فرهنگی‌هنری 08:23 - 28 فروردین 1393
تهران – ایرنا – روزنامه کیهان در شماره امروز شنبه تیتر یک خود را به گزارشی از اعتراضات مردمی در آمریکا مبنی بر جنگ افروزی این کشور با عنوان «مردم نیویورک: مالیات را هزینه جنگ نکنید» اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، در بخشی از این خبر آمده است: روز سه شنبه ساکنان شهر نیویورک همزمان با «روز بیمه» به خیابان ها ریختند و از این که دولت اوباما با مالیات آنها اقدام به راه اندازی جنگ می کند، ابراز انزجار کردند.



آنطور که شبکه تلویزیونی «پرس تی وی» نوشته، روز سه شنبه روزی بود که شهروندان آمریکایی باید اظهارنامه های مالیاتی سالانه خود را تسلیم می کردند. معترضان شعارهایی نیز علیه «تبعیض مالیاتی» سر داده و از این که از شرکت های غول پیکر مالیات دریافت نمی شود، انتقاد کردند.



این گروه که خود را از اعضای گروه مقاومت در مقابل پرداخت مالیات می داند تاکید دارد دولت آمریکا باید هزینه های هنگفت نظامی خود را کاهش بدهد. یکی از فعالان ضد جنگ در این تجمع گفت: «من اینجا حضور دارم زیرا حاضر نیستم مالیات بدهم چرا که نمی خواهم مالیاتی که از پول من است صرف بودجه نظامی کشور شود. من خواهان آن هستم که 48 درصد مالیات من به جای صرف هزینه نظامی برای ایجاد صلح هزینه شود.» دیگر فعال آمریکایی در این تجمع گفت: «من حاضر نیستم مالیات فدرال خود را بپردازم که به دولت فدرال آمریکا داده می شود. من همواره مالیات های مربوط به تامین اجتماعی و مالیات های محلی و ایالتی را می پردازم اما حاضر نیستم هیچ مالیاتی به سازمان فدرال بپردازم».



نمایندگان مجلس شعار مرگ بر انگلیس سر دادند، هشدار سازمان حمایت درباره فعالیت شرکت های لیزینگ غیر مجاز، اوج گیری درگیری های خونین در شرق اوکراین، پوتین: جنگ داخلی در راه است، تجمع ارامنه تهران علیه جنایات تروریست ها در سوریه و نقل قولی از رییس جمهوری در سفر به استان سیستان و بلوچستان با عنوان «سیستانی یا بلوچ، شیعه یا سنی همه زیر پرچم اسلام و ایران هستند» از دیگر اخبار برجسته این شماره روزنامه کیهان است.



ˈخواب یا خواب زده؟!ˈ، عنوان یادداشت روز این شماره روزنامه کیهان به قلم حسین شمسیان است که انتقادی به اظهارت معاون وزیر ارشاد در خصوص دعوت از همه برای شرکت در جشنواره شعر فجر انقلاب اسلامی است.



در بخشی از این مطلب آمده است: براساس این نگاه، مهم نیست که شاعر چه سروده باشد و آبشخور فکری اش چه باشد! مهم اینست که شاعر از سال 57 به بعد شعر گفته باشد! حالا هر شعری! موضوعی که دبیر جشنواره شعر فجر به محکمی بر آن تاکید می کند: «فرآورده های پس از انقلاب 57 ( و نه انقلاب اسلامی!) تماما آثار انقلاب تلقی می شود و همه شاعران به نوعی شاعر انقلاب هستند»(!) دیگر عضو شورای سیاستگذاری جشنواره می گوید: «در جشنواره شعر فجر، از شعر به ما هو شعر تجلیل می شود»



بخشی از این تفکر عجیب و غیر منطقی، ناشی از به کارگیری کسانی با سوابق مشعشع در دهه 60 و همچنین دلدادگی به برخی احزاب منحله برانداز در جایگاه سیاستگذار شعر فجر است تا جایگاه فرهنگ و هنر کشور را با رنگ و لعاب دموکراسی، به پائین ترین مرحله ممکن تنزل داده و جاده صاف کن اغراض سیاسی بشوند. صاحبان این اندیشه چه خوبست به این پرسش ساده اما مهم پاسخ دهند که با تعریف شما از شعر و شاعر انقلاب، تکلیف شاعری که در «عصر انقلاب» زندگی کرده و تمام قد علیه انقلاب مردم و ارزش های آن قلمفرسایی کرده و داد سخن در داده، چیست!؟ˈ



ˈاصلاح طلبان دستپاچه اند یا کار دیگری بلد نیستند؟!ˈ، عنوان مهمترین خبر ویژه این شماره روزنامه کیهان است که در آن آمده است: ˈدر حالی که قریب 2 سال تا انتخابات مجلس باقی است، افراطیون مدعی اصلاحات فعالیت های انتخاباتی را کلید زده اند. طی روزهای اخیر از رضا خاتمی گرفته تا موسوی لاری و منتجب نیا و از کارگزاران و حزب منحله مشارکت تا روزنامه های زنجیره ای مشغول اظهارنظرهای تبلیغاتی مبنی بر حضور در انتخابات مجلس و یارگیری و تشکیل ستاد و ... هستند و البته بخشی از این فعالیت ها از بهمن و اسفند سال گذشته کلید خورده است. این در حالی است که طیف مذکور صراحتا دولت روحانی را دولت گذار خوانده و حتی کسانی نظیر اصغرزاده از دولت اعتدال به عنوان رحم اجاره ای اصلاح طلبان یاد کرده اند. در این زمینه منتجب نیا در حاشیه مراسم ختم پدر همسر خاتمی گفت: ما نیز مثل بقیه اصلاح طلبان، منسجم تر و متحدتر برای انتخابات مجلس دهم شرکت خواهیم کرد و موسوی لاری نیز همان جا گفت «اصلاح طلبان حضوری قرص و محکم در انتخابات آتی خواهند داشت». رضا خاتمی نیز گفته «اصلاح طلبان در این باره مدام در حال تشکیل جلسه هستند» و کمالی دبیر حزب کار در حاشیه همین مراسم ختم می گوید ما مذاکرات مان برای انتخابات مجلس را در استان ها شروع کرده و با کاندیداهای موردنظر گفت وگو کرده ایم. انتخابات مجلس دهم اسفندماه 1394 برگزار می شود و در این میان باید از افراطیون مدعی اصلاحات پرسید آیا غیر از جنجال های انتخاباتی یا ایجاد تشنج و تنش، کار دیگری بلد نیستند؟! شایان ذکر است انتخاباتی کردن پیش از موعد فضا از سوی رسانه ها و حزب بازان خاص، معمولا موجب به حاشیه افتادن خدمتگزاری مسئولان و مسائل اصلی و مهم جامعه می شود.ˈ



شبس (2) 1346 ** 1551

انتهای پیام /*

رسالت در یک نگاه خبرگزاری ایرنا

3502675
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارگردان گفت: سال ۸۷ ایده‌ای به ذهنم رسید که مستندی درباره کاشت، داشت و برداشت محصول شالی بسازم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم سینمایی «آه سرد» در دومین حضور جهانی در چهل و ششمین جشنواره فیلم مسکو موفق به دریافت ۲ جایزه شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه «کافه مستند» با پخش مستند «آقای خاص» به کارگردانی سجاد ترابی سراغ ناگفته‌هایی از زندگی محمد بنا، سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام هادی (ع) در روایتی تأکید کرده‌اند که زائر قبر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچون کسی است که حرم امام حسین (ع) را زیارت کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نغمه مستشار نظامی مخمسی را در استقبال از سروده رهبر انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق بیتی از آن را خواندند، سروده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» منتظری نمایشگاه کتاب تهران را پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران دانست و گفت: شعار سی و پنجمین دوره این رویداد در عین کوتاهی پیام‌ مهمی دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای با حضور کارگردان و بازیگران سریال «رستگاری»، از عوامل این مجموعه تلویزیونی تقدیر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است