فرهنگی‌هنری 16:36 - 03 اردیبهشت 1396
دفتر نمایندگی سازمان صداوسیما در لبنان و سوریه نماهنگ‌هایی ویژه با موضوع مظلومیت کودکان سوری و شیعه تهیه کرد.

مرثیه‌ای برای کودکان فوعه و کفریا/ جدیدترین تولیدات دفتر صدا و سیما در بیروت+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس، سعید غفاری مدیر دفتر نمایندگی صدا و سیما با اعلام این خبر, گفت: در یکی از دو نماهنگ ارائه شده، از ترانه ای به زبان انگلیسی و با صدای «سامی یوسف» استفاده شده که در کنار تصاویر تاثیرگذار از رنج کودکان سوری، با مظلومیت و تنهایی آنان همدلی شده است. مدت زمان این نماهنگ 4 دقیقه است.

به گفته وی دیگر نماهنگ تهیه شده نیز براساس سرودی از هادی فاعور خواننده نوجوان سوریه ای است که مظلومیت و باورهای محکم شیعیان فوعه و کفریا را در مدت زمان تقریبی 5 دقیقه با موسیقی, اشعار و لحنی حماسی بازخوانی می کند.

غفاری همچنین با بیان آن که این نماهنگ ها به گوشه هایی از جنگ و بحران شش ساله سوریه می‌پردازند، اضافه کرد: تلاش شده است تا تنها بازتاب اندکی از رنج بزرگ حدود 55 هزار کودک سوری کشته شده در جریان این بحران مقابل دیدگان جهانیان قرار داده شود، کودکانی که هرگاه استفاده ای رسانه ای ،سیاسی و تبلیغاتی مورد نظر غرب بوده است ، به صورت ابزاری مورد سوء استفاده قرار گرفته اند.

وی افزود: همانطور که در انتهای یکی از این نماهنگ ها نیز آورده ایم ; کودکان سوریه سرنوشت عجیبی دارند. اگر قربانی حمله شیمیایی شوند، شاید صورت زیبایشان دنیا را تکان دهد، اما کودکان فوعه و کفریا نمی‌دانستند پس از مرگ‌، صورت‌های سوخته و تکه‌تکه شده‌شان برای کسی جذاب نیست.

فوعه (به عربی:الفوعة‌) شهرکی شیعه نشین در شمال سوریه است.

این شهرک در شمال شرق ادلب قرار دارد. بر طبق سرشماری سال ۲۰۰۴ این شهرک ۱۰۲۱۴ نفر جمعیت داشته است و بیشتر اهالی این شهرک را مسلمانان شیعه تشکیل می‌دهند

اهالی این شهرک از شیعیان آل زهره شهر حلب بوده‌اند که پس از کشتار شیعیان حلب به این مکان کوچ کردند. این شهرک پس از جنگ داخلی سوریه نزدیک به دو سال است که در محاصره نیروهای مخالف دولت قرار دارد.

دفتر نمایندگی صدا و سیما در لبنان و سوریه ضمن پوشش خبری نزدیک و مستمر وقایع سوریه بحران زده, با تولید نماهنگ ها و مستندهای متعدد, به تبیین آسیب های ناشی از آتش افروزی آمریکا و اذناب منطقه ای اش در سوریه می پردازد.


9036638
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هیات نظارت بر مطبوعات از گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها که تاکنون اقدام به اخذ مجوز فعالیت نکرده‌اند، خواست تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت درخواست در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سینمایی اولویت‌های تولید آثار سینمایی، کوتاه، مستند و انیمیشن در سال ۱۴۰۳ را در در یکصد و هفتمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی اعلام کرد. محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در یکصد و هفتمین جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان...
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» با حکم معاون سیما، مجید اکبرشاهی رئیس مرکز سیمرغ به عنوان «دبیر ستاد اربعین سیما» منصوب شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم پاسداشت سعید امیرسلیمانی، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان همزمان با رونمایی از مستند «دیدار در سنگلج» به همت شبکه مستند در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» علی‌اکبر طوفان‌پناه بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون به کما رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حسین‌نژاد گفت: امسال تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره طنز پهلو ۱۱۲۹ اثر بود که در مجموع، استان تهران بیشترین آثار ارسالی را داشت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت روز معلم، معلمان و استادان دانشگاه می‌توانند به صورت رایگان از موزه هنر‌های معاصر تهران بازدید کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مسعود ده نمکی، در یکی از مصاحبه‌های خود درمورد جریان‌ساز بودن مرحوم طالب‌زاده توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی از آمادگی صداوسیما برای ثبت و به تصویر کشیدن دستاورد‌های افتخارآمیز وزارت نیرو در قالب تولیدات ماندگاری، چون مجموعه‌های نمایشی سخن گفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی از آمادگی صداوسیما برای ثبت و به تصویر کشیدن دستاورد‌های افتخارآمیز وزارت نیرو در قالب تولیدات ماندگاری، چون مجموعه‌های نمایشی سخن گفت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است