اجتماعی 14:27 - 07 اسفند 1395
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ:
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ آیین اختتامیه نهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفدهم اسفند ماه 1395 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

برگزاری آیین اختتامیه نهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال در ۱۷ اسفند

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس،‌ سید مرتضی موسویان گفت: آیین اختتامیه نهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال هفدهم اسفند ماه 1395 از ساعت 15 الی 17در تالار وحدت برگزار می‌شود. 

وی افزود: جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال مهمترین آوردگاه رسانه‌های دیجیتال کشور است که توانسته در سالیان متمادی جایگاه خود را در بین فعالان این حوزه پیدا کند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در این جشنواره تمامی قالب‌های رسانه‌های دیجیتال اعم از نرم افزار چند رسانه‌ای، محتوای تلفن همراه و هوشمند، بازی‌های رایانه‌ای، رسانه‌های برخط، هنر‌های دیجیتال به عنوان بخش‌های اصلی جشنواره در نظر گرفته می‌شوند و موضوعات فرهنگی و اجتماعی اولویت دار به عنوان محورهای موضوعی جشنواره انتخاب و اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: در جشنواره امسال 8 بخش و 11 محور موضوعی در نظر گرفته شده است که برای برگزیدگان هر عنوان جایزه هایی در نظر گرفته‌ایم.       

موسویان گفت: امسال شاهد استقبال مناسبی از نهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال هستیم به گونه‌ای که تاکنون 200 درصد رشد در تعداد آثار دریافتی نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این رشد کمی کیفیت آثار دریافتی به شکل قابل ملاحظه‌ای ارتقا یافته که نشان از تخصصی شدن بازار و شناخت مناسب فعالان رسانه‌های دیجیتال از نیازهای عمومی جامعه است.

موسویان در ادامه آماری در خصوص شرکت کنندگان بخش‌های مختلف جشنواره رسانه‌های دیجیتال ارائه کرد که در آن شرکت کنندگان بخش رسانه‌های برخط و تلفن همراه به ترتیب در رتبه اول و دوم تعداد ارسال اثر جشنواره قرار دارند که به معنای اقبال بازار به فعالیت برخط و تولید محتوا بر پایه گجت‌ها و پلتفرم‌های جدید است. 

درصد موضوعی آثار دریافتی در جشنواره شامل معارف، آموزش هوشمند، سلامت و زندگی سالم، تجارت و کسب و کار، ابزارهای تولید و نشر محتوا، بازی و سرگرمی، علمی و پژوهشی، فرهنگ سازی استفاده صحیح از رسانه‌های دیجیتال، خانواده و سبک زندگی، فرهنگ و تمدن، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، مقاومت و انقلاب اسلامی وجود دارد که قابل تأمل است. 

وی مهمترین اهداف برگزاری جشنواره را کمک به رتبه‌بندی محصولات و خدمات، شتاب دهی به امر ساماندهی رسانه‌های دیجیتال و جریان سازی تولید محتوا بر شمرد و افزود: فعلا معیار سنجش عیار محصولات و خدمات رسانه‌های دیجیتال، جشنواره‌های مختلف رسانه‌های دیجیتال و نشان سرآمد است که البته امسال تارنماهای اینترنتی و اپلیکیشن‌های همراه و هوشمند داوری مردمی خواهند شد و در آینده نزدیک نظام رتبه بندی مناسبی را پیاده خواهیم کرد که مبتنی بر نظرات مردمی باشد.

وی مزیت نسبی جشنواره رسانه‌های دیجیتال را، داوری تخصصی کاربرگی و مکانیزه آن عنوان نمود که بدون اعمال سلایق و دخالت عوامل مرکز می باشد و اعمال حاکمیت در جشنواره‌ها را از طریق تعیین محورهای موضوعی خاص، اعمال سیاست‌های تشویقی برای برگزیدگان و اهدای جوایز مختلف برشمرد که از طریق آن نتایج نهایی جشنواره کمترین تاثیرپذیری را از سیاست‌ها و فرایندها مرکز خواهند داشت.

موسویان درخصوص وضعیت ساماندهی شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها، بالاخص کانال‌های تلگرام گفت: ثبت این کانال‌ها و تارنماها به صورت مستمر و فزاینده در تارنمایhttp://www.saramad.ir در جریان است و شرکت کنندگان در جشنواره نیز می‌بایست در تارنمای مذکور ثبت‌نام کرده و سپس اقدام به شرکت در جشنواره کنند، در غیر اینصورت در داوری نهایی شرکت داده نخواهند شد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: این یکی از مزیت‌های جشنواره است که فراخوانی برای ساماندهی رسانه‌های برخط است و این رویه در تمامی جشنواره‌هایی که مجوز برگزاری خود را از مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال دریافت کرده‌اند اعمال خواهد شد.

در این جشنواره از برترین‌های نهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال و فعالان رسانه‌های دیجیتال سال 95 تقدیر خواهد شد.


8854750
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از پیگیری برای تغییر قوانین بازدید ایمنی آتش‌نشانان از ساختمان‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مناسب سازی معابر شهری برای معلولان، مطالبه همیشگی این قشر بوده که متاسفانه این موضوع در برخی پروژه های شهری رعایت نمی‌شود و باعث ایجاد مشکلاتی برای معلولان شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از به ثبت رسیدن ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات در ۱۱ استان متأثر از سیل خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است