اجتماعی 01:20 - 13 مرداد 1394
هزینه‌های سرسام‌آور عروسی و به دنبال آن چشم‌ و هم‌چشمی‌های خانواده‌ها، باعث شده که ازدواج، دغدغه‌ای بزرگ برای جوانان افغانستان باشد.

عروسی‌های پرهزینه جوانان افغانستانی‌
به گزارش افکارنیوز، امروزه هزینه‌های سرسام‌آور عروسی باعث شده که ازدواج دغدغه‌ای بزرگ برای جوانان باشد.



سالن‌ها و هتل‌های عروسی که روز به روز بر تعدادشان افزوده می‌شود با برپایی مراسم جشن‌های عروسی اشخاص و افراد ثروتمند، رونق بسیاری یافته‌اند.



اما در این بازار گرم عروسی‌های پر زرق و برق و تجمل‌گرایی، سرنوشت جوانان بیکار کشور در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد.



نکته مهم‌تر این که برگزاری مراسم‌های این‌چنینی به یک نوع رقابت و چشم و هم‌چشمی در بین مردم تبدیل شده و مسلماً در این میان اقشار پایین دست جامعه بیشترین آسیب را می‌بینند. چرا که بسیاری از خانواده‌های این قشر محروم جامعه مجبور هستند برای تامین هزینه‌های عروسی فرزندانشان آن‌هم به شکلی باشکوه، به زیر بار قرض بروند.



این چشم‌ و هم چشمی‌ها موجب شده که بسیاری از جوانان از سنت پسندیده ازدواج محروم شوند. در واقع آنها تنها دو راه پیش رو دارند؛ یا باید تمام دارایی‌های خود را خرج مراسم عروسی کنند و یا اینکه به منظور تامین هزینه‌های کمرشکن عروسی راه مهاجرت در پیش گیرند.



پایگاه خبری فرانس ۲۴ چندی پیش گزارشی در خصوص عروسی‌های پرخرج مردم افغانستان منتشر کرد.



به گزارش پایگاه خبری فرانس ۲۴، وقتی افغانستانی هستید باید صدها نفر را برای مراسم ازدواج فرزندتان دعوت کنید چون چاره‌ای غیر از این ندارید و وابستگان شما هر یک انتظاراتی دارند. البته دعوت از تعداد بیشتری میهمان خود نوعی فخرفروشی نیز به حساب می آید. شما در افغانستان باید کل قبیله یا کل روستا را دعوت کنید و آنها هم مجبورند برای عروس و داماد هدیه بیاورند.



در این گزارش به سنت‌های عروسی در بین مردم افغانستان اشاره شده است. یکی از این سنت‌ها این است که وقتی شما ۱۰۰۰ نفر را به میهمانی عروسی دعوت می کنید باید حتما برای ۱۵۰۰ نفر تدارک بینید.



فرانس ۲۴ در گزارش خود با تاکید بر این که برگزاری مراسم ازدواج در افغانستان برای خانواده‌ها بسیار کمرشکن است، می‌افزاید: اگر شما داماد باشید به جز هدایایی و مهریه‌ای که باید به خانواده عروس پرداخت شود، انواع مرغ، گوشت، میوه و دسرهای تازه باید در مراسم وجود داشته باشد.



چندی پیش مجلس سنای افغانستان لایحه جدیدی را درباره برگزاری مراسم ازدواج و نحوه اجرای آن تصویب کرد که با اعتراض صاحبان تالارها مواجه شد.



در این قانون اعلام شده که در مراسم عروسی بیش از ۵۰۰ نفر مهمان نمی‌توانند شرکت کنند، برای هتل داران و سالن‌های عروسی نیز قواعد و زمان مشخصی برای مراسم عروسی پیش بینی شده و گفته شده است که مراسم عروسی روز باید پیش از ساعت ۳ ظهر و مراسم شبانه نیز در ساعت یازده شب پایان یابد.



طبق این قانون، منوی غذایی برای مراسم عروسی باید از ۴۰۰ افغانی بالاتر نباشد. اگر هتل‌داران و سالن‌های عروسی این مقررات را رعایت نکردند، در مرحله اول ۳۰ هزار افغانی جریمه می شوند و اگر بار دیگر تکرار نمایند جواز فعالیت‌شان لغو می‌شود.



امید است با اجرایی شدن هر چه سریع‌تر قانون از هزینه‌های کمرشکن عروسی‌ها کاسته شود و روز به روز شاهد افزایش تمایل جوانان کشور به ازدواج باشیم.

6854908
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از پیگیری برای تغییر قوانین بازدید ایمنی آتش‌نشانان از ساختمان‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مناسب سازی معابر شهری برای معلولان، مطالبه همیشگی این قشر بوده که متاسفانه این موضوع در برخی پروژه های شهری رعایت نمی‌شود و باعث ایجاد مشکلاتی برای معلولان شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از به ثبت رسیدن ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات در ۱۱ استان متأثر از سیل خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است