اقتصادی 07:20 - 08 مهر 1393
هشتم مهر اولین هواپیمای ایرباس ۳۸۰ در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین خواهد نشست.

غول‌پیکرترین هواپیمای جهان در فرودگاه امام

 

، یکی از پیشرفته‌ترین هواپیماهای مسافربری جهان ایرباس 380 است.این هواپیما دارای دو طبقه بوده و می‌تواند تا 550 مسافر را حمل کند.ایرباس 380 لقب غول پیکرترین هواپیمای مسافربری دنیا را یدک می‌کشد.

 



 

ابعاد بزرگ این هواپیما که وزن آن را به همراه مسافر ، بار و سوخت به بیش از 570 تن می‌رساند ، باعث شده تا طول باند مورد نیاز برای برخواستن هواپیما از زمین به 3000 متر برسد و تنها 41 فرودگاه در سراسر جهان قابلیت نشست و برخاست و پذیرش این پرنده را دارند.

 

 

ایرباس 380 به فرودگاهی با مسیرهای خزش با عرض بالا برای حرکت روی زمین ، بخش های امدادی ویژه در صورت وقوع حادثه و بخش های جت وی (Jet Way) برای تخلیه مسافران طبقه دوم هواپیما نیاز دارد.

 

خوشبختانه در کشور ما با پیشرفت بخش‌های فرودگاهی امکان پذیرش این غول پرنده فراهم شده است.فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) می‌تواند به راحتی این هواپیما را پذیرش کرده و به مسافران و خدمه پرواز آن سرویس دهی کند.

 

 

این پیشرفت سریع باعث شده تا هواپیمایی امارات با غول پیکرترین هواپیمای مسافربری دنیا یعنی ایرباس 380 در تاریخ هشتم مهر عازم فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) شود.

 

 

باشگاه: طبق اعلام برنامه پروازی این شرکت ، ایرباس 380 ساعت 16 در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به زمین خواهد نشست./110


4837460
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای هماهنگی تشکل‌های بخش کشاورزی گفت: اجرای مصوبه الگوی کشت تنها راهکار دستیابی به خودکفایی محصولات اساسی است که انتظار می‌رود زیرساخت و اعتبارات لازم فراهم شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری در راستای افزایش تنوع فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه ایجاد شده‌اند و مناسب افرادی هستند که وقت و دانش کافی برای تجزیه و تحلیل بازار ندارند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: هم اکنون کمبودی در عرضه برنج و شکر نداریم و تنها در حوزه قیمت باید نظارت دقیق در بازار صورت بگیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری گفت: در فروردین میزان جابه جایی کالا‌های اساسی از بنادر به ۱.۵ میلیون تن رسید که رشد ۷.۵ درصدی نسبت به سال قبل داشته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر برنامه هفتم و سیاست وزارت جهاد کشاورزی در ۵ محصول اساسی و استراتژیک باید به خودکفایی ۱۰۰ درصدی برسیم که در صورت تحقق، میزان خروج ارز از کشور به نصف کاهش می یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ما ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ داریم و همچنین ۵۰ مقام عالی رتبه اقتصادی، تجاری و سیاسی در راس هیئت‌های تجاری به کشور آمده اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت: ۱۰۰ میلیون فوت مکعب تاکنون از مشعل‌ها جمع آوری شده و طی ۳ سال آینده دیگر هیچ مشعلی در پالایشگاه و پتروشیمی‌های کشور نخواهیم دید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد کشاورزی از خرید بیش از ۶۰ هزار تن دانه‌های‌ روغنی در کشور خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: محور کرج _ چالوس به دلیل عملیات تعمیر و نگهداری و آزاد راه تهران _ پردیس به دلیل نصب دوربین تا ۲۰ اردیبهشت ماه مسدود است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی جدید از سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه از غرب وارد کشور می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است