بین‌الملل 04:04 - 04 اسفند 1395
گروهی ناشناس در حومه‌ی «استکهلم» پایتخت سوئد دست به شورش زدند و ضمن آتش زدن اتومبیل‌ها و پرتاب سنگ به‌سوی پلیس، فروشگاه‌ها را غارت کردند.

گروهی ناشناس در حومه‌ی «استکهلم» پایتخت سوئد دست به شورش زدند و ضمن آتش زدن اتومبیل‌ها و پرتاب سنگ به‌سوی پلیس، فروشگاه‌ها را غارت کردند.
 

به گزارش فارس، برخی منابع خبری گزارش داده‌اند عده‌ای ناشناس در منطقه‌ای در «استکهلم»، پایتخت سوئد، خودروها را آتش زده و پس از پرتاب سنگ به سمت پلیس اقدام به غارت فروشگاه‌ها کردند.

طبق گزارش رسانه‌های بین‌المللی، از جمله روزنامه دیلی‌میل، این اتفاق در منطقه «رینکبی» در حومه استکهلم، پایتخت سوئد به وقوع پیوسته است. 75 درصد جمعیت این منطقه را مهاجران تشکیل می‌دهند.

روزنامه دیلی‌میل به نقل از تلویزیون «اس‌وی‌تی» سوئد نوشته پلیس مجبور به شلیک تیر اخطار برای متفرق کردن آشوبگران شد. 

این حادثه دو روز بعد از آن رخ داد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی مدعی وقوع یک حادثه امنیتی در سوئد شد. این اظهارات ترامپ، بعد از آنکه مشخص شد حادثه‌ای در سوئد رخ نداده به واکنش‌های گسترده منجر شد و تا آنجا پیش رفت که سفارت سوئد در آمریکا رسماً از واشنگتن درباره اظهارات ترامپ توضیح خواست. 

ترامپ بعداً در حساب کاربری‌اش در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که منظورش از حادثه‌ای که در سوئد رخ داده گزارشی بوده که یک شب قبل‌تر شبکه خبری فاکس‌نیوز درباره مهاجران در سوئد پخش کرده بود.

اشاره ترامپ ظاهراً به برنامه‌ای بود که یک شب قبل‌تر فاکس‌نیوز درباره خشونت‌های ادعایی مهاجرین در سوئد و افزایش آمار جرم و جنایت در مناطق مهاجرپذیر این کشور پخش کرده بود.

این گزارش، خود نیز با واکنش‌های متعدد رو به رو شده و بسیاری از کارشناسان در صحت ادعاهای مطرح شده در آن تردیده کرده‌اند.

پلیس سوئد در بیانیه‌ای اعلام کرده که در جریان این آشوب، دست‌کم هفت تا هشت خودرو به آتش کشیده شده‌اند. 

 

تصاویر زیر مربوط به شورش دوشنبه شب در سوئد هستند: 

 




8841145
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام ارشد نظامی آمریکا مدعی شد که دولت بایدن ساخت اسکله موقت در ساحل غزه را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق کشتی آغاز کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی گفت که حمله به رفح به یک درگیری سیاسی داخلی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی همکاری رئیس دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا با پلیس برای سرکوب دانشجویان حامی غزه، درخواست‌ها برای برکناری رئیس مصری الاصل این دانشگاه افزایش یافت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی با وجود اطلاع‌رسانی درباره سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه، به عمد آن‌ها را هدف قرار می‌دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که این رژیم مایل است در ازای توافق با حماس از قصد خود برای حمله به شهر رفح صرف نظر کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دادگاهی در سن پترزبورگ حکم مسدود کردن وجوه متعلق به «جی پی مورگان» بزرگترین بانک آمریکایی در روسیه را صادر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن پنجشنبه شب در بیانیه‌ای از حمله پهپادی و موشکی به اهداف اسرائیلی در خلیج عدن و فلسطین اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان چند دانشگاه در شهر واشنگتن ضمن حضور در تظاهرات از سرکوب معترضان به شیوه‌های گوناگون پرده برداشتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برنی سندرز در پاسخ به نتانیاهو که دانشجویان آمریکایی را یهودستیز خوانده بود، به او هشدار داد که باید مسئولیت جنایات خود در غزه را بپذیرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است