اجتماعی 16:31 - 05 اردیبهشت 1397
وزیر بهداشت عنوان کرد
وزیر بهداشت به همکاری ترکیه برای راه‌اندازی آزمایشگاه جامع برای خدمات تشخیصی در کرج اشاره کرد و گفت: اگر این پروژه به پایان برسد تغییری در کل نظام خدماتی آزمایشگاهی کشور ایجاد می‌شود.

تلاش برای رفع مشکلات بهداشت و درمان مردم

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی کشور که از طریق ویدئو کنفرانس در البرز انجام شد، اظهار کرد: امروز در ادامه هفته سلامت ۷۶۴ پروژه بهداشتی و درمانی در چند دانشگاه  علوم پزشکی البرز، هرمزگان، ‌ بخشی از استان فارس افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: مجموعه این پروژه‌ها شامل پروژه‌های توسعه‌ای اورژانس بیمارستانی، آی‌سی‌یو، سی‌سی‌یو و نصب انواع تجهیزات درمانی، پزشکی و ... است. علاوه بر این طی این هفته ۶۰۱ پروژه هم مربوط به خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های بهداشتی و مراکز جامع سلامت در کشور افتتاح می‌شود. همه این پروژه‌ها در راستای ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی و پیشگیری از بروز بیماری‌های مختلف به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر بهداشت با اشاره به اعتبار تخصیص یافته برای این پروژه‌ها، گفت: مجموع پروژه‌های ذکر شده بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه داشته که علیرغم وضعیت اعتباری دولت و با توجه به شرایط کنونی کشور، بودجه قابل توجهی است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش بهداشت و درمان البرز توضیح داد: حدود پنج سال پیش سرانه تخت بیمارستانی در البرز به ازای هر هزار نفر، ۰.۶ تخت بود، ولی طی این سال‌ها با پیگیری‌های ریاست علوم پزشکی این استان و حمایت مسئولان وضعیت به مراتب بهتر شده است.

هاشمی گفت: امروز شاهد افتتاح مرکز جامع زنان کمالی هستیم که همه پرسنل آن از بحث فنی گرفته تا بحث‌های تخصصی زنان را تشکیل داده‌اند. هنوز اقدامات بهداشتی و درمانی زیادی در البرز برای انجام شدن داریم و امیدواریم با پایان دولت دوازدهم در بسیاری از مناطق این استان که نقطه کور محسوب می‌شوند دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی به راحتی صورت گیرد.

وی ادامه داد: امیدواریم نظام ارجاع در دولت دوازدهم به طور کامل شکل داده شود و از این طریق شاهد رشد و ارتقای حوزه آموزش در رشته‌های پزشکی باشیم.

وی گفت: دولت مسئول پیگیری در حوزه بهداشت و درمان است و در این بخش به صورت شبانه‌روزی تلاش دارد تا باری از مشکلات مردم بردارد.

انتهای پیام


9758293
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است