سیاسی 14:58 - 25 مهر 1400
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان این که اختلاف افکنی بین شیعه و سنی یکی از اساسی ترین توطئه استکبار علیه مسلمانان است،گفت: بزرگ کردن محور اختلافات و کوچک کردن محور اشتراکات یکی از اساسی ترین توطئه استکبار علیه ملت های مسلمان است.

مهمترین ابزار استکبار جهانی، مسئله اختلاف مذهبی است

به گزارش ایسنا به نقل از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین اشجری قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در جلسه هم‌اندیشی بزرگداشت هفته وحدت که در دفتر مرکزی این شورا برگزار شد، گفت: تنها راه نجات بشریت تمسک به سیره پیامبر خداست و امت اسلامی باید در مقابل آمریکا به عنوان شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی متحد شوند و در برابر زیاده خواهی‌های استکبار جهانی ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه وحدت یک اصل قرآنی و پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم) مهمترین نقطه ایجاد وحدت است خاطرنشان کرد: نقطه مقابل وحدت، پراکندگی، تفرقه و اختلاف است، لذا در قرآن مجید این دو مفهوم در کنار هم دیده می شود. « وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا...»

اشجری با بیان اینکه بسیاری از مشکلات به ظاهر حل نشدنی جهان اسلام، با وحدت و همدلی مسلمانان جهان، قابل حل است، گفت: نامگذاری هفته وحدت،فرصت مغتنمی است تا مسلمانان جهان در برابر فتنه انگیزی دشمنان اسلام از جمله شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی متحد شوند و در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی بایستند.

این مقام مسئول افزود: تمامی نخبگان، فرهیختگان و اندیشمندان در طول سال به‌ویژه در هفته وحدت برای تحقق عملی شعار «یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا» گام بردارند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه امروز کوبیدن بر طبل تفرقه از سوی هر حزب و گروهی، خیانت به اسلام و قرآن محسوب می شود، اظهار کرد: امامین انقلاب اسلامی ، منادیان وحدت بین مسلمانان جهانند که ندای وحدت را به گوش جهانیان می رسانند.

وی گفت: مهمترین ابزار استکبار جهانی که دشمن اصلی ملت‌های اسلامی است، مسئله اختلاف مذهبی می باشد.

اشجری با بیان اینکه بزرگ کردن محور اختلافات و کوچک کردن محور اشتراکات یکی از اساسی‌ترین توطئه استکبار جهانی علیه ملت‌های مسلمان است، ابراز کرد: در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) برای وحدت، معانی متعددی از جمله، تکیه بر مشترکات، مقابله با دشمن و همدلی با یکدیگر، احساس برادری، نفی تنازع نه اثبات عقیده، یکدلی عاطفی و سیاسی در مقابل دشمن، همکاری فرق مسلمین با همدیگر و عدم معارضه آنها با هم، بیان شده است و همچنین ایشان می فرمایند معنای اتحاد بین ملت‌های اسلامی این است که در مسائل مربوط به جهان اسلام، هم سو حرکت کنند و به یکدیگر کمک کنند و در داخل این ملت‌ها، سرمایه‌هایشان را علیه یکدیگر به کار نبرند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اقدام وحشیانه جانیان ضد دین در آستانه هفته وحدت به منظور ایجاد تفرقه بین مسلمین است، گفت: استکبار جهانی با استفاده ابزاری از داعش در به شهادت رساندن مردم مظلوم قندوز و قندهار افغانستان به دنبال اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است.

انتهای پیام


11275783
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه رئیس جمهور چین در دیدار با علی باقری در مسکو ضمن قدردانی از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین گفت که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: گام اول برای موفقیت و تحقق اهداف اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا وجود اراده میان طرفین است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی گفت: در سایر مکاتب کارگر را ابزار تولید می‌دانند اما ما کارگر را خالق تولید، محور تولید و صاحب نظر در امر تولید می‌دانیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: پاکسازی تروریسم از درون جغرافیای سازمان شانگهای به عنوان یک اولویت مهم، یک اصل راهبردی به شمار می‌رود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که به مسکو سفر کرده، با دستیاران ویژه روسای جمهور روسیه و چین دیدار و رایزنی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» محبی نجم آبادی گفت: باید با تهاتر و استفاده از ارز‌های کشور‌هایی که از نظر راهبردی با ما ارتباط دارند تلاش کنیم نیاز واقعی به ارز را کاهش دهیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای وحدت درباره اهمیت وحدت در مجلس دوازدهم نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره سفر رئیس‌جمهور به پاکستان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ محمودی گفت: در ارتش همه آماده هستند هر تهدید‌ی علیه کشور را در نطفه خفه کنند و با قاطعیت پاسخی محکم و سخت بدهند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سیاسی دفتر رییس جمهور گفت: در سفر آیت الله رئیسی پاکستان پذیرفت که تعهدات خود در رابطه با خط لوله صلح را به صورت کامل اجرایی کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است