سیاسی 09:40 - 07 شهریور 1394
دادگاه آمریکا یک نوجوان 17 ساله ایرانی را به 11 سال و چهار ماه زندان محکوم کرد. اتهام او این بوده که به دوستش برای پیوستن به داعش کمک کرده است.

اولین ایرانی به داعش پیوست

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، یک نوجوان 17 ساله ایرانی به اتهام کمک به دوستش برای پیوستن به داعش، به 11 سال و 4 ماه حبس در زندان‌های آمریکا محکوم شده است.

 

 

رسانه های آمریکایی روز جمعه گزارش داده اند که اتهام "علی شکری امین" ۱۷ ساله ساکن ویرجینیا این بوده است که به دوست ایرانی ـ آمریکایی‌اش به نام "رضا نیکنژاد" برای پیوستن به داعش در سوریه کمک کرده است. گفته شده که نیک نژاد به عنوان اولین ایرانی، از آمریکا به داعش پیوسته است و اکنون در سوریه حضور دارد.

 

 

به گزارش شبکه ان بی سی آمریکا، علی شکری امین که ساکن شهر مناسس در حومه واشنگتن دی سی، در ایالت ویرجینیا بود، جوانترین فردی است که به خاطر حمایت از داعش در آمریکا محکوم می شود.

 

 

براساس اسناد دادگاه آقای نیکنژاد متولد ایران است و آقای امین متولد سودان و هر دو آنها پس از مهاجرت در سنین کم به شهروندی آمریکا در آمده بودند. هر دو آنها در دبیرستان اوزبورن پارک تحصیل می کردند.

 

 

رسانه‌های غربی مدعی شده‌اند که شکری امین در ماه ژوئن در دادگاه اذعان کرد که به طور مخفیانه یک حساب توییتری باز کرده بود تا چهار هزار عضو حساب را برای کمک به داعش ترغیب کند.

 

 

او سپس از طریق ایجاد تماس با حامیان داعش، برای انتقال آقای نیکنژاد به سوریه برای پیوستن به داعش کمک گرفت.

 

 

او گفت که دوستش رضا نیکنژاد را در ماه ژانویه به فرودگاه دالس، در حومه واشنگتن، برد.

 

 

تصور می شود که نیکنژاد، ۱۸ ساله، اکنون در سوریه باشد. او در آمریکا با اتهامات تروریستی روبروست.

 

 

به گزارش واشنگتن پست آقای نیکنژاد به توطئه برای قتل یا وارد کردن جراحت به مردم در خارج و تبانی در ارائه کمک مادی به تروریست ها و گروه داعش متهم است.

 

 

دادستان ها در دادگاه گفته اند که او مدت کوتاهی پس از ترک آمریکا به مادرش زنگ زد و گفت که "با کسانی خواهد جنگید که مسلمانان را سرکوب می کنند" و افزود که دیدار به قیامت.

 

 

به نوشته بی بی سی، دادستان ها خواستار ۱۵ سال حبس برای آقای شکری امین شده بودند. وکیل او با توجه به همکاری موکلش خواستار مجازاتی سبک تر - شش سال حبس - برای او شده بود. حداکثر مجازاتی که این فرد ۱۷ ساله می توانست بگیرد ۱۵ سال حبس بود.

 

 

شکری امین خود در نامه ای به قاضی، داعش را محکوم کرده بود.

 

 

اما دادستان ها چنین استدلال کردند:‌ «رفتار متهم در تماس های اینترنتی و شخصی کاملا مصمم و حساب شده و به دور از سادگی بود و او ارائه کمک به داعش، گروهی که به خوبی می دانست مشغول چه اعمال خشن و تروریستی است، را حساب کرده بود.»

 

 

دادستان ها ادعا کردند که آقای امین "تنها و مهم ترین عامل در رادیکالیزه شدن نیکنژاد و آرزوی او برای جنگ و مرگ برای داعش بود."

 

 

گفتنی است دولت آمریکا و رسانه‌های این کشور همواره ایران را به دلیل برخورد با بزه‌کاران نوجوان و جوان، به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند اما از کنار محکوم کردن یک نوجوان 17 ساله ایرانی به 11 سال حبس، آن هم با این اتهام به راحتی گذشتند.

 

 

 

444

 


6971890
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود و به زیر ساخت‌ها عمق بخشی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: به همه مسئولان اعلام کرده‌ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد و در این زمینه اقداماتی را هم انجام داده‌ایم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح به منطقه این است که شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف جنگ در غزه کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحومه حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند گرامی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر بزرگوار شهید گرانقدر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی را به بیت محترم امام (ره) و خاندان معزز این بانوی مومنه تسلیت گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران و استماع مشکلات این منطقه در زمینه‌های درمانی، آموزشی و بافت فرسوده، دستوراتی را برای رفع این موانع صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، در جریان آخرین وضعیت این طرح و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت: چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی ستون‌های اساسی برای تقویت صلح و حفظ اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است