بین‌الملل 09:13 - 11 مرداد 1393
نخست وزیر استرالیا پنج شنبه گذشته در یک مصاحبه رادیویی از شرکت های هواپی کشورش خواست در صورت عبور در یک مسیر پروازی از مناطق جنگی و نا ایمن این مساله را پیشتر به مسافران اطلاع دهند.

به دنبال هشدار "اداره هوانوردی فدرال" آمریکا مبنی بر احتمال خطر برای هواپیماهای مسافربری برای عبور از آسمان عراق شرکت هواپیمایی "QANTAS" استرالیا اعلام کرد مسیر پرواز دبی – لندن خود را به آسمان ایران انتقال داده است.



به گزارش عصر ایران این شرکت هواپیمایی استرالیایی برای نخستین بار در پرواز دبی – لندن خود روز گذشته به جای عبور از آسمان عراق از ایران عبور کرد.



سخنگوی این شرکت هواپیمایی با تایید این موضوع اعلام کرد که این مسیر پروازی جدید مسافت پرواز را 10 دقیقه افزایش داده است.



با این حال شرکت هواپیمایی " QANTAS" اعلام کرده است مسیر های پروازی در ارتفاع 38 تا 41 هزار پایی خود را از آسمان عراق به دلیل پایین بودن احتمال ریسک ادامه خواهد داد.



اقدام این شرکت هواپیمایی استرالیا در پی هشدار اداره هوانوردی فدرال آمریکا مبنی بر خطر مسیر هوایی عراق در ارتفاع 20 تا 30 هزار پایی صورت گرفته است.



این هشدار با توجه به احتمال در اختیار قرار داشتن موشک های ضد هوایی گروه تروریستی داعش و پرتاب آنها صورت می گیرد.



شرکت های هواپیمایی از تکرار فاجعه دو هفته گذشته هواپیمای مالزیایی بر فراز اوکراین در مسیر پروازی در آسمان عراق نگرانی دارند.



شرکت هواپیمایی " کوانتاس" استرالیا گفته است تا زمان در اختیار داشتن گزارش های جدید مبنی بر وضعیت امنیتی مسیر پروازی آسمان عراق، مسیر هوایی ایران را جایگزین عراق می کند.



نخست وزیر استرالیا پنج شنبه گذشته در یک مصاحبه رادیویی از شرکت های هواپی کشورش خواست در صورت عبور در یک مسیر پروازی از مناطق جنگی و نا ایمن این مساله را پیشتر به مسافران اطلاع دهند.




4369236
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه عربستان سعودی ضمن هشدار نسبت به پیامد‌های گسترش جنگ غزه گفت که تنها رژیم صهیونیستی مخالف توقف این جنگ است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی جنبش حماس توافق برای آتش بس یا آزادی اسرای اسرائیلی را منوط به اجرای خواسته‌های این گروه دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه و تضمین‌های امنیتی برای اسرائیل گفتگو کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه انگلیس با طرح ادعا‌هایی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» صد‌ها شهرک‌نشین تندرو صبح امروز دوشنبه در آخرین روز عید یهودی «پسح» تحت نظارت پلیس اشغالگر به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت احتمالا چندین کشور اتحادیه اروپا تا پایان ماه مه، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل ناتو که در سفری از پیش اعلام‌نشده وارد کی‌یف شده، وعده داد کمک‌های زیادی در راه است که می‌تواند شرایط میدانی را به نفع کی‌یف تغییر دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ده‌ها دانشجوی حامی فلسطین در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه در دانشگاه سوربن پاریس تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی به شدت نگران است که دادگاه کیفری بین‌المللی حکم بازداشت نخست‌وزیر، وزیر جنگ و مقام‌های ارشد نظامی این رژیم را این هفته صادر کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است