اقتصادی 17:26 - 04 اردیبهشت 1396
آمار شرکت ملی نفت کره جنوبی نشان داد ایران، دومین صادرکننده نفت به کره جنوبی در سه ماهه نخست سال 2017 شد.

آمار شرکت ملی نفت کره جنوبی نشان داد ایران، دومین صادرکننده نفت به کره جنوبی در سه ماهه نخست سال 2017 شد.


به گزارش فارس به نقل از رویترز، ایران، دومین صادرکننده نفت به کره جنوبی در سه ماهه نخست سال 2017 شد.


این نخستین باری است که ایران به رتبه دوم برای مدت سه ماه دست یافته است.


آمار شرکت ملی نفت کره نشان داد صادرات نفت ایران به کره جنوبی در ماه مارس نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از 2 برابر شده و به رکورد 18.54 میلیون بشکه یا روزانه 597 هزار و 935 بشکه رسیده است.


در بازه زمانی ژانویه تا مارس 2017، ایران با 46.73 میلیون بشکه محموله ارسالی، به رتبه دوم تامین‌کننده نفت این کشور دست یافت که این رقم بیش از 2 برابر رقم مدت مشابه پارسال است و بالاترین رکورد برای یک سه ماهخ به شمار می‌رود.


بر اساس آمار شرکت ملی نفت کره جنوبی، در سه ماهه نخست 2016، ایران پنجمین صادرکننده نفت به کره جنوبی پس از عربستان، عراق، کویت و قطر بود.


این بهبود رتبه همچنین به علت ثابت ماندن تقاضای میعانات گازی از سوی پالایشگاه های کره‌ای نظیر ای‌کی انرژی و هینودای اویل‌بنک بوده است.


در مجموع، واردات نفت کره جنوبی در ماه مارس نسبت به مدت مشابه پارسال 11.7 درصد افزایش یافته و روزانه به 3.09 میلیون بشکه در روز رسیده است.



9039480
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: حجم معاملات امروز بازار سرمایه ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۳ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان ثبت شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: در سال گذشته ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت به نیروگاه‌های کشور انتقال داده شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: بنابر آمار در ۶ ماهه نخست سال بدلیل ازدیاد تقاضا از سوی آبمیوه فروشی‌ها و صنایع، روزانه ۷ تا ۸ هزارتن شکر مصرف می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیراجرایی سندیکای چای از پرداخت ۹۹ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: یک درصد باقی مانده مطالبات چایکاران تا فردا تسویه و به حسابشان واریز می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران از ترانزیت خارجی ۷تن میلیون کالا میان ایران و عراق در سال گذشته خبر داد و گفت: این تجارتدر زمینه ریلی و کامیونی انجام شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسیده است که در راستای تنظیم بازار تا پایان خرداد، ماهانه حداقل ۲۰ هزارتن باید صادر شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا ویژه ثبت نامی‌های سامانه یکپارچه آغاز شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بسیج سازندگی گفت: ۱۲ هزار واحد مسکونی در کل کشور با مشارکت بسیج سازندگی ساخته شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایجاد زنجیره ارزش راهبردی محصولات کشاورزی تضمین کننده جهش تولید، افزایش اشتغال و درآمد ملی و توسعه اقتصاد ملی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در صورتی که پروانه های ساختمانی سه ماه صادر نشود از طریق درگاه ملی مجوز‌ها صادر خواهد شد‌.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است