بین‌الملل 19:31 - 10 فروردین 1396
یک شهروند کانادایی متولد ایران به اتهام انتقال تجهیزات موشک به ایران در ایالت واشنگتن دستگیر شده است.

بازداشت یک شهروند کانادا در واشنگتن به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند یک شهروند کانادایی متولد ایران به اتهام انتقال تجهیزات موشک به ایران در ایالت واشنگتن دستگیر شده است.

طبق گزارش، روزنامه «سیاتل‌پست»، دادستان‌های فدرال در واشنگتن ادعا کرده‌اند «قباد قاسم‌پور» به همراه دو نفر دیگر تجهیزاتی که برای تنظیم سامانه‌های هدایت موشک استفاده می‌شوند را از طریق چین به ایران منتقل کرده‌اند.

در شکایت‌نامه تنظیم‌شده علیه قاسم‌پور ادعا شده که وی با راه‌اندازی چندین شرکت صوری و کمک به دوستان پدرش در ایران برای پولشویی و وارد کردن تجهیزات ممنوعه به این کشور، قوانین تحریم‌های آمریکا را نقض کرده است.

همچنین یک مأمور ویژه وزارت امنیت داخلی آمریکا در این شکایت‌نامه ادعا کرده که یک فرد چینی مدیریت شرکت‌های صوری مستقر در چین را بر عهده داشته است. این شرکت‌ها اقدامات لازم برای انتقال کالاهای مورد نظر از آمریکا، چین و اروپا به ایران را انجام داده‌اند.

قاسم‌پور روز سه‌شنبه در شهر «بلین» ایالت واشنگتن دستگیر شده است. دو نفر دیگری که نامشان در شکایت‌نامه تنظیم‌شده آمده هنوز متهم نشده‌اند.   

انتهای پیام/ * 

  

 


8957302
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص غزه و طرح حمله اسرائیل به رفح گفتگو کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی طی هفت ماه حمله مداوم به باریکه غزه تنها به بخش حمل و نقل این منطقه ۳ میلیارد دلار ضرر زده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند در جریان حمله موشکی حزب الله به شهرک شتولا در شمال فلسطین اشغالی، یک موشک به ساختمانی در این شهرک اصابت کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند در جریان حمله موشکی حزب الله به شهرک شتولا در شمال فلسطین اشغالی، یک موشک به ساختمانی در این شهرک اصابت کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هاله السعید، وزیر برنامه ریزی مصر روز یکشنبه گفت: درآمد‌های کانال سوئز به دلیل تنش‌های موجود در دریای سرخ،۵۰ درصد کاهش یافته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع سوریه امروز از هدف قرار گرفتن تجهیزات تروریست‌ها در حومه ادلب و حلب و نیز انهدام چند پهپاد در حومه لاذقیه خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سندرز سناتور آمریکایی امروز در گفتگو با شبکه «سی ان ان»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به نسل‌کشی در نوار غزه متهم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در جدیدترین نظرسنجی یک شبکه آمریکایی رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بایدن را کنار زده و نشان داد از حمایت بیشتری نسبت به او برخوردار است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد که در صورت یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخی برای ملت فلسطین رخ خواهد داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور آمریکا در یک نظرسنجی کمترین میزان محبوبیت را در بین شهروندان این کشور کسب کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است