بین‌الملل 05:20 - 05 خرداد 1401

درخواست واشنگتن برای تحقیقات شفاف درباره ترور خبرنگار فلسطینی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه وزارت خارجه آمریکا، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود با خبرنگاران در ابتدای کار از گفتگو با شرکای اروپایی آمریکا برای راه‌اندازی گروهی با هدف آنچه جنایات در اوکراین نامید، خبر داد. به گفته پرایس، همانطور که وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفته است، شواهدی از جنایات جنگی و سایر جنایات مرتکب شده توسط نیروهای روسیه در اوکراین وجود دارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین درباره برنامه‌های جدید طالبان مدعی شد که: «سیاست‌های طالبان در قبال زنان و دختران، توهین به حقوق بشر است و ما در حال گفتگو با کشورهای خود، با متحدان و شرکای خود هستیم. مشروعیت، حمایتی که طالبان از جامعه بین‌المللی می‌خواهد، به رفتار آنها از جمله احترام آنها به حقوق زنان بستگی دارد. وقتی صحبت از تعهدات عمومی و خصوصی می‌شود که طالبان پذیرفته اند، آنها تعدادی تعهدات از جمله تعهدات ضد تروریسم، احترام و حمایت از حقوق بشر زنان، دختران، اقلیت‌های افغانستان، و دسترسی آزادی و آزادی سفر برای کسانی که می‌خواهند افغانستان را ترک کنند، انجام داده اند. البته، طالبان به تعهداتی که در حوزه حقوق بشر، در حوزه تعهداتی که به زنان و دختران افغانستان داده است، عمل نکرده است.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین درباره آزمایش موشکی کره شمالی گفت: «پرتاب‌های متعدد موشک‌های بالستیک کره شمالی را که شب گذشته به وقت شرقی انجام شد، محکوم می‌کنیم. این پرتاب‌ها نقض قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل است و تهدیدی برای منطقه و تهدیدی برای صلح و ثبات آن است. ما از کره شمالی می‌خواهیم که از تحریک بیشتر خودداری کند و در گفتگوی پایدار شرکت کند.»

ندپرایس در ادامه درباره قتل و ترور خبرنگار فلسطینی هم گفت: «ما به مقامات اسرائیلی و فلسطینی تصریح کرده‌ایم که انتظار داریم تحقیقات شفاف و بی‌طرفانه باشد – یک حسابرسی کامل و کامل در مورد شرایط قتل شیرین ابوعاقه. ما انتظار داریم مسئولین قتل او پاسخگوی کامل باشند. باز هم، ما قصد نداریم در این تحقیق پیش داوری کنیم و تحقیق ادامه دارد. ما به شرکای خود اعلام کرده‌ایم که انتظار داریم وضعیت تحقیقات آنها به‌روزرسانی شود، اما در پایان، ما می‌خواهیم پاسخگویی آن‌ها را ببینیم.»

با این حال سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تعیین زمان برای پایان این تحقیقات را رد کرد.


11574017
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن پنجشنبه شب در بیانیه‌ای از حمله پهپادی و موشکی به اهداف اسرائیلی در خلیج عدن و فلسطین اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان چند دانشگاه در شهر واشنگتن ضمن حضور در تظاهرات از سرکوب معترضان به شیوه‌های گوناگون پرده برداشتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برنی سندرز در پاسخ به نتانیاهو که دانشجویان آمریکایی را یهودستیز خوانده بود، به او هشدار داد که باید مسئولیت جنایات خود در غزه را بپذیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر «آتلانتا» ایالت جورجیا آمریکا بازداشت شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار فلسطینی دیگر در حملات رژیم اشغالگر به رفح به شهادت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است