علمی فناوری 10:06 - 21 بهمن 1394
یک دستیار دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد گفت: ضعف, سستی اعصاب, معده و کبد، بدرنگی پوست رخسار و بدن، فراموشی و کندذهنی، نزله (ترشحات پشت‌حلقی)، تورم دست‌ و پا و زیر چشم، و اختلال عملکرد کبدی و حتی کبد چرب از عوارض پُرنوشی بی‌دلیل آب است.

عوارض پُرنوشی بی‌دلیل آب

به گزارش سرویس علمی جام نیـوز به نقل از تسنیم, ناصر رضایی‌پور درباره قوانین نوشیدن آب اظهار داشت: تا تشنگی واقعی و راستین ایجاد نشود، باید از نوشیدن آب پرهیز کرد.

نوشیدن آب زیاد در طول روز هیچ پایه علمی و هیچ سند علمی و دانشگاهی ندارد

به‌گفته رضایی‌پور توصیه به نوشیدن آب زیاد در طول روز و برای همه افراد، هیچ پایه علمی و هیچ سند علمی و دانشگاهی ندارد و در مقابل، در طب ایرانی توصیه می‌شود، به‌جز گرم‌مزاجان و کودکان، بقیه افراد حتی بر تشنگی خود صبر کنند تا از واقعی‌بودن آن مطمئن شوند.

مصرف آب زیاد به‌تدریج معده را دچار سوءمزاج سرد و تر می‌کند

این دستیار دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد افزود: در صورتی که شخص آب زیاد بنوشد، به‌تدریج معده، دچار سوءمزاج سرد و تر (نفخ و صدای قرقر، ترش‌کردن، سوء‌هضم و...) و پس از آن، کبد نیز دچار سردی و ضعف می‌شود.

وی ادامه داد: ضعف, سستی اعصاب و معده و کبد، بدرنگی پوست رخسار و بدن، فراموشی و کندذهنی، نزله (ترشحات پشت‌حلقی)، تورم دست و پا و زیر چشم، و اختلال عملکرد کبدی و حتی کبد چرب، از عوارض پُرنوشی بی‌دلیل آب است.

رضایی‌پور عنوان کرد: زیان پُرنوشی بی‌دلیل آب، در صاحبان مزاج سرد و تر یا کسانی که معده‌های سرد و تر دارند یا به سوءمزاج سرد و تر دچارند، بیشتر است.

این دستیار دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد خاطرنشان کرد: به‌فرموده محمدبن زکریای رازی پدر پزشکی بالینی زیان‌بارترین کارها برای کبد، برهم‌خوری و عدم رعایت ترتیب غذا و نوشیدن آب ناشتا پس از حمام، نزدیکی جنسی و ورزش است؛ چراکه کبد گرم‌شده به‌خاطر اشتیاق به دریافت سریع آب، ناگهان سرد می‌شود.

 

2009


7671086
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» هنگامی که سن افزایش می‌یابد، کاهش تدریجی سرعت و چابکی بدن ما غیرعادی نیست. خواه قدم زدن آرام در اطراف محله باشد یا دستیابی به کنترل تلویزیون، حرکات ما با افزایش سن کاهش می‌یابد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان برای تعیین زمان شکل‌گیری میدان مغناطیسی زمین، سنگ‌های باستانی حاوی آهن را در گرینلند بررسی کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کرده است که ربات انسان‌نمای اپتیموس شرکت تسلا احتمالا از سال ۲۰۲۵ فروش خود را آغاز می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی راس ساعت ۸ صبح شروع شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تنها دو ماموریت رباتیک به عطارد راه پیدا کردند، اما همین ماموریت‌ها نیز برای رد بسیاری از فرضیه‌های نادرست درباره این دنیای داغ بسیار مهم بودند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بایت‌دنس شایعه‌ی فروش تیک‌تاک را تکذیب کرد و گفت برنامه‌ای برای واگذارکردن این شبکه‌ی اجتماعی ندارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل پس از واکنش‌های منفی کاربران یوتیوب، طراحی جدید این پلتفرم را از دسترس خارج کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد را افتتاح و از نصب یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تصویربرداری در این مرکز ابراز خرسندی کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری با اشاره به شناسایی افرادی که ابزار ممنوعه به همراه داشتند، از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها تشکر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل متا اعلام کرد: که غول فناوری هنوز سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است