فرهنگی‌هنری 10:15 - 28 آذر 1393
جمشید مشایخی گفت: من به عنوان یک بازیگر باید نقش را حس و زندگی کرده باشم،‌ اما زمانی که دیالوگ‌ها تنها چند ساعت قبل از ضبط به من می‌رسد، فقط فرصت حفظ دیالوگ‌ها را دارم.

جمشید مشایخی،‌ بازیگر سریال "همه چیز آنجاست" در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران در خصوص دلایل خود برای پذیرش نقش در این مجموعه گفت: پس از مطالعه بخش کوتاهی از فیلم‌نامه از نوشته و داستان "همه چیز آنجاست" خوشم آمد و پس از آن با "شهرام شاه‌حسینی" کارگردان فهیم و باشعور این مجموعه یک قرار ملاقات گذاشتم و پس از آگاهی از بقیه بازیگران این مجموعه،‌ ایفای نقش در این سریال را پذیرفتم.

 

وی در خصوص مضمون اصلی و پیام این سریال اظهار داشت: اتفاقاتی که در جامعه ما افتاده و یا می‌افتد را ما به نوعی در سریال "همه چیز آنجاست" می‌بینیم و در واقع مضمون قصه با واقعیت جامعه منطبق است؛ قصه این سریال مخاطب را به فکر فرو می‌برد که اشتباه و خطا نکند و به دنبال حقیقت برود.

 

وی در خصوص نقش خود در این مجموعه عنوان کرد:‌ من نقش پدربزرگ خانواده را ایفا می‌کنم که دچار مشکلاتی می‌شود. تمام انسان‌ها در زندگی دچار اشتباه می‌شوند و شاید این پدربزرگ هم در زندگی خود اشتباه کرده باشد؛ نقش من در این سریال با کارهای قبلی‌ام متفاوت است.

 

وی در خصوص بازخورد مردم نسبت به این سریال بیان کرد: تا الان با بازخورد مخاطب درباره این سریال مواجه نشده‌ام. من خاک پای مردم هستم. امیدوارم هنرمندان ایران زمین بتوانند با خلق آثار برجسته کاری کنند تا ملت ایران تنها سریال‌ها و آثار خود ما را نگاه کنند و جذب شبکه‌ها و سریال‌های بیگانه نشوند.

 

"مشایخی" افزود: پس از نگارش و مطالعه فیلم‌نامه، شخصیت‌ها انتخاب می‌شوند. بنابراین بازیگران در حین مطالعه فیلم‌نامه فرصت نزدیکی به نقش و کاراکتر را دارند،‌ اما بدترین اتفاق در ساخت یک سریال زمانی رخ می‌دهد که پخش سریال با تصویربرداری آن همزمان می‌شود و بازیگر فرصت حفظ فیلم‌نامه را ندارد.

 

وی با اشاره به سریال "همه چیز آنجاست" عنوان کرد: فیلم‌نامه همین اثر چند ساعت قبل از پخش به دست ما می‌رسد و چون بازیگر باید فیلم‌نامه را حفظ کند، بنابراین به طور طبیعی کار خوب از آب درنمی‌آید و این مسئله یک کم‌لطفی نسبت به هنر و هنرمند است.

 

وی ادامه داد: من به عنوان یک بازیگر برای ایفای یک نقش، باید نقش را حس و زندگی کرده باشم تا به آن نزدیک شوم اما زمانی که دیالوگ تنها چند ساعت قبل از ضبط به من می‌رسد، فقط فرصت حفظ دیالوگ را دارم و تنها نگران این هستم که دیالوگ را از یاد نبرم، در حالی که باید دیالوگ برای بازیگر هضم شده و آن را مال خود کرده باشد در غیر این صورت بازیگر از نقش دور می‌شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: از سازندگان صداوسیما تقاضا دارم در هنگام سریال‌سازی فرصت را به عوامل بدهند تا با خیالی آسوده یک مجموعه را جلوی دوربین ببرند.

 

گفتنی است؛ سریال "همه چیز آنجاست" به کارگردانی "شهرام شاه‌حسینی" و تهیه‌کنندگی "داود هاشمی" هم‌اکنون از شبکه سه سیما در حال پخش است.





انتهای پیام/رس

5447296
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کانون خدمت رضوی تهران در جلسه‌ای که ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برگزار شد، با معرفی دبیر آغاز به کار کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزارشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است