فرهنگی‌هنری 22:38 - 05 آذر 1393
همدان - ایرنا - عضو شورای اجرایی انجمن ریاضی ایران گفت: رشته های دانشگاهی باید متناسب با بازار کار ایجاد شود.

'طاهر قاسمی هنری' روز چهارشنبه در سمینار آنالیز ریاضی و کاربردهای آن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با تاکید بر اینکه گسترش کمی در دانشگاه ها باید از بین برود افزود: از ایجاد رشته های غیر کاربردی و غیر مفید در دانشگاه های باید جلوگیری شود.



وی اضافه کرد: افزایش تعداد دانش آموختگان بیکار در کشور ایجاب می کند که از گسترش کمی در دانشگاه ها جلوگیری شود.



وی با تاکید بر کیفیت گرایی در دانشگاه ها گفت: تاکنون در بعد کمی پیشرفت های زیادی در دانشگاه ها صورت گرفته و اکنون برای اینکه صندلی دانشگاه ها بیشتر از این خالی نماند باید با برنامه ریزی به کیفیت توجه بیشتری شود.



قاسمی هنری اضافه کرد: کیفیت گرایی در دانشگاه ها بسیار مهم است و دانشجویان باید با کیفیت وارد دانشگاه ها شوند و با کیفیت از دانشگاه ها خارج شوند.



وی اضافه کرد: دانشگاه های کشور ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی از نظر امکانات ،عضو هیات علمی ، تعداد دانشجویان و اعتبارات پیشرفت 100 برابری داشته است و این موجب افتخار است.



این عضو انجمن ریاضی ایران ادامه داد: بر اساس ارزیابی های انجام شده از سوی وزارت علوم ، انجمن ریاضی بین همه انجمن های علوم پایه رتبه اول را به خود اختصاص داده است.



قاسمی هنری گفت: انجمن ریاضی قوی ترین انجمن علمی کشور است و از سال 1350 تاسیس شده و 43 سال سابقه فعالیت دارد.



وی با بیان اینکه برای عضویت دانشجویان و اساتید در این انجمن و تقویت آن باید راهکارهای اساسی اندیشیده شود تاکید کرد: این انجمن نیازمند حمایت مالی و معنوی است چرا که این انجمن از نظر مالی وضعیت مناسبی ندارد و هزینه ها را نمی تواند پرداخت کند.



وی اضافه کرد: در سایر کشورها انجمن ریاضی از محل حق عضویت ها اداره می شود و نیازی به کمک های دولتی ندارد.



وی گفت: کمک به انجمن ها باید به صورت بخش نامه ای ابلاغ شود و در دانشگاه ها انجمن های ریاضی تشکیل شود.



قاسمی هنری در مورد اهداف برگزاری سمینار ریاضی گفت: تبادل و کسب اطلاعات ، ارتقا سطح علمی و بررسی نتایج تحقیقات در رشته ریاضی از جمله اهداف برگزاری این سمینارها است.



وی اضافه کرد: رشته ریاضی قابل قیاس با سایر رشته ها نیست و بسیار پیچیده و متنوع بوده و با گرایش های مختلف بسیار ظریف و باریک است.



وی با بیان اینکه در این نشست ها شرکت کننده گان با حضور در کارگاه های تخصصی نحوه ارایه و برخورد علمی را با دیگران آموزش می بینند گفت: این سمینارها زمینه کسب تجربه برای اساتید را فراهم می کند.



وی تاکید کرد: مسوولان برگزار کننده این سمینار باید نتایج آن را به صورت مدون تهیه کنند و به انجمن ریاضی ایران ارسال کرده تا در خبر نامه انجمن چاپ شود.



بیست و یکمین سمینار آنالیز ریاضی و کاربردهای آن با حضور جمعی از دانشمندان و اساتید ریاضی کشور روز چهارشنبه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان آغاز شد.



این سمینار دو روزه به منظور تحقق اهداف بلندمدت پژوهشی، توسعه ارتباطات علمی بین پژوهشگران کشور و ایجاد محیط مناسب برای برقراری ارتباطات علمی و تبادل افکار با



موضوعات آنالیز تابعی، آنالیز مختلط، آنالیز فازی، آنالیز هارمونیک، جبرهای باناخ، نظریه عملگرها، سایر شاخه ها و کاربردهای آنالیز با همکاری انجمن ریاضی ایران برگزار شده است.



200 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این سمینار ارسال شده است که 100 مقاله به صورت سخنرانی و 40 مقاله به صورت پوستر ارایه می شود.



7523/2624

انتهای پیام /*


5280276
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کانون خدمت رضوی تهران در جلسه‌ای که ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برگزار شد، با معرفی دبیر آغاز به کار کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزارشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است