اقتصادی 14:48 - 30 آذر 1393
اهواز- ایرنا - مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت:ایران تنها کشوری است که صنعت حفاری آن کاملا بومی شده است.

به گزارش ایرنا 'حیدر بهمنی' در مراسم سی و پنجمین سالروز تاسیس شرکت ملی حفاری ایران که مجتمع فرهنگی رفاهی این شرکت در اهوازبرگزار شد افزود:عملکرد غرورآفرین شرکت ملی حفاری ایران ، از عزت ، اقتدار و شتاب در پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت کشور دارد.



وی در ادامه با گرامیداشت سالروز تاسیس شرکت ملی حفاری ایران در اول دی ماه 358 به فرمان بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران گفت : تاسیس شرکت ملی حفاری ایران ریشه در انقلاب اسلامی دارد و این شرکت تنها نهاد صنعتی کشور می باشد که به فرمان امام راحل تشکیل شده است.



بهمنی افزود: عنان صنعت حفاری قبل از انقلاب ، از آن سوی آبهای خلیج فارس ، مهندسی می شد ولی امروزه به پشتوانه متخصصان صنعت حفاری ، تمامی مراحل طراحی، اجرا تامین دکل و حفر چاه در ایران مدیریت و برنامه ریزی می شود.



بهمنی در ادامه بیان داشت : امروزه در کشورهای حاشیه خلیج فارس صنعتی به عنوان صنعت حفاری که مستقل باشد وجود ندارد و عنان برداشت از مخازن نفت وگاز در اختیار شرکت های غربی است.



مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت :درست است که مشکلات داریم ولی از هیچ کشور بیگانه ای درخواست کمک نداریم و تحریم ها و محدودیت های ایجاد شده نمی تواند صنعت نفت ایران را متوقف کند.



وی گفت: هم اکنون اگر روزانه چهار میلیون بشکه در صنعت نفت تولید می شود بی شک تمام آن به دست های توانمند بچه های ایرانی است.



بهمنی افزود: در بیش از سه دهه گذشته صنعت حفاری روند رو به رشد را طی نموده و ازشش دستگاه حفاری به بیش از 70دستگاه رسیده است.



وی به روند توسعه ناوگان حفاری اشاره و بیان کرد:در دهه اول ناوگان حفاری از شش دستگاه به 19 دستگاه افزایش و سازمان دهی ، ساختار سازمانی ، تاسیس آموزشکده حفاری و جذب نیرو متخصص در دستور کار شرکت قرار داشت.



مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تعداد دستگاههای فعال در دهه دوم را 46 دکل برشمرد و گفت : در این دوره شرکت به اتحادیه پیمانکاران دنیا ملحق شد و آموزش 50 ماهه کارآموزان حفاری عملیاتی شد.



وی به دهه سوم اشاره و بیان کرد : در دهه سوم وارد بازار رقابت شدیم و ناوگان عملیاتی از 46 دستگاه ، به 56 دستگاه افزایش یافت و استانداردهای ایزو جهت انجام، کار عملیاتی شد.



بهمنی تصریح کرد : در این دوره بخش اعظمی از فعالیت شرکت به بخش خصوصی واگذار شد و ساختار شرکت متحول شد.



وی تاکید کرد : شرکت ملی حفاری ایران به معنای واقعی خصوصی است و هیچ وابستگی بودجه ای نه به دولت و نه به شرکت ملی نفت ایران ندارد ، زیرا در مجلس برای ما ردیف بودجه در نظر گرفته نمی شود و این عملکرد ماست که وضعیت ما را مشخص می کند.



بهمنی به دهه چهارم اشاره و بیان داشت : در این دهه ناوگان شرکت از 56 دستگاه به 75 دستگاه حفاری افزایش یافت،در این دوره سرمایه گذاری زیادی در بخش های عملیاتی و تجهیزات فنی تخصصی صورت گرفت و برنامه ریزی برای تحقق برنامه های صنعت نفت در بخش حفاری در افق 1404 پیش بینی و برنامه ریزی شد.



مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از نکات مهم دهه چهارم را ارتباط شرکت با دانشگاهها و مراکز دانش بنیان عنوان کرد و گفت : بر این اساس در راستای توسعه ، توانمندی های داخلی همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی، دفاتر شرکت در بیش از 10 دانشگاه ممتاز کشور در پارک های علم و فناوری فعال گردید.



بهمنی به توانمندی های شرکت ملی حفاری ایران اشاره کرد و گفت : ملی حفاری ایران تنها سازمانی در خاور میانه است که تمام خدمات تکمیل چاههای نفت وگاز را در درون خود دارد و هیچ شرکتی وجود نداردکه این خدمات فنی را بصورت یکپارچه ارائه نماید.



وی گسترده فعالیت های شرکت را در 10 استان کشور عنوان کرد و گفت : ما یک توانایی منحصر بفرد داریم و آن فکر مهندسی ، طراحی و اجرای کنترل فوران چاههای نفت و گاز می باشد، اما در قبل از انقلاب بدلیل حضور شرکت های خارجی اجازه نزدیک شدن متخصصان ایرانی به برنامه های عملیاتی مهار چاه نمی دادند.



بهمنی ادامه داد : بحث کنترل فوران چاهها یک بحث کاملا پیچیده و فنی است که به غیر از امریکا ، کانادا و انگلیس کسی حرفی برای گفتن نداشت ولی بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی به عنوان یک کار شاخص ، ارزنده و مهم در منطقه بومی شده است.



وی حضور ملی حفاری را در پروژه های لیبی ،کویت و ترکمنستان از نکات بارز و ارزشمند این صنعت برشمرد و گفت : هم اکنون شرکت به عنوان بازوی توانمند صنعت نفت کشور و هم راستا با برنامه های وزارت نفت در میدان های مشترک حضور فعالی دارد.



بهمنی به پروژه های پارس جنوبی اشاره کرد و یادآور شد : ما اولین تجربه خود را میدان های مشترک فاز 9 و 10 شروع کردیم که خوشبختانه کارکنان سخت کوش ملی حفاری یک کار ارزشمند از خود به جای گذاشتند و هم اکنون بخش عمده ای از گاز تولیدی عسلویه از فازهای 5 ، 9 ، 10 و 12 که ملی حفاری در تکمیل آن نقش داشت صورت می پذیرد و امسال نیز فاز 17 و 18 را تکمیل و تحویل نمودیم و فاز یک و 14 را در دست اجرا داریم.



بهمنی خاطر نشان کرد : در فاز 9 و 10 زاویه چاه ها از 32 تا 40 درجه به زاویه 60 درجه افزایش یافت و با افزایش عمق چاه ها مطالعات بهتری در جهت شناسایی و تولید از مخزن صورت گرفت.



وی به ساخت داخل اشاره کرد و گفت : ملی حفاری اولین شرکت ایرانی که بحث حمایت از ساخت داخل را شروع کرد و هم اکنون در شهرک صنعتی اهواز بیش از 80 درصد از سازندگان و تولیدکنندگان قطعات و تجهیزات حفاری را تولید می کنند.



بهمنی ادامه داد : امروز هیچ محدودیتی نمی تواند صنعت کشور را متوقف کند و سازندگان در این تحریم ها ثابت کردند که می توانند صنعت نفت را به خوبی پشتیبانی نمایند.



بهمنی در پایان صنعت حفاری کشور را یک توانمند ملی در جهت تحقق برنامه های صنعت نفت برشمرد و گفت : حضور ملی حفاری در بازار رقابت موجب تعدیل نرخ می شود و این حضور باعث ثبات در بازار حفاری کشور و قدرت صنعت نفت کشور در تحقق برنامه ها در زمینه حفظ و نگهداشت تولید ، توسعه و ایجاد ظرفیت های جدید است.



در این مراسم که شماری از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی ، کمیسیون انرژی مجلس ، امام جمعه موقت اهواز ،نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری و مدیران ارشد شرکت ملی نفت ایران و حفاری و جمعی از متخصصان صنعت نفت و حفاری ایران حضور داشتند 'عبدالحسن مقتدایی 'استاندار خوزستان



گفت: ما باید ضمن اعتماد به نسل جوان به فکر تربیت نیروی متخصص در بخش های مختلف صنعت باشیم .



وی با بیان این که شرکت ملی حفاری ایران هم برای کارکنان خود و هم برای مردم خوزستان مایه افتخار است، اظهارکرد: متاسفانه در بعد تربیت مدیر برای بخش های مختلف تا حد زیادی غفلت شده است.



مقتدای افزود: باید هر مدیر در هر نقطه ای از استان یا کشور وقتی کار خود را رها می کند و بازنشسته می شود، افتخارش این باشد که حداقل تا 20 سال آینده نیروهایی جایگزین وی می شوند که توسط همان مدیر تربیت شده اند .



استاندار خوزستان گفت: امیدواریم مسوولان توسعه منابع انسانی کشور متوجه این باشند که بعد از 35 سال هنوز همان جماعت قبلی مدیران مشغول کار هستند. فکر ما، فکر نویی نیست و ما برای کسانی تصمیم می گیریم که فاصله نسبی زیادی با ما دارند بنابراین تصمیم گیری ما باعث تعارض و رفتن چوب لای چرخ توسعه کشور می شود. امیدواریم این فاصله ها هرچه سریع تر پر شود و مانعی برای انتقال قدرت و مدیریت به نسل های بعدی ایجاد نشود .



وی بیان کرد: باید به نسل های بعد از خود اعتماد کرده و باور کنیم که این نسل ها قابلیت هایی فراتر و بیشتر از ما دارند اگر به این مضوعات توجه شود کشور در مسیر پیشرفت، تجربه بیشتری پیدا خواهد کرد.



مقتدایی گفت: امیدواریم به گونه ای عمل کنیم که این خطر از مجموعه مدیریتی کشور برطرف شود. برگشت مدیران قبلی و با سابقه به مجموعه برای مشورت و هدایت بسیار خوب است.



646/551

انتهای پیام /*


5460262
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: پیش بینی می شود که تولید شیرخشک تا پایان سال به مرز ۳۰۰ هزار تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و در صورت پرداخت تسهیلات ساخته می‌شوند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و بارش های رگباری، سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس تحقیقات تغذیه دام و طیور موسسه تحقیقات علوم دامی از امکان جبران خلاء عملکردی در دامداری‌ها با استفاده از خوراک کامل دام خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: بنابر سیاست وزارت جهاد مبنی بر افزایش جوجه‌ریزی‌ها، ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ در راستای تعدیل قیمت در بازار باید صادر شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» طبق مصوبه شورای عالی مسکن، ثبت آگهی ملکی در سکو‌های اینترنتی منوط به احراز هویت مالک و کد پستی ملک در سامانه املاک و اسکان است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر آمار‌های اعلامی سالانه ۲۰ درصد خروج ارز مربوط به واردات کالا‌های اساسی است که با ایجاد زیرساخت‌های لازم کشت قراردادی و خودکفایی محصولات اساسی، میزان واردات کاهش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: صدور پروانه های ساختمانی در متوسط مدت زمان ۶ماه صادر می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: ضعف در عرضه و پخش مویرگی منجر به فروش قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان در برخی مغازه‌ها شده که این امر کاملا گرانفروشی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است