اجتماعی 17:05 - 23 مهر 1397

اولین کنگره ملی خانواده بر اساس نیازهای کشور اجرایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کمال اکبری معاون مشارکتهای اجتماعی سازمان امور اجتماعی در نشست خبری اولین کنگره ملی خانواده عنوان کرد: خانواده مهمترین نهاد اجتماعی است و آنچه برای ما به عنوان جامعه اسلامی مورد نظر است باید خانواده ای پیشرو و استوار داشته باشیم.

وی افزود: امروز در تمام دنیا پیشرفت کشورها از رهگذر خانواده ها اتفاق می افتد و مهمترین رکن تولید و تربیت نسل بشر خانواده است.

اکبری گفت: در نگاه دینی و داشته های قدیمی ما هم توجه ویژه ای به خانواده شده و به فرمایش حضرت پیامبر(ص) هیچ بنایی در اسلام عزیزتر از ازدواج نیست.

وی با اشاره به اولین کنگره ملی خانواده افزود: این کنگره هم بنا بر نیاز کشور طراحی و تدارک دیده شده است و مهمترین کار مد نظر ما در این کنگره فعال سازی نهادهای مردمی  و تشکل های عمومی کشور است و فعالسازی نهادهای مردمی و تشکل های عمومی در موضوعات مورد نیاز و هماهنگ کردن و هماهنگ کردن مداخلات صحیح و دقیق سازمانهای مردم نهاد در امور اجتماعی کشور است.

معاون مشارکتهای اجتماعی سازمان امور اجتماعی ادامه داد: امور اجتماعی باید از سوی مردم مورد توجه قرار گیرد و مردم نسبت به این مسائل حساس تر شوند. در واقع مردم هستند که باید به کنترل آسیب ها و افزایش نشاط و ساماندهی مسائل ورود کند.

وی تاکید کرد: امروز سازمانهای مردم نهاد توانمندی تشکیل شده است که وظیفه ما ساماندهی آنها و استفاده از ظرفیتشان در حل آسیب ها است. در این کنگره هم نگاه ما این است که با هم افزایی و کنار هم قرار گرفتن سازمانهای مردم نهاد بتوانیم از ظرفیت حداکثری آنها بهره مند شویم.

اکبری تصریح کرد: بنیاد ملی خانواده در این حوزه پیشقدم شده و کار و مسئولیت را برعهده گرفته تا با همکاری همه نهادها شاهد یک اتفاق بزرگ در حوزه خانواده باشیم.

معاون مشارکتهای اجتماعی سازمان امور اجتماعی گفت: در این همایش که اولین همایش بزرگ نخبگان و سازمانهای مردم نهاد حوزه خانواده در سطح کشور است، سازمانهای مردمی در موضوع مهمی در کنار هم قرار می گیرند و برای هم افزایی و به اشتراک گذاشتن تجربیات مداخله در امور اجتماعی و ... با هم دیدار می کنند.

وی ادامه داد: امروز نزدیک به هزار سازمان مردم نهاد قابل توجه در کشور فعالند. در حوزه مشاوره، ازدواج، تهیه مایحتاج و ... و امیدواریم این کنگره بتواند به عنوان سازماندهی کننده به افزایش خدمات و کاهش آسیب ها منجر شود.

اکبری در خاتمه گفت: اگر بخواهیم جامعه ای پویا و با نشاط داشته باشیم شرط آن داشتن خانواده ای پویا و با نشاط است.


9943622
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است