فرهنگی‌هنری 13:55 - 09 آبان 1393
همزمان با ششمین روز از ماه محرم
نوشهر - ایرنا - همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی همزمان با ششمین روز از ماه محرم و سراسر جهان درنخستین جمعه ماه محرم و در روز جهانی حضرت علی اصغر (ع) با شکوه خاصی با حضور انبوهی از مادران به همراه فرزندان شیرخوار در مصلی امام خمینی (ره) نوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این همایش مادران فرزندان شیرخوار خود را بر دست گرفته و در عزای سید و سالار شهیدان و فرزندان شیرخوارش حضرت علی اصغر (ع) گریستند.



سخنران این همایش مبلغ دینی از قم با اشاره به اینکه در طول تاریخ بارهامی خواستند نور امام حسین(ع) را خاموش کنند اما نتوانستند، اظهارکرد: به فرموده پیامبر(س)، امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است.



حجت الاسلام و المسلمین ' سیدمحمد غروی ' ادامه داد: همه ائمه اطهار(ع) سفینه نجات هستند، اما کشتی امام حسین(ع) انسان را سریعتر و وسیع تر به خدا می رساند.



غروی تصریح کرد: عشق به امام حسین(ع) بین المللی است، اگر وجود نازنین آن حضرت نبود، حج، روزه، نماز،خمس، زکات و کلاً دین اسلام نبود، چون یزید با تیشه می خواست ریشه اسلام را قطع کند.



وی هدف قیام امام حسین(ع) را احیاء امربه معروف و زنده نگه داشتن دین جدش دانست و خاطرنشان کرد: آن حضرت برای فساد، ظلم و خوشگذرانی قیام نکردند، بلکه برای امربه معروف و نهی از منکر بپاخاستند که بالاترین معروف همان ولایت امیرالمومنین علی(ع) است.



این سخنران با بیان اینکه حضرت امام حسین(ع) در روز عاشورا خطبه های فراوانی را خواندند تا شاید لشکریان دشمن از کار خود پشیمان شوند، افزود: دشمنان آن حضرت، آنقدر گناه کرده بودند و حرام خورده بودند که کلام و موعظه ایشان در قلبهای تاریک آنها تاثیری نداشت.



وی با اشاره به حضور گسترده بانوان و کودکان نوشهری در این همایش، یادآورشد: این حضور گسترده، نشاندهنده ارادت و عشق وسیع مردم به اباعبداله است، شهادت امام حسین(ع) در قلبهای مومنین حرارت و محبتی ایجاد کرده که هرگز سرد نمی شود.



حجت الاسلام شریف عنوان داشت: در راه حق نباید از کمی افراد ترسید و دلهره داشت، بدانید که حق ماندنی و ظلم رفتنی است.



وی با اشاره به اینکه واقعه عاشورا در اثر بغض و کینه دشمنان امام علی(ع) به وقوع پیوست، اذعان کرد: امروز هم اگر داعش، النصره و وهابیت شیعیان را به قتل می رسانند، به خاطر محبت و مودت امیرالمومنین در دلهای شیعیان و مومنین است.



این سخنران سخت ترین مصیبت امام حسین(ع) در کربلا را مصیبت شهادت علی اصغر نامید و گفت: آن حضرت هرچه داشت در راه دفاع از دین اسلام فدا کرد.



در این آیین معنوی مادران با پوشیدن لباس سبز و نصب سربند و چفیه به تن فرزندان خردسال خود به یاد علی اصغر و مظلومیت این طفل شیرخوار اشک ماتم ریختند.



در این مراسم همچنین مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در رثای حضرت علی اصغر امام حسین(ع) به مرثیه خوانی پرداختند و با بیان اشعاری در مظلومیت طفل شش ماهه امام حسین(ع) و رنج های فرزندان سیدالشهدا(ع)به عزاداری پرداخته و مادران با حزن و اندوه با توسل به حضرت علی اصغر(ع) برای تربیت حسینی فرزندان خود دعا کردند.ک/2



1295/1535/608

انتهای پیام /*


5082740
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کانون خدمت رضوی تهران در جلسه‌ای که ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برگزار شد، با معرفی دبیر آغاز به کار کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزارشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است