سیاسی 17:38 - 06 اردیبهشت 1396
در دیدار رئیس پارلمان قرقیزستان؛
رئیس پارلمان قرقیزستان بعدازظهر امروز در محل وزارت امورخارجه با محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

ظریف بر لزوم همکاری و مبارزه با تروریسم و افراط گرایی تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، چینی بای تورسون بیک اف رئیس پارلمان قرقیزستان بعدازظهر امروز در محل وزارت امورخارجه با محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار ظریف با اشاره به روابط خوب دو کشور ایران و قرقیزستان اظهار داشت: قرقیزستان یکی از دوستان ما محسوب می شود و ما همواره دارای روابط خوبی با این کشور بوده ایم.

وی با اشاره به خطرات مشترکی که همگان را تهدید می کند بر لزوم همکاری و مبارزه با تروریسم و افراط گرایی تاکید کرد.

در ادامه این دیدار، رئیس پارلمان قرقیزستان هم با اشاره به تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران گفت: تمدن ایران به بیش از ۵ هزارسال باز می گردد و همواره در جامعه و مجامع بین المللی به لحاظ فرهنگی و تمدنی موثر بوده و جایگاه شایسته ای دارد.

 رئیس پارلمان قرقیزستان برجام را یک موفقیت ممتاز و ویژه برای کشورمان عنوان کرد و گفت: پس از توافق برجام زمینه گسترش همکاری ها در ابعاد مختلف بین دو کشور فراهم شده است و ما امیدواریم که سرمایه گذاری شرکت های ایرانی در قرقیزستان بیش از پیش افزایش یابد.

در ادامه ملاقات طرفین در خصوص راههای گوناگون توسعه مناسبات سیاسی، پارلمانی، دیدار مقامات دو کشور در سطوح مختلف، بررسی راههای افزایش سرمایه گذاری، تقویت روابط بازرگانی و تجاری،  ایجاد نمایشگاه دائم جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان ، همکاری های ریلی، تکنولوژی ، کشاورزی و توسعه همکاری های علمی، فرهنگی و ورزشی تبادل نظر کردند.


9044872
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش به اهمیت حضور مردم پای صندوق‌های رای در دور دوم انتخابات مجلس خواهیم پرداخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس خانه احزاب گفت: شورای ائتلاف و وحدت نقش پررنگی در ترکیب هیات رئیسه خواهند داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود و به زیر ساخت‌ها عمق بخشی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: به همه مسئولان اعلام کرده‌ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد و در این زمینه اقداماتی را هم انجام داده‌ایم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح به منطقه این است که شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف جنگ در غزه کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحومه حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند گرامی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر بزرگوار شهید گرانقدر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی را به بیت محترم امام (ره) و خاندان معزز این بانوی مومنه تسلیت گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران و استماع مشکلات این منطقه در زمینه‌های درمانی، آموزشی و بافت فرسوده، دستوراتی را برای رفع این موانع صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است