بین‌الملل 04:08 - 24 مرداد 1401

لغو مراسم سالگرد امضای توافقنامه‌ عادی سازی ابراهیم در تل آویو

به گزارش خبرگزاری مهر، در آستانه دومین سالگرد امضای توافق عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی، به نظر می‌رسد که این عادی سازی نتوانسته اهداف مورد نظر خود را بدست آورد و در میان دو طرف درباره نتایج عادی سازی روابط توافق موسوم به ابراهیم اختلاف نظر وجود دارد.

در همین ارتباط نیز، روزنامه عبری زبان «هاآرتص» گزارش داده است که قرار بود ماه سپتامبر آینده (شهریورماه) به مناسبت دومین سالگرد امضای توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط موسوم به توافق ابراهیم، همایشی در فلسطین اشغالی برگزار شود، اما این همایش لغو شده است.

این روزنامه اشاره کرد که عیساوی فریج وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی علت لغو این همایش را مخالفت نمایندگان کشورهای عربی با حضور در آن به علت همزمان شدن با انتخابات کنست رژیم صهیونیستی عنوان کرده است.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه گزارش داد که نمایندگان کشورهای عربی که به این همایش دعوت شده بودند، اعلام کرده‌اند که این نگرانی وجود دارد که مشارکت آنان در این همایش، نوعی دخالت در کارزار انتخاباتی رژیم صهیونیستی قلمداد شود و بر همین اساس، این رژیم اقدام به لغو این همایش کرده است.

فریج اظهار داشت که وزارت همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی در نظر دارد پس از انتخابات کنست همایشی دیگر در این زمینه برگزار کند.

هدف از برگزاری این همایش که نمایندگان کشورهای امارات، بحرین، مراکش و سودان به آن دعوت شده بودند، ترویج عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است، اما اکنون این همایش قبل از برگزاری لغو شده است.

همزمان در آستانه دومین سالگرد امضای توافق عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در گزارشی گفته است که این توافق به اهداف موردنظر امضا کنندگان نرسید و در حالی که صهیونیست‌ها انتظار سرمایه گذاری کلان اعراب اماراتی در تل آویو پس از امضای توافق را داشتند، اما در عمل جریان سرمایه از مناطق اشغالی به سمت دوبی و ابوظبی شکل گرفت و نوعی جریان ناهماهنگ و به ضرر صهیونیست‌ها ایجاد شده است.


11654612
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که این رژیم مایل است در ازای توافق با حماس از قصد خود برای حمله به شهر رفح صرف نظر کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دادگاهی در سن پترزبورگ حکم مسدود کردن وجوه متعلق به «جی پی مورگان» بزرگترین بانک آمریکایی در روسیه را صادر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن پنجشنبه شب در بیانیه‌ای از حمله پهپادی و موشکی به اهداف اسرائیلی در خلیج عدن و فلسطین اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان چند دانشگاه در شهر واشنگتن ضمن حضور در تظاهرات از سرکوب معترضان به شیوه‌های گوناگون پرده برداشتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برنی سندرز در پاسخ به نتانیاهو که دانشجویان آمریکایی را یهودستیز خوانده بود، به او هشدار داد که باید مسئولیت جنایات خود در غزه را بپذیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر «آتلانتا» ایالت جورجیا آمریکا بازداشت شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار فلسطینی دیگر در حملات رژیم اشغالگر به رفح به شهادت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است