‌های اینترنتی منوط به احراز هویت مالک و کد پستی ملک در سامانه املاک و اسکان است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر آمار‌های اعلامی سالانه ۲۰ درصد خروج ارز مربوط به واردات کالا‌های اساسی است که با ایجاد زیرساخت‌های لازم کشت قراردادی و خودکفایی محصولات اساسی، میزان واردات کاهش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: صدور پروانه های ساختمانی در متوسط مدت زمان ۶ماه صادر می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: ضعف در عرضه و پخش مویرگی منجر به فروش قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان در برخی مغازه‌ها شده که این امر کاملا گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندم کاران گفت: با توجه به شرایط مساعد بارش و پیش بینی ۱۲ میلیون تن خرید تضمینی گندم انتظار می رود که هرچه سریع تر جایزه تحویل اعلام شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد گفت: ایران در راستای دستیابی به حفاظت، احیا و توسعه پایدار سرزمین، اقدامات بنیادین مختلفی در زمینه مدیریت پایدار مراتع، حفظ و صیانت از جنگل‌ها و به طور ویژه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را در دستور کار خود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: انسداد محور‌های شریانی و غیر شریانی بر اثر سیل در شهر‌های جنوبی کشور به ۱۰ محور رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی از صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گاز‌های همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال مشعل‌های گازی واحد‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است