بین‌الملل 00:58 - 08 مرداد 1395
پنج نظامی آمریکا در عملیات مشترک با ارتش افغانستان علیه تروریست ها در استان شرقی ننگرهار زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان نیکلسون فرماندهی نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مستقر در افغانستان اعلام کرد پنج نظامی آمریکا در عملیات مشترک با ارتش افغانستان بر ضد گروه تروریستی داعش در استان ننگرهار در شرق افغانستان زخمی شدند.



فرماندهی ناتو در افغانستان که در ویدئو کنفرانسی از کابل سخن می گفت، تصریح کرد دو نظامی که در این عملیات زخمی شده بودند پس از مداوای سرپایی به یگان خدمتی خود ملحق شده اند و انتظار می رود سه نفر نظامی زخمی دیگر نیز که به بیمارستان منتقل شده اند اما روحیه خوبی دارند، خیلی زود شرایط از سرگیری خدمت را به دست آورند.



جان نیکلسون خاطر نشان کرد این پنج سرباز آمریکایی که در کنار نیروهای ویژه افغان بر ضد گروه تروریستی داعش مبارزه می کردند، در روزهای اخیر به ضرب گلوله یا ترکش زخمی شده بودند.

از اوایل این هفته که انفجاری خونین در کابل پایتخت افغانستان هشتاد کشته و دویست و سی و یک زخمی بر جا گذاشت، ارتش افغانستان حملات خود را بر ضد داعش تشدید کرده است.



وزارت دفاع افغانستان روز پنجشنبه تاکید کرد ارتش به زودی مقاومت داعش را در منطقه ننگرها خواهد شکست. افراط گرایان داعش برای اولین بار در سال دو هزار و چهارده در این منطقه ظاهر شدند.



ژنرال نیکلسون تصریح کرد افراط گرایان داعش در حال عقب نشینی به طرف کوههای جنوبی استان ننگرها در مجاورت مرزهای پاکستان هستند. وی افزود ارزیابی های ما نشان می دهد که شمار کلی آنها در کشور بین یک هزار تا یک هزار و پانصد نفر است در حالی که برخی منابع ژانویه گذشته شمار نیروهای داعش در افغانستان را بالغ بر سه هزار نفر اعلام کرده بودند.



اوضاع امنیتی حاکم بر افغانستان در ماههای اخیر به طرز ملموسی به وخامت گرائیده است. گروه افراط گرای مسلح طالبان پس از تصرف برخی مناطق روستایی و زمین های تحت کشت در این کشور حملات گسترده ای بر ضد شهرهای بزرگ تدارک دیده اند. با وخیم‌تر شدن اوضاع امنیتی



انتهای پیام/

8067987
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر سیاسی انصارالله یمن سرکوب معترضان مسالمت‌جو در دانشگاه‌ها از سوی مقامات آمریکایی را که خواستار پایان دادن به جنایات نسل کشی در غزه بودند، محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه ال پائیس امروز از قول منابعی که خواستند نامشان فاش نشود نوشت، اسپانیا قراراست تعدادی موشک‌های پاتریوت به اوکراین بفرستد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان در عملیاتی ترکیبی یک کاروان نظامی ارتش اسرائیل را در نزدیکی موضع نظامی «رویسات العلم» در شمال فلسطین اشغالی به دام انداخت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین اعتراف کرد
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزرای خارجه آمریکا و چین با هدف حل و فصل اختلافات تجاری و سیاسی میان دو قدرت با هم گفتگو کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاوران ترامپ مجازات‌هایی را برای کشور‌هایی که استفاده از دلار آمریکا را کنار می‌گذارند در نظر گرفته‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و معاون نمایندگی پاکستان در سازمان ملل خواستار توقف ماشین جنگی اسرائیل در نسل‌کشی مردم غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک هیئت مصری برای مذاکره درباره اسرا و جلوگیری از حمله به رفح امروز به اراضی اشغالی سفر می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک استاد فلسطینی ساکن در تورنتو بخشی از زندگی طاقت فرسای خانواده خود در زیر بمباران‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را روایت کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است