اجتماعی 07:47 - 04 آبان 1393
جیرفت - ایرنا - رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: مالکیت 90 درصد از اراضی دولت در استان با هدف صیانت از این اراضی ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، یداله موحد شامگاه شنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در شهرستان جیرفت افزود: شش ماه نخست سال جاری در شورای حفظ حقوق بیت المال سه هزار هکتار اراضی به دولت بازگردانده شده است.



وی بیان کرد: اولین رویکرد شورای حفظ حقوق بیت المال پیشگیری از تعرض به اراضی دولت است که در این زمینه به مشخص شدن اراضی ملی و صدور سند اقدام کرده ایم.



وی گفت: پس از ثبت مالکیت 90 درصد از اراضی دولتی در استان به دنبال صدور سند تک برگی برای این اراضی هستیم.



رییس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: ادارات کل راه و شهرسازی، منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک مسوول صدور سند برای اراضی دولتی هستند.



وی گفت: جز زمین هایی که در محدوده شهر واقع شده اند و در اختیار شهرداری قرار دارند، دستگاه های دیگر حق صدور سند ندارند و همه دستگاه ها باید تابع قانون باشند.



موحد افزود: طرح هادی در روستاها مشابه اراضی ورودی شهر است و زمین های اطراف طرح باید در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گیرد.



وی تاکید کرد: در زمینه کمیسیون ماده 33 بحث های جدی مطرح است که اگر در مدت زمان مشخص طرح بر روی اراضی واگذاری انجام نشد این اراضی از شخص یا شرکت پس گرفته شود.



وی گفت: استاندار کرمان به همه دستگاه های ذیربط ابلاغ کرده که هیچ دستگاهی حق واگذاری زمین به اشخاص را ندارد و این کمک بسیار خوبی برای جلوگیری از مشکلات بیشتر است.



رییس کل دادگستری استان کرمان افزود: یکی از وظایف شورای حفظ حقوق بیت المال این است که نقاط حساس و بحرانی را که قابلیت افزایش قیمت دارند شناسایی و مورد بررسی قرار دهد تا در آینده مشکلاتی در این محدوده ها ایجاد نشود.



وی بیان کرد: باید به مساله حاشیه نشینی شهر توجه خاصی صورت گیرد تا در آینده از این پدیده جلوگیری شود و در همین راستا با همکاری و مساعدت استاندار و هماهنگی بین دستگاهی از حاشیه نشینی شهر کرمان کاسته شده است.



وی خاطرنشان کرد: کمیسیون ماده 100 و 99 قانون شهرداری ها باید فعال شود و با موارد تخلف برخورد قاطع صورت گیرد.



موحد گفت: برای صیانت از اراضی دولتی و جلوگیری از حاشیه نشینی باید تعامل سازنده بین دستگاه ها وجود داشته باشد و این شورا وظیفه هماهنگی بین دستگاه ها را بر عهده دارد.



وی تصریح کرد: اطلاع رسانی بحث جدی است زیرا خیلی از مردم بدون داشتن اطلاع برخی اراضی را خریداری و در این بین واسطه ها و دلالان سوء استفاده کرده اند.



وی بیان کرد: باید به مردم اطلاع رسانی و زمین های دولتی تابلو گذاری شود تا مردم بدانند این زمین ها متعلق به دولت هستند و هرگونه معامله و ساخت و ساز در این زمین ها غیر قانونی است.



موحد ادامه داد: مساله بستر رودخانه ها در استان کرمان باید مورد توجه قرار گیرد زیرا در آینده ممکن است به فاجعه تبدیل شود و باید حریم رودخانه ها مشخص و از تعرض به این حریم جلوگیری شود.



وی خاطرنشان کرد: روسای ادارات باید به مدیران عامل تعاونی های مسکن خود تاکید کنند که از زمین هایی که کاربری کشاورزی دارند برای ساخت مسکن استفاده نکنند.



وی گفت: تعرض به اراضی دولت جرم مشهود محسوب می شود و باید بلافاصله مجرم دستگیر و وسایل مورد استفاده در جرم توقیف و به مراجع قانونی تحویل داده شود.



موحد افزود: رمز موفقیت در همراهی و همدلی و حرکت بر مبنای قانون با ابزار قانونی است.



وی بیان کرد: مدیران باید آستانه صبر خود را در مقابل اصحاب رسانه بالا ببرند و اصحاب رسانه سعی کنند در چارچوب قانون حرکت کنند زیرا تعامل بین اصحاب رسانه و مسوولان موجب فضای وحدت و همدلی خواهد شد.ک/2



7444/8154

انتهای پیام /*


5039289
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است