اجتماعی 11:38 - 10 اسفند 1393
رشت - ایرنا - امام جمعه رضوانشهر خدمت به مردم را مهمترین آرمان و وصیت شهدای گرانقدر عنوان کرد و گفت: شهدای والامقام در راه حفظ اسلام و خدمات رسانی به جامعه به شهادت رسیدند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین هادی حبیبی روز یکشنبه در جلسه تمهید مقدمات روز بزرگداشت شهدای رضوانشهر افزود: باید جهت تحقق آرمان های شهدا به جامعه و مردم خدمت کنیم که ایجاد اشتغال و فراهم سازی زمینه ازدواج جوانان از مهمترین مطالبات روز می باشد.



وی افزود: شهدای والامقام برای به ثمر رسیدن انقلاب از همه هستی خود گذشتند و اغلب مردم در زمان حاضر با استمرار بخشی راه شهدا و ایثارگران مدافع انقلاب و ارزش ها هستند.



امام جمعه رضوانشهر با اشاره به وجود حدود 230 هزار شهید گلگون کفن در سطح کشور بیان کرد: این شهدا برای حفظ دستاوردهای انقلاب جانفشانی کردند که مهمترین پیامشان خدمت رسانی به مردم بود و اگر امروز در قید حیاط بودند قطعاً به مردم خدمت والایی می کردند.



حجت الاسلام حبیبی با اشاره به تفاوت جنگ نرم با جنگ سخت گفت: جنگ نرم بسیار پیچیده تر از جنگ سخت است چون دشمن بصورت پنهانی در حال فعالیت و ستیز می باشد ولی در جنگ سخت اینگونه نیست و دشمن را در نقطه مقابل می بینیم؛ لذا باید با برنامه ریزی درست برای مقابله با دشمن اقدام کنیم.



وی بیان کرد: امروز در شرایط بسیار سخت و پیچیده تری قرار داریم که دشمن با بکارگیری تمامی امکانات افکار جوانان و نوجوانان ما را مورد هدف قرار داده و تنها با پرداختن به فرهنگ شهدا و زنده نگهداشتن آرمان های شهدا و حرکت در مسیر ولایت می توانیم دشمن را شکست دهیم.



فرماندار رضوانشهر نیز در ادامه این نشست با اشاره به روز 22 اسفند ماه سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز شهدا گفت: باید این فرصت را جهت تدوین و یاد آوری جانفشانی های شهدا تبدیل کنیم و با نصب یادمانهای شهدا فرهنگ ایثار و شهادت را استمرار بخشیم.



حمیدرضا امام پناهی افزود: شهدای انقلاب اسلامی همسفرانی بودند که در گمنامی، به ملکوت عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ رسیده اند.



وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و تکریم خانواده شاهد و ایثارگر به عنوان رسالت اصلی همه مدیران دستگاه های مختلف بیان کرد: شناساندن این فرهنگ ناب و نهادینه کردن آن با تکیه بر تمام ظرفیت ها و امکانات دستگاه های اجرایی در دستور کار مجموعه مدیران این شهرستان قرار دارد.



فرمانده سپاه رضوانشهر نیز در این نشست افزود: بزرگترین وظیفه مردم و مسوولات زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس است.



سرهنگ بهرام صدیقی گفت: نتیجه ایثارگری و از خود گذشتگی رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی موجب امنیت و آرامش فعلی حاکم بر جامعه امروز است.



رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران رضوانشهر نیز در این نشست گفت: روز 22 اسفندماه بخاطر فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران بعنوان روز شهدا نامگذاری شده است.



مسلم همتی افزود: در این روز با همکاری خانواده های شاهد و ایثارگران ، دستگاه های اجرایی و همچنین مردم ولایتمدار برنامه های مختلفی پیش بینی شده است .



وی گفت: غبارروبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدا ، گردهمایی خانواده شاهد و ایثارگران و سرکشی به خانواده شهیدان از اهم این برنامه ها است .



همتی گفت: برگزاری همایش پیاده روی، مسابقات ورزشی و فرهنگی، جلسات پرسش و پاسخ، حضور در نمازهای جمعه، ارائه گزارش به مردم از دیگر برنامه هاست.



شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت در 70 کیلو متری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است که علاوه بر تقدیم 136 شهید گلگون کفن به انقلاب اسلامی دارای 360 جانباز و آزاده نیز می باشد.ک2



7293/ 6158

انتهای پیام /*


5947854
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از پیگیری برای تغییر قوانین بازدید ایمنی آتش‌نشانان از ساختمان‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مناسب سازی معابر شهری برای معلولان، مطالبه همیشگی این قشر بوده که متاسفانه این موضوع در برخی پروژه های شهری رعایت نمی‌شود و باعث ایجاد مشکلاتی برای معلولان شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از به ثبت رسیدن ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات در ۱۱ استان متأثر از سیل خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است