سیاسی 11:17 - 07 آذر 1393
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان خواستار مشخص شدن حریم رودخانه‌ها و تعیین تکلیف برق‌دار کردن چاه‌های آب کشاورزی شد و گفت: به دلیل کمبود اعتبارات این معضل حل نشده است.

درخواست نماینده تفرش برای برق‌دار شدن چاه‌های کشاورزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، صلاحی در نشست مدیران آب و برق استان با وزیر نیرو گفت: مشکل آب در استان مرکزی نمود بیشتری دارد، در این استان به جز مرکز استان عمده فعالیت‌ها در زمینه کشاورزی و دامپروری است و وابستگی به آب بیشتر به چشم می‌خورد.

وی با بیان اینکه در فصل تابستان اکثر روستاها کمتر از یک ساعت آب دارند و آب با تانکر حمل می شود، تصریح کرد: ایجاد مجتمع‌های آب روستایی نیازمند تامین اعتبار است.

وی جابجایی تیرهای برق را به عنوان یک معضل در استان برشمرد و انتقال پساب فاضلاب اراک به دشت فراهان را منجر به یک تحول در بخش کشاورزی دانست و ضمن اشاره به پروژه آبرسانی به تفرش، از روند کند این پروژه خبر داد و خواستار تسریع شد.

به گزارش ایسنا، محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن تاکید بر آلودگی هوای اراک، گفت: یک بخش از آلایندگی‌ها مربوط به نیروگاه است.

وی خطاب به وزیر نیرو گفت: در کمیسیون انرژی سال گذشته متعهد شدید که نیروگاه شازند تا زمانی که گاز ندارد خاموش باشد و الحمدلله این اتفاق شکل گرفت اما هر از چند گاهی به ویژه نزدیک فصل زمستان نگران این قضیه هستیم که سوخت نیروگاه از گاز به مازوت برود و مشکلاتی برای مردم به وجود آورد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان افزود: همه ما در این کشور زندگی می‌کنیم و دوست نداریم شهری یا روستایی با مشکل برق مواجه شود، اما خواهش می‌کنیم جلوی توسعه نیروگاه را بگیرید و اگر قرار است چنین نیروگاهی در کنار این نیروگاه‌ها ایجاد شود به هیچ وجه اجازه ندهید این اتفاق بیفتد البته اگر نیروگاه سلامت باشد و هیچ گونه آلایندگی نداشته باشد با آن مخالف نیستیم.

وی تصریح کرد: اگر تنها یک سال از درآمد آلومینیوم‌سازی و برخی شرکت‌ها که برای هزینه برق مصرفی عاید مجموعه وزارت نیرو می‌شود را برای فیلترینگ نیروگاه بگذاریم مشکل حل می‌شود.

آصفری در خصوص آب اراک نیز عنوان کرد: سد کمال صالح برای جمعیت تا سال 1389 در نظر گرفته شده بود در حالی که این سد در سال 91 به بهره‌برداری رسیده و الان با توجه به آبریزی که در داخل سد وجود دارد فقط 40 تا 45 درصد جوابگو است و بقیه منابع از آب‌های آلوده شهر به آب سد اضافه می‌شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی جانمایی برای تامین آب اراک را یک موضوع جدی عنوان کرد.

وی گفت: در حوزه انتخابی من بیش از 60 درصد در روستاها آب با تانکر و بطری و غیره حمل می‌شود.

به گزارش ایسنا، عزیزی نماینده شازند نیز با بیان اینکه باغات مثمر دشت شازند در حال تخریب است، اظهار کرد: بیش از ظرفیت دشت شازند از آن استفاده می شود، برای جلوگیری از این مشکل تاکید شود تا صنایع از پساب فاضلاب استفاه کنند تا این امر باعث کاهش برداشت ها از سفره های آب زیرزمینی شود.

عزیزی نماینده شازند نیز عنوان کرد: شازند از باب میانگین بارندگی جزو شهرستان‌های پرباران است و متوسط بارندگی در این شهر بیش از 500 لیتر در ثانیه است.

وی گفت: شازند آب دارد اما برای یکصد مرغداری و دامداری آن محدودیت آب وجود دارد.

انتهای پیام


5287896
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» محبی نجم آبادی گفت: باید با تهاتر و استفاده از ارز‌های کشور‌هایی که از نظر راهبردی با ما ارتباط دارند تلاش کنیم نیاز واقعی به ارز را کاهش دهیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای وحدت درباره اهمیت وحدت در مجلس دوازدهم نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره سفر رئیس‌جمهور به پاکستان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ محمودی گفت: در ارتش همه آماده هستند هر تهدید‌ی علیه کشور را در نطفه خفه کنند و با قاطعیت پاسخی محکم و سخت بدهند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سیاسی دفتر رییس جمهور گفت: در سفر آیت الله رئیسی پاکستان پذیرفت که تعهدات خود در رابطه با خط لوله صلح را به صورت کامل اجرایی کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنان در حال اندیشیدن تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند و باید بسیار هوشیارانه عمل کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش به اهمیت حضور مردم پای صندوق‌های رای در دور دوم انتخابات مجلس خواهیم پرداخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس خانه احزاب گفت: شورای ائتلاف و وحدت نقش پررنگی در ترکیب هیات رئیسه خواهند داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود و به زیر ساخت‌ها عمق بخشی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: به همه مسئولان اعلام کرده‌ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد و در این زمینه اقداماتی را هم انجام داده‌ایم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است