اجتماعی 17:24 - 02 آبان 1395
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان:
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گفت: لازم است یک جوان خلاق، با دغدغه و توان مدیریت جهادی که سابقه انقلابی‌گری دارد و وابسته به جریان‌های سیاسی نیست و همچنین دغدغه تربیت دارد، در مسند وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.

آموزش و پرورش نیازمند وزیری جوان و خلاق با مدیریت جهادی است

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، شعبانعلی رمضانیان مسئول سازمان بسیج فرهنگیان در خصوص تحولات صورت گرفته در سطح وزارت آموزش و پرورش، گفت: تغییراتی که در سطح کشور اتفاق افتاد، این سؤال را به ذهن متبادر می‌کند که چه کسی برای وزارت آموزش و پرورش در این مقطع از انقلاب مناسب است و باید وزیر پیشنهادی چه خصوصیاتی داشته باشد؟

وی ادامه داد: اینکه چه کسی امروز برای وزارت آموزش و پرورش مناسب است باید ابتدا مقطع زمانی که وی بناست بر سر کار بیاید مورد بررسی قرار گیرد؛ ما 37 سال از عمر انقلاب را پشت سر گذاشته‌ایم و در دوره‌ای هستیم که دولت بر سر کار بیش از سه سال از زمان مدیریت خود پشت سر گذاشته و وزیری که بناست بر سر کار بیاید عملاً چند ماه بیشتر وقت برای خدمتگزاری ندارد و از سوی دیگر آموزش و پرورش نیازمند مواجهه با مسائل و مشکلات بسیاری است که در آن غوطه ور است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان با بیان اینکه آموزش و پرورش از دو بُعد اساسی نیازمند توجه جدی است، تصریح کرد: یک بعد در مورد مسائل معلمان و یک بعد هم وظایف و مسئولیت‌های آموزش و پرورش نسبت به جامعه هدف که دانش‌آموزان هستند، مطرح است و در این میان اختلاس سنگین صندوق ذخیره فرهنگیان را هم نباید از یاد برد.

وی افزود: از حیث فرهنگیان، آموزش و پرورش ما متأسفانه به گونه‌ای است که معلم احساس شأن و کرامت ندارد و متناسب با اقتضای جامعه اسلامی نمی‌تواند در جامعه زندگی کند و معیشت او نیز مورد غفلت قرار گرفته است؛ برای مثال هنوز هم مطالبات سال 93 معلمان پرداخت نشده و برنامه ای هم برای پرداخت وجود ندارد که حکایت از عدم توجه آموزش و پرورش به بخش اقتصاد دارد.

رمضانیان به موضوع دوم اشاره کرد و گفت: از حیث مسئولیت و رسالت نهاد تعلیم و تربیت که بناست نیروی آینده ساز کشور را تربیت کند نیز دچار مسائل و مشکلات عدیده هستیم. ما مطالبه رهبری را در تربیت نسلی با هویت مستقل دینی و ملی پیش رو داریم و از سوی دیگر با تهاجم فرهنگی روبرو هستیم که یکی از بسترهای آن در فضای مجازی است و اوضاع نابسامان آموزش و پرورش در آموزش دهی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های اخلاقی، اقتصاد آموزش و پرورش، فرسوده بودن ساختار آموزش و پرورش و بی‌کیفیتی سطح آموزش‌ها در مدارس از دیگر مشکلات جدی ما هستند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان ادامه داد: نهاد تعلیم و تربیت از دستگاه‌هایی است که همواره مورد طمع دشمن بوده و این مسئله گاه از سوی مدیران ارشد این نهاد جدی گرفته نشده و برای مدیریت و مقابله با آن تدبیر جدی اندیشیده نشده است.

وی با اشاره به نقش مهم دانشگاه فرهنگیان و مسئله تربیت معلم، بیان داشت: تربیت معلم و نادیده گرفتن اهمیت این مهم و باور داشتن یا نداشتن به ضرورت و فلسفه وجود آن از دیگر مشکلات آموزش و پرورش ماست و در کنار تمام مسائل گفته شده، مسئله نفوذ و وجود نفوذی‌ها در این سازمان بسیار جدی است. دشمن همواره برای نفوذ برنامه‌ریزی داشته است اما در این دولت این مسئله ظهور و بروز بیشتری یافته است و برخی متأسفانه نسبت به اصل این مسئله حتی عقیده هم ندارند.

وزیری که انتخاب می شود باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

رمضانیان تصریح کرد: اگر کسی در مقطعی موفق بوده الزاما این گونه نیست در این زمان هم موفق باشد. شرایط بسیار تغییر کرده و درگیری‌ها و مشکلات آموزش و پرورش بسیار گسترش پیدا کرده است که مدیریت آن باید در دست کسی باشد که دارای توانایی‌های متعددی باشد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان برخی خصوصیات لازم برای تصدی وزارت آموزش و پرورش را برشمرد و گفت: تسلط بر اوضاع و احوال تعلیم و تربیت، توان حل مسائل معیشتی معلمان، دغدغه مندی در ارزش‌های انقلاب و ارزش‌ها، باور مسئله نفوذ و دغدغه مقابله با آن، توان اجرا کردن سند تحول بنیادین و نوسازی نظام فرسوده آموزش و پرورش، سیاست زده نبودن و میدان ندادن به سیاست زدگان این نهاد، باور تهاجم فرهنگی و مقابله با آن و باور دشمنی دشمن، تعهد به انقلاب داشتن و ولایت پذیری واقعی و نه شعاری و تبعیت از اصول کلی انقلاب تبیین شده توسط رهبر انقلاب و درک درست از واقعیت‌ها و تبدیل آن به برنامه و اجرای موفق برنامه‌ها از جمله خصوصیاتی است که لازم است در وزیر آموزش و پرورش وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: لازم است یک جوان خلاق، با دغدغه و توان مدیریت جهادی که سابقه انقلابی‌گری داشته و وامدار و وابسته به جریان‌های سیاسی نباشد و به «ما می توانیم» باور داشته باشد و در کنار این مسائل دغدغه تربیت داشته و با توان مدیریتی بالا بتواند برنامه‌ها را اجرا کند، در این مسند قرار گیرد.

رمضانیان در خصوص انتظارات از دولت در مورد ویژگی‌های وزیری که بناست معرفی کند، گفت: دولت باید در معرفی وزیر نگاه عمیقی به مسائل آموزش و پرورش داشته باشد و با ریزنگری در این مسائل کلی، که بیان شد فردی واجد شرایط را معرفی نموده و در این انتخاب سیاسی کاری را دخیل نکند و به گونه‌ای وزیر را انتخاب کند که این نهاد عظیم را به سوی فلاح و موفقیت رهنمون سازد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان ادامه داد: مجلس نیز باید مسائل مربوط به معلمان و نظام تعلیم و تربیت را در نظر بگیرد و فارغ از مسائل جناحی، وزیر پیشنهادی دولت را با ریزبینی و دقت در برنامه‌های عملی و اجرایی انتخاب کند.

وی تأکید کرد: امید است فردی انتخاب شود که خود را مدیون خون شهدا دانسته و با در نظر گرفتن توانایی خود به دور از نگاه سیاسی برای تحول نظام تعلیم و تربیت عزم خود را جزم کرده و به برنامه‌های زیربنایی بپردازد.



انتهای پیام/


8243171
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است