اجتماعی 18:05 - 07 اسفند 1395
رییس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان تهران خبر داد
رییس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان تهران از افتتاح 15 تصیفه خانه در 15 شهرستان استان تهران تا پایان سال 99 خبر داد.

افتتاح 15 تصفیه خانه در شهرستان‌های استان تهران

به گزارش ایسنا، ترکی در حاشیه کارگروه ارزیابی مسائل زیست محیطی استان تهران در جمع خبرنگاران، گفت: آب شرب استان تهران و مسائل زیست محیطی این استان یکی از اولویت‌های مورد توجه بوده است. بر همین اساس کارگروه ارزیابی مسائل زیست محیطی استان تهران مواردی همچون آب شرب این استان و موضوع آلودگی هوا را مورد توجه قرار داده و در راستای حل موضوع آلودگی هوا، کارگروهی با این عنوان تشکیل شده که از حوزه‌های محیط زیست و اداره کل استاندارد برای استانداردسازی سوخت اقداماتی را در دستور کار قرار داده‌اند.

وی افزود: ایجاد تصفیه خانه در 15 شهرستان استان تهران که از سال 92 به طور جدی اقدامات آن آغاز شده است، حدود 5هزار و 400 میلیارد تومان تا به امروز هزینه شده است. در حال حاضر هر دو ماه یک بار یک تصفیه خانه در یکی از شهرستان‌های استان تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: به متناسب موقعیت و نیازهای هر یک از شهرستان‌ها بهره‌برداری از 15 تصفیه خانه در شهرستان‌های استان تهران پیش‌بینی شده که امیدواریم با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال 99 با استفاده از منابع مالی که به شکل بی‌اوتی و فاینانس تامین خواهد شد، ساخت این تصفیه خانه‌ها به اتمام برسد.

ترکی با اشاره به اینکه در جلسه امروز کارگروه ارزیابی مسائل زیست محیطی استان تهران، احداث تصفیه‌خانه‌های رودهن، بومهن، فیروزکوه و دماوند مورد بحث و بررسی قرار گرفت، افزود: جانمایی اولیه به همراه مطالعات انجام شده و زمین مورد نظر برای احداث تصفیه خانه نیز در حال حاضر در این جلسه واگذار شد. هر تصفیه خانه حدود 60 میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت که منابع اعتباری آن نیز پیش‌بینی شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران توجه به موضوع حمل و نقل عمومی به ویژه مترو و قطارهای شهری را یکی دیگر از اولویت‌های استان تهران خواند و افزود: بخش حمل و نقل عمومی در سال آینده نیز از اولویت‌های استان تهران خواهد بود. بر همین اساس مطالعات اولیه خط تهران به پردیس انجام شده که منابع مالی آن نیز از طریق فاینانس و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال بررسی است. همچنین در حوزه قطار شهری تهران ـ پاکدشت نیز امیدواریم بتوانیم با تامین منابع مالی آن، این پروژه از سال آینده آغاز شود. در حوزه تهران به اسلامشهر نیز 400 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است و تا پایان سال 96 این پروژه نهایی خواهد شد.

ترکی، از پیشرفت 55 درصدی قطار شهری تهران به ورامین خبر داد و افزود: منابع مالی این پروژه تامین شده است و امیدواریم تا پایان سال آینده به اتمام برسد.

وی در خصوص متروی تهران، فرودگاه امام و پرند نیز گفت: 150 میلیارد تومان از محل بودجه دولتی برای متروی فرودگاه امام خمینی (ره) و پرند به شهرداری داده شده است.

ترکی در خصوص سفرهای بعدی ریاست جمهوری به شهرستان‌های استان تهران، گفت: پیش‌بینی دو سفر دیگر به شهرستان‌های حوزه جنوب شرق استان تهران انجام شده است.

انتهای پیام


8855866
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از پیگیری برای تغییر قوانین بازدید ایمنی آتش‌نشانان از ساختمان‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مناسب سازی معابر شهری برای معلولان، مطالبه همیشگی این قشر بوده که متاسفانه این موضوع در برخی پروژه های شهری رعایت نمی‌شود و باعث ایجاد مشکلاتی برای معلولان شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از به ثبت رسیدن ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات در ۱۱ استان متأثر از سیل خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است