اجتماعی 12:59 - 01 تیر 1397
مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت خبر داد
مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از برنامه وزارت بهداشت برای افزایش ۱۰ برابری توسعه صادرات تجهیزات پزشکی از ۲۴ میلیون دلار به ۲۴۰ میلیون دلار خبر داد.

افزایش ۱۰ برابری صادرات تجهیزات پزشکی در سال ۹۷

به گزارش ایسنا، رضا مسائلی در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی با بیان اینکه در این نمایشگاه از حدود ۵۰ محصول دانش بنیان و فناور در حوزه تجهیزات پزشکی در کشور رونمایی شد، گفت: تفاوتی که نمایشگاه امسال با سال‌های گذشته دارد، تحقق تکنولوژی این محصولات و کلاس خطر بالای آنهاست. این به معنای پیچیده بودن محصولات است که خوشبختانه تولیدکنندگان تاسیسات پزشکی کشور توانستند پروانه ساخت این محصولات را از وزارت بهداشت دریافت کنند.

وی با اشاره به دو اتفاق مهم در حوزه تجهیزات پزشکی در سال جاری اظهار کرد: یکی از این اتفاقات برنامه وزارت بهداشت برای توسعه ۱۰ برابری صادرات تجهیزات پزشکی از ۲۴ میلیون دلار به ۲۴۰ میلیون دلار است که نیازمند کاری متراکم و سنگین در بخش خصوصی خواهد بود.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه دولت زمینه ساز حضور این تولید کنندگان در نمایشگاه‌های مختلف در اقصی نقاط دنیا خواهد بود، تصریح کرد: اتفاق مهم دیگر الزام تولید کنندگان تجهیزات پزشکی به اخذ استانداردهای اتحادیه اروپا است تا هم بتواند در حوزه ارتقای کیفیت عمل کند و هم به عنوان ریل و زیرساخت اساسی در حوزه توسعه صادرات باشند.

مسائلی در ادامه اظهار کرد: از جمله استانداردهای اتحادیه اروپا حضور در بازارهای بین‌المللی و "رجیستریشن" در کشورهای دیگر است. این دو مورد راهبرد وزارت بهداشت در سال ۹۷ با همکاری ارکان مختلف دولت، انجمن‌ها، تشکل‌ها و بخش خصوصی است.

وی ضمن اشاره به رونمایی از تجهیزات اتاق عمل در جریان این نمایشگاه توضیح داد: تمام محصولات به کار گرفته شده در این اتاق عمل از سوی تولید کنندگان تجهیزات پزشکی داخل کشور تولید شده است. وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت جامعه ضمن نقش حمایت کنندگی باید بر کیفیت نیز نظارت داشته باشد که این مسئله پارادوکسی در حوزه مدیریت است. چرا که هم باید حمایت کننده باشد و هم تنظیم کننده کیفیت.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه از فعالیت ۱۰۰۰ تولید کننده تجهیزات پزشکی در کشور خبر داد و گفت: این ۱۰۰۰ تولید کننده ۳۰ درصد از سهم بازار را که معادل دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است به عهده دارد و تامین کننده تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی کشور هستند.

انتهای پیام


9818553
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از بازگرداندن پسر بچه ۳ ساله گمشده به آغوش مادرش، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر را محکوم کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از پیگیری برای تغییر قوانین بازدید ایمنی آتش‌نشانان از ساختمان‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مناسب سازی معابر شهری برای معلولان، مطالبه همیشگی این قشر بوده که متاسفانه این موضوع در برخی پروژه های شهری رعایت نمی‌شود و باعث ایجاد مشکلاتی برای معلولان شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از به ثبت رسیدن ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات در ۱۱ استان متأثر از سیل خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است